Gå til innhold

Fotograf

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tror vi kommer på ca kr 12500. Da møter fotografen oss på stedet hvor vi skal ta bildene. Da har vi ca 2 timer til rådighet.

Vi leide en freelans fotograf i Tromsø. Han tok bilder utenfor kirka, ute, og i et slags studio vi hadde tilgang til. Han tok ca 500 bilder, Sendte oss ca 150 hvor vi valgte ut 25 som han "pyntet" på.

Det var fint, så fikk vi bilder fra forskjellige miljø. Bakdelen er jo at de ikke har eget studio, men utebilder kan være kjempefine.

Hærligheten kostet 3400,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi leide en freelans fotograf i Tromsø. Han tok bilder utenfor kirka, ute, og i et slags studio vi hadde tilgang til. Han tok ca 500 bilder, Sendte oss ca 150 hvor vi valgte ut 25 som han "pyntet" på.

Det var fint, så fikk vi bilder fra forskjellige miljø. Bakdelen er jo at de ikke har eget studio, men utebilder kan være kjempefine.

Hærligheten kostet 3400,-

Det er ikke tilfeldivis David Acou?

Skrevet
Vi bruker 10000 kr på fotograf (Depui - Anders Martinsen). De opererer kun med en pakkepris, og inkludert i pakka er så lang tid vi trenger til å ta gode bilder, vi får bildene på en cd høyoppløslig og uten vannmerker, vi kan gjøre hva vi vil med dem. Vi får et lite album og 25 takkekort - det er det jeg kan komme på nå!

Fotografen var kjempehyggelig og vi følte oss godt mottatt der, vi kunne si hva vi ikke ønsket av bilder i stedet for å måtte komme med gode ideer til gode bilder, ingen av oss er særlig flinke på det. Så vi var i gode hender :)

Ser de har kampanje med 50% på noen av pakkene sine fram til 28 februar!

Skrevet (endret)

vi har så godt som bestemt oss for en freelance fotograf. Han tar 5000 for kirke og to timer med bilder eller 13000 for heldagsjobb dvs 10 timer. Da får vi rettighetene til bildene selv, ferdig redigert!

Brukte mittoppdrag.no og fikk mange tilbake mld, utrolig kjekt istedet for å oppsøke alle selv. Ulempen er jo at det ikke er studio, så føler at ting er litt mere usikkert. Men vi velger å stole på at dette er en seriøs fotograf :)

Endret av hvitstil
Skrevet

Ser det at vi nok er heldige, vi har to fotografer som fotfølger oss hele dagen, og det koster oss ikke et øre!

Den ene er mer hobbyfotograf(han jobber ikke med det), men er kjempeflink!

Han andre jobber med dette, og er utrolig dyktig. Han har en egen evne til å klare å fange små øyeblik, blikk, hendelser, osv som er kjempeartig å se på i ettertid!

Vi får alle bilder han tar, og som er gode nok, og betaler om han har noen utgifter i forb. med dette(men utgiftene blir vel noe slikt som å kjøpe CD`er for å få bildene på, ingenting annet.)

Skrevet

Jeg skal fotografere mitt første bryllup snarlig. Brudeparet vet at dette er mitt første solo bryllup. Har assistert i bryllup tidligere, og føler meg moden for oppgaven. Har med meg en assistent, og vil fotografere fra brudepyntingen, i bilen, kirken, selve vielsen, ut av kirken, i selskapet fram til brudevalsen. Vil ha de spontante bildene, detaljene med ringer/blomster/champagneglass/sko/kaken etc, ta gruppebilder og litt fra dansen. Da forlater vi bryllupet. Regner med at vi jobber ca 3 timer i samtale før bryllupet, tid fra vi kjører hjemmenfra til vi er hjemme igjen på bryllupsdagen; ca 15 timer, redigering og utvelgelse av bilder; ca 20 timer og etterarbeid på ferdige produkter som brudeparet selv velger: ca 10 timer. For alle disse timene en legger i denne jobben - ville jeg ikke gjort dette gratis (med alle de følelsene som er innvolvert i en slik dag). Kommer til å ta 5000,- for jobben og da får brudeparet en cd med bilder til fri bruk. Ønsker de å bestille kopier til takkekort, lerret, kunstpapir, fotoalbum el fra meg; skal jeg ordne det til kostpris x 2 (og det er billig!)

Her engasjerer jeg meg veldig i oppgaven, bruker mye tid på å undersøke hva brudeparet ønsker, utstyret mitt har en verdi på over 100 000 med kamera, lysutstyr etc. Skulle bare mangle at jeg skulle gjøre dette helt gratis: selv for en venn. Og hadde en venn spurt meg, ville jeg forventet en lignende tjeneste i retur (ikke fotorelatert, men snekring/annet som var brudeparets sterke side...)

Så dere som får en gratis fotograf: vær tydlig på hvor stor pris dere setter på denne tjenesten. Og ikke bare si: her er en tier til cd-en du brenner bildene på - det dekker MER enn hva den faktisk koster... ;)

Skrevet

Vi skal betale 5500,- for fotografen :) Da skal han være med i kirken å ta bilder der og to timers fotografering etter kirken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...