Gå til innhold

Prute på pris på charter?

Anbefalte innlegg

Gjest wannabe-charter
Skrevet

Har sett på en tur til syden til høsten. For morroskyld søkte jeg på samme avgang via flyselskapet, og fikk da opp en pris på 5000 mindre bare for fly (familie på 4). Klarer imidlertid ikke å finne noe ledige hoteller (leiligheter mener jeg, finner vandrehjem, men det er liksom ikke helt det jeg ønsker meg med familien) der på det tidspunktet. Skjønner jo at de skal tjene penger på det (og muligens har de ikke de billigste billettene heller ettersom de forhåndsbestiller), men synes jo det var god avanse med 5000. Eventuelt er det mulig å bestille bare hotell gjennom et charterbyra? (Har aldri reist med charter før, så det er mulig dette er dumme spørsmål!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5000 for hotell for fire personer i en uke er da virkelig ikke dyrt. I tillegg er jo skyss til og fra flyplass på stedet inkludert i den prisen.

Skrevet (endret)

Haha..nei! hvis du synes det er dyrt så kan det jo (ettersom du ikke finner noe selv) hende at det er rimelig fullt på ok hoteller i området i den aktuelle perioden!

Kan ikke prute på charter.. det er IKKE store marginer i reiselivsbransjen!

Edit: alternativet er at du sjekker hvilket hotell de bruker og så kontakte de og se om de gir deg direkte salg. Enten gjør du det selv, eller så betaler du noen for å gjøre det for deg, men du kan ikke forvente "gjør-det-selv-pris" når de gjør jobben..

Endret av Bintou
Gjest wannabe charter
Skrevet
5000 for hotell for fire personer i en uke er da virkelig ikke dyrt.

Nei, det hadde ikke vært dyrt. Sammenliknet bare flyprisene (det er mulig å kun bestille fly hos dem), det var 5000 i forskjell. Transport til/fra hotellet er ikke inkludert i det, det må man bestille og betale ekstra for (sikkert er symbolsk beløp da). Hotellet er enda 11 000 i tillegg.

Men da vet jeg det.

Skrevet

I tillegg er jo skyss til og fra flyplass på stedet inkludert i den prisen.

[/quoteDet er ALDRI transport inkludert i prisen, den kommer alltid i tillegg.

Skrevet
5000 for hotell for fire personer i en uke er da virkelig ikke dyrt. I tillegg er jo skyss til og fra flyplass på stedet inkludert i den prisen.

Det er ALDRI transport inkludert i prisen, den kommer alltid i tillegg.

Skrevet
Det er ALDRI transport inkludert i prisen, den kommer alltid i tillegg.

Høh. Har aldri jeg måttet betale. Jeg mener ikke transport til og fra flyplass i Norge, altså, men tur/retur flyplass hotell i Sydens land og rike.

Skrevet

Det koster rundt 100-300 kroner tur/retur flyplassen-hotellet der du skal bo i ferien. Har reist en del, og har (dessverre) aldri opplevd at dette har vært inkludert i prisen.

At transport koster ekstra dukker ikke opp som et alternativ i bestillingen før omtrentlig det tidspunktet hvor du skal betale.

Skrevet
Det koster rundt 100-300 kroner tur/retur flyplassen-hotellet der du skal bo i ferien. Har reist en del, og har (dessverre) aldri opplevd at dette har vært inkludert i prisen.

At transport koster ekstra dukker ikke opp som et alternativ i bestillingen før omtrentlig det tidspunktet hvor du skal betale.

Riktig. De senere årene har selskapene tatt betalt for dette.

Men samtidig husker jeg det var gratis før ca 1996 - 97 (eller der omkring)

Skrevet

Da jeg var i Hellas for 2 år siden betalte vi ingenting ekstra for at bussen m/reiseleder kjørte oss fra flyplassen til hotellet og så tilbake til flyplassen da ferien var over.

Jeg driver å bestiller sydentur til sommeren og det kommer ikke opp noe om tilleggsbetaling for at vi blir fraktet fra og til flyplassen på reisemålet.

Med Ving kan du bestille bare fly og bare hotell det samme kan du med Star Tour

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...