Gå til innhold

Printe i A6 - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel alt.

Hvordan gjør jeg dette? Skal lage noen invitasjoner og printe disse på A6- ark direkte. Kan noen hjelpe meg?

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tittelen sier vel alt.

Hvordan gjør jeg dette? Skal lage noen invitasjoner og printe disse på A6- ark direkte. Kan noen hjelpe meg?

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)

Dette avhenger om det støttes av programmet du printer fra, og om det støttes av skriveren.

HVIS det støttes, er det jo bare å stille inn A6 i "format-vinduet" når du velger "print" på din pc/mac, og å legge a6 ark i skriveren din

Skrevet

Riktig, det enkleste er å lage dem i Photoshop dersom du er komfortabel med dette.

Skrevet

Jeg laget invitasjoner i Word, og disse var ikke standardformat, så jeg satte opp sideoppsettet til den størrelsen kortene var, og fikk printet helt fint. A6 er standardformat i Word, så det burde jo være greit.

Jeg har engelsk Word 2007, men jeg kan forklare hvor du finner sideoppsettet: klikk Page Layout (tredje tab fra venstre), deretter Size. A6 er fjerde valg fra toppen.

Hvis du skal skrive ut på et uvanlig format, mål opp arket eller kortet, og velg "more paper sizes" nederst under Size. der kan man justere cm for høyde og bredde som du vil.

Skrevet

Tusen takk alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...