Daiquiry Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Min sivilstatus er blitt drastisk endret, så nå er jeg alene med en liten jente på 14 mnd og en jente på 8. Hun minste har jeg hele tiden med unntak av hver torsdag og annenhver helg, mens hun største har jeg annenhver uke. Så er spørsmålet mitt, hvor mye skal jeg sette av til mat?
Draum Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Husk at Sifo-budjsettene er veldig nøkterne, så med mindre du har lyst å leve mer eller mindre på et absolutt minimum, ville jeg regnet med litt mer enn det.
Gjest Agurkolat Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Pft. Me er eit par som setter av 3000 pengar til mat og husholdningsting i mnd. Me bruker gjerne ikkje meir enn 2500. Og hos Sifo "skal" vi to bruke 4760 kr. på mat og husholdningsting. Så, vil nok ikkje seia at Sifo sine budsjett er så lave, ein kan absolutt leva på mykje mindre enn anbefalt der.
Draum Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Det er en kjent sak at Sifo-budjsetter er litt høye når man er bare to voksne, men tar for lite i når det inkluderes barn i budsjettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå