Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ser det ut til at det er min tur med denne omgangssyken. Er høygravid pg lurer på om det har noe å si for den lille i magen når mor har dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke ha noe å si for den lille i magen.

Men det kan jo være greit å prøve å få i seg drikke og næring.

Gjest faerytale
Skrevet

Neida, det skal ikke ha noe å si. Jeg syntes det var mye verre enn vanlig da det stod på, men det gikk over fortere :) Bare prøv så godt du kan å få i deg noe vann og noe spisende uansett hvor ekkelt det er!

God bedring! :kose:

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :)

Off, ja det er helt forferdelig å ha dette her. Får heldigvis i meg litt væske, men aner dere hvor lenge man kan gå uten noe særlig mat når en er gravid?

Skrevet

En av mine vennninner kastet opp flere ganger daglig i 2 1/2 mnd i strekk, så det er ganske lenge før det går ut over den lille i magen. nå skal det sies at det var i starten av graviditeten da, men skulle ikke tro at det var værre senere når barnet er mer robust enn i starten.

Gjest faerytale
Skrevet

Jeg har vel ikke spist skikkelig siden oktober :tunge1: Får selvfølgelig i meg mat og sånn, men ikke optimalt ;)

Skrevet

Det har eg faktisk hatt under begge mine svangerskap! Men har elles ikkje hatt det dei siste 10-12 åra, så trur det kan vere noe i at ein lettare får det under graviditet ja. Ein har jo nedsatt immunforsvar då.

Det går heilt sikkert fint, kontakt heller lege om det varar for lenge. Eg har i alle fall to friske ungar ;)

Skrevet

Min mor fikk knapt i seg mat i det hele tatt i de 9 mnd hun var gravid med meg. Kastet opp hele veien, og gikk ned MYE!

Jeg var fortsatt en helt fin og gjennomsnittlig unge da jeg kom ut. Hadde ikke tatt det minste skade.

Ta det med ro og få i deg det du klarer. Farris/eplemost blanding skal være kjempefint for å få i seg både næring og væske.

Skrevet
Min mor fikk knapt i seg mat i det hele tatt i de 9 mnd hun var gravid med meg. Kastet opp hele veien, og gikk ned MYE!

Jeg var fortsatt en helt fin og gjennomsnittlig unge da jeg kom ut. Hadde ikke tatt det minste skade.

Ta det med ro og få i deg det du klarer. Farris/eplemost blanding skal være kjempefint for å få i seg både næring og væske.

Huff, det hørtes fælt slik din mor hadde det.

Sitter å knasker på litt salt kjeks og drikker cola nå, hjalp litt. Farris og eplemost er også kjøpt inn:)

Har også hatt uvanlig mye med kynnere i dag.

Skrevet

Jeg hadde omgangssyke på søndag og det endte med en fødsel! Ikke akkurat den beste oppladingen til en fødsel, men om ikke annet så var omgangssyken over da barnet var født. Om det var omgangssyken som trigget fødselen eller omvendt vet jeg ikke, men jeg var på termin og alt gikk bra (bare veldig fort).

Det eneste jeg fikk som kommentar fra en jordmor var at dersom jeg hadde feber så hadde barnet det også, og det er jo ikke det beste. Så hun prøvde å få i meg noen paracet. De kom for øvrig opp igjen og da gikk ting enda fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...