Gå til innhold

Fotograf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har idag vært hos fotograf og laget avtalen for den store dagen. Vi ønsket å ha med forloverne og ungene våre. Vi har 5 unger tilsammen. For 20 bilder kostet dette kr. 4200.- Da får vi en prøvemappe med. Er dette greit eller hva er deres erfaring med pris hos fotograf?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet
Har idag vært hos fotograf og laget avtalen for den store dagen. Vi ønsket å ha med forloverne og ungene våre. Vi har 5 unger tilsammen. For 20 bilder kostet dette kr. 4200.- Da får vi en prøvemappe med. Er dette greit eller hva er deres erfaring med pris hos fotograf?

Gratis av utrolig god fotograf som tar bilde av alt en måtte be han om uten noe problem :) Det er min erfaring.

Skrevet
Gratis av utrolig god fotograf som tar bilde av alt en måtte be han om uten noe problem :) Det er min erfaring.

Så heldige dere er. Vi har ingen i vår nære bekjentskapskrets som er spesielt opptatt av fotografering og vi har lyst på fine bilder. Ikke bare "snapshots" som er tatt sporadisk eller stivt oppstilt. Slike bilder blir det nok også, med hele familien og slikt. Men dere er heldige som sparer de pengene!

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet
Så heldige dere er. Vi har ingen i vår nære bekjentskapskrets som er spesielt opptatt av fotografering og vi har lyst på fine bilder. Ikke bare "snapshots" som er tatt sporadisk eller stivt oppstilt. Slike bilder blir det nok også, med hele familien og slikt. Men dere er heldige som sparer de pengene!

Vi er heldige ja :) Det er nok heller ikke noe hobbyfotograf men godt udannet fotograf med lang erfaring :)

Skrevet

Vi betaler 3500 for fotograferingen, så kommer bilder, evnt album og takkekort i tillegg. Har satt av 7000 i budsjettet

Skrevet

Vi betaler 15 000 og han følger oss hele dagen og vi får 300-400 høyoppløslige ferdigredigerte bilder på CD. Fornøyd med det! :)

Skrevet
:popcorn: dette må jeg følgge med på, jobber med saken i disse dager :)
Skrevet
Vi betaler 15 000 og han følger oss hele dagen og vi får 300-400 høyoppløslige ferdigredigerte bilder på CD. Fornøyd med det! :)

WOW! 15000.-!! Synes ikke dere at det var dyrt da. Da må dere ha et mye høyere budsjett enn oss. Hyggelig da.. så lenge dere har så god råd!

Jeg tenker litt slik at det nok vil bli tatt nok bilder av oss uansett, av venner og familiemedlemmer, så vi vil nok få mange å velge mellom etterpå uansett. Gratis.

Skrevet
WOW! 15000.-!! Synes ikke dere at det var dyrt da. Da må dere ha et mye høyere budsjett enn oss. Hyggelig da.. så lenge dere har så god råd!

Jeg tenker litt slik at det nok vil bli tatt nok bilder av oss uansett, av venner og familiemedlemmer, så vi vil nok få mange å velge mellom etterpå uansett. Gratis.

Litt bitter?

Ikke ta sikte på at familie og venner tar bra bilder - dere vil bare bil skuffet. De færreste er flinke til å ta bilder, og den dagen der ønsker man vel helst å slippe å fly rundt og knipse.

Skrevet

Synes ikke 15000 er alt for dyrt for heldagsfotografering. Skulle vi "bare" ha ved vielse og etter vielsen ville det blitt ca 6500. Hadde vært et alternativ, men synes det er artig med tanken på at vi skal få noen bilder fra vi gjør oss klare før vielsen til vi danser valsen. :)

Vi er ikke rike liksom, :ler:, men bryllup koster. Vi har valgt å bruke penger på dette som en "investering". Ringene og bildene er jo det eneste minnene i årene som kommer om man ser på det slik. :) Vi håper jo så klart at familie tar masse bilder også, men da er vi uansett sikret gode bilder fra hele dagen. Vi tror det kommer til å være verdt det! :jepp:

Skrevet

Vi betaler ca 7000 for fotograf. Da tar fotografen bilder fra jeg og pappa kommer ut av bilen, under vielsen, på kirketrappen, rundt kirken og avslutter i studio. Men det er ikke med album ol. Er litt dyrt... Men jeg vil vite at den store dagen blir fotografert skikkelig. Det er jo bildene vi sitter igjen med etterpå, og minner og hverandre selvfølgelig :fnise: hi, hi Så har vi avtale med to venner som skal være hovedansvarlig for å ta bilder under festen, de er ikke fotografer, men tar mange flotte bilder og er interessert i fotografering.

Skrevet
Litt bitter?

Ikke ta sikte på at familie og venner tar bra bilder - dere vil bare bil skuffet. De færreste er flinke til å ta bilder, og den dagen der ønsker man vel helst å slippe å fly rundt og knipse.

Hvor får du det ifra, at jeg er bitter. Og det er vel typisk at slike kommentarer fra anonyme gjester. Jeg er slett ikke bitter og håper jeg ikke fremkom slik. Jeg bare synes det var dyrt, det må da være lov.

Vi har ikke lyst til å bruke 15000 på fotograf men ære være de som synes det er nødvendig!

Skrevet
Vi betaler ca 7000 for fotograf. Da tar fotografen bilder fra jeg og pappa kommer ut av bilen, under vielsen, på kirketrappen, rundt kirken og avslutter i studio. Men det er ikke med album ol. Er litt dyrt...

Dette alternativet hadde ikke fotografen vi har vært hos. Vi konkluderte med at det holder å ta bilder inne hos fotografen. Han tok ikke bilder utendørs i april (bor i Nord-Norge, det er vinter her i april) uten at det måtte settes opp masse utstyr for å skjerme mot vær og vind som man aldri kan være sikker på er OK på den tiden av året.

Skrevet

Jeg brukte Askari Studios til mitt bryllup og hun var kjempeflink. Det er bare ei jente selv om det er et "studio". Vi valgte pakke 1 og betalte 8500kr.

Syns det var helt greit vi. Så kunne vi printe ut som vi ville istedenfor at vi betalte 7000kr for 10 bilder i et lite album. Syns sånne tilbud er så kjipe.

(Ser at bryllupet vårt ikke er lastet opp på siden ennå *snufs*)

Skrevet (endret)

Vi var heldige og bestilte fotograf så tidlig (1 år og 8 mnd før bryllupet) at vi fikk han rimelig... Vi betalte 10.500 kr for heldagsfotografering (10 timer) og 8-900 bilder i full oppløsning med alle rettigheter. Han (Henrik Kreilisheim) kom mens jeg ordnet meg og fotograferte helt itl vi hadde danset vår første dans! Og de pengene var så verdt det! Jeg kvidde meg for at det før bryllupet at det var så mye penger, men vi sitter igjen med så mange flotte minner! Har masse bilder fra gjestene og, men fotografen har fanget øyeblikk som ikke gjestene hadde mulighet til å se rett og slett! :rødme:

Endret av Concertina
Skrevet

Vi bruker 10000 kr på fotograf (Depui - Anders Martinsen). De opererer kun med en pakkepris, og inkludert i pakka er så lang tid vi trenger til å ta gode bilder, vi får bildene på en cd høyoppløslig og uten vannmerker, vi kan gjøre hva vi vil med dem. Vi får et lite album og 25 takkekort - det er det jeg kan komme på nå!

Fotografen var kjempehyggelig og vi følte oss godt mottatt der, vi kunne si hva vi ikke ønsket av bilder i stedet for å måtte komme med gode ideer til gode bilder, ingen av oss er særlig flinke på det. Så vi var i gode hender :)

Skrevet (endret)

Har nettopp booket fotograf og betaler 8000 kr. Inkludert i prisen er mellom 500-1000 høytoppløslige bilder på cd, to timer med fotosession + vielse, samt førsamtale og visning av bilder i etterkant. For oss var det viktig at vi fikk alle bildene på cd, og ikke måtte betale 4000 kr for 24 bilder. Helt uaktuelt for oss, med alle bildene kan vi gjøre som vi vil ang. printing.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

For 20 bilder og kun en prøvemappe, synes jeg det var ganske dyrt med 4200,-. Enten flere bilder, eller CD med høyoppløselige bilder ville jeg hatt.

Enig med at det holder med studiofotograf. Da har du ihvertfall *noen* flotte bilder av dere. Er ikke garantert at det blir flotte bilder av resten av festen, men som regel blir det noen :) Huk tak i speilrefleks-gjestene etter festen for å få kopier :)

Endret av Jade
Gjest Snart Frue
Skrevet

Jeg tror vi kommer på ca kr 12500. Da møter fotografen oss på stedet hvor vi skal ta bildene. Da har vi ca 2 timer til rådighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...