Pjukset Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg så i forrige uke på dette programmet hvor det ble diskutert og demonstrert Reconnective healing. Gjesten var Eric Pearl, som er en av verdens mest kjente healere. Det som slo meg var at assisterende fylkeslege i sør-trøndelag var med som publikum, og uttalte at han brukte denne type healing, og hevdet også at han bl.a hadde healet en hjertepasient. Så, er det noe i healing likevel, eller burde en assisterende fylkeslege få bedre bakkekontakt?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror du må finne svaret ditt ved hjelp av egen erfaring TS. Det er nok ikke mye gullkorn å hente her annet enn synsing.
Pjukset Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror du må finne svaret ditt ved hjelp av egen erfaring TS. Det er nok ikke mye gullkorn å hente her annet enn synsing. Jeg er av de "uten bakkekontakt" som tror på healing og altarntivt, og har vel vært i utallige diskusjoner med kritiske kg'ere som mener "tull og tøys" Det er helt i orden, for man har forskjellige overbevisninger. MEN, jeg syns det er veldig interessant når en assisterende fylkeslege står frem på tv og forteller at han bruker healing i sin praksis, og i tillegg hevder at han har helbredet pasienter kun ved hjelp av healing. Når en mann av vitenskapen, til og med en assisterende fylkeselge, kommer med slike påstander, gir det ikke mer troverdighet da? Eller mener skeptikere at han burde miste jobben sin? :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Noen tror på healing og andre ikke, som du sier så er det begge greit fordi vi dømmer jo basert på erfaringer og meninger. Selv synest jeg det er sprøtt, men jeg har selv blitt 'healet' og kjennt det på kroppen. Det har jo med energier og varme å gjøre, og energi er jo overallt selv om vi ikke kan se den. når det gjelder programmet så så jeg også den episoden. Jeg synest det er så synd at de har inkludert Mira inn, hun har jo egentlig ikke så mye erfaring, men bare "selger" programmet..Hennes erfaring er jo også viktig, men de andre har mye mere å si.
Zzyzx Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Hva har dette med natur og vitenskap å gjøre? En assisterende fylkeslege burde miste alt av autorisasjoner hvis han i fullt alvor hevder at han har healet noen fra noe som helst.
Pjukset Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2010 Hva har dette med natur og vitenskap å gjøre? En assisterende fylkeslege burde miste alt av autorisasjoner hvis han i fullt alvor hevder at han har healet noen fra noe som helst. Jeg forventet ikke noe annet svar enn dette fra deg
Mann 42 Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Hva har dette med natur og vitenskap å gjøre? En assisterende fylkeslege burde miste alt av autorisasjoner hvis han i fullt alvor hevder at han har healet noen fra noe som helst. En fylkeslege som driver med healing? På tide å bytte fylke. Hvis kvakksalveriet får spre seg også til dem som har ansvaret for å overvåke helsevesenets fungering, så er det jaggu meg fare på ferde.
Poppzy Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 (endret) Kanskje litt på siden dette, men Eric Pearl har skrevet en bok som er å få kjøpt på norsk som heter Vekk din indre healer. Jeg har den og har lest den. Anbefales Endret 20. januar 2010 av Poppzy
Gjest VinglePetter Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Kanskje litt på siden dette, men Eric Pearl har skrevet en bok som er å få kjøpt på norsk som heter Vekk din indre healer. Jeg har den og har lest den. Anbefales Sorry, har nok med å lese Marthas bok og forsøke å lære å snakke med skytsenglene mine. I tillegg krever den 5 menter høye rosa kaninen veldig mye oppmerksomhet fra meg.
Pjukset Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2010 Kanskje litt på siden dette, men Eric Pearl har skrevet en bok som er å få kjøpt på norsk som heter Vekk din indre healer. Jeg har den og har lest den. Anbefales Har lest den, elsket den
Zzyzx Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Jeg forventet ikke noe annet svar enn dette fra deg Tråden ble iallfall flyttet dit du burde lagt den i utgangspunktet.
Pjukset Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2010 Tråden ble iallfall flyttet dit du burde lagt den i utgangspunktet. Heldigvis, det ville ikke gått an å diskutere temaet ellers
mysan Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 Heldigvis, det ville ikke gått an å diskutere temaet ellers Det har du helt rett i. På natur og vitenskap diskuteres nemlig ingen ting. Det er et dødt forum. De som er mest opptatt av hva vitenskapen har bevist og ikke bevist, er jo ikke der. De er her. Og ikke for å diskutere, men for å fortelle alle oss med andre oppfatninger enn dem, og kanskje til og med med egne erfaringer, at vi er noen tullinger. Tilbake til tema: Jeg så det programmet, og det var jo helt utrolig å se de to damene fra salen som begge hadde problemer med skuldrene og armene.
hulaboer Skrevet 26. mars 2011 #14 Skrevet 26. mars 2011 Jeg tror du må finne svaret ditt ved hjelp av egen erfaring TS. Det er nok ikke mye gullkorn å hente her annet enn synsing. Det er faktisk mer enn synsing som står bak kritikken mot "healing". Blant annet det faktum at det ikke finnes fnugg av bevis for at healing fungerer. Når en mann av vitenskapen, til og med en assisterende fylkeselge, kommer med slike påstander, gir det ikke mer troverdighet da? Eller mener skeptikere at han burde miste jobben sin? :gjeiper: Nei, det gir ikke mer troverdighet, fordi ren synsing ikke hjelper. Vedkommende må kunne påvise at det fungerer. Det kan han selvsagt ikke, for da hadde det vært en del av skolemedisinen for lengst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå