Gjest redstar Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Endelig ferie for meg og min kjære Nå har vi endelig bestilt vår velfortjente ferie og vi skal dra på lørdag den 23 januar og skal bo på leilighetshotellet Hotell Las Playtias, leilighetshotellet som ser helt perfekt ut for oss (trening, strand, idyllisk og rolig) Vi har aldri vært på Fuerteventrua og lurer derfor på hva som er verdt og oppleve, anbefalinger av romantiske opplevelser/plasser/resturanter osv. Jeg ser at vi skal bo i en liten rolig bo men ikke så langt unna byen Gran Tarajal, så vi tenkte å ta en tur å to inn dit, noen som vil tipse oss om noe her? Vi vil gjøre det beste ut av ferien, vi vil gjerne ha vår velfortjente og fårhåpentlig vis romantiske feire:) Håper noen kan "guide" og tipse oss litt, setter STOR pris på alle svar Hilsen 2 tutlerduler som gleder seg til Lørdag (haha, måtte jo bare:p
Gjest redstar Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 *pusher* Ingen som vet noe? Eller har noe å dele ? Nordmenn reiser jo som galne ned over nå... *håper på svar*
Pepita Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Nå som du har vært der, vil du dele erfaringer med oss som skal dit?
Gjest redstar Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Såklart:) Vi bodde som sakt på et fitness/golf resort leilighetshotell opplegg, Landsbyen ligger ca. 45 km fra hovedstaden på Fuerteventura, og kun 4 km fra Gran Tarajal som er den nærmeste større by. Gran Tarajal var egentlig ingenting, hadde noen få butikker(klær, smykker, vesker/sko) men "shoppingrunden" var ferdig etter kort tid,siden det var veldig lite butikker, lite å se på og egentlig ingenting spennende å gjøre. Hadde en fin strandpromenade da med noen resturanter, 2italienske å noen hamburger/salat/sandwich resturanter, var veldig god mat da. Ellers var det en utrolig kjedelig by, gikk igjennom hele(ikke noen fin plass egentlig, ingen turister og dårlig standar på husene osv) Det var et bra shopping marked da, Dino eller hva det her. Selve hotellanlegget var stort med basseng(med vannarobic en time hver dag blandt annet) og barnebasseng men ei sklie som jeg aldri så var åpen da men. Det var også en liten barneklubb, 3 resturanter(og det var det hele som var i nærheten igåavstand), en hotell/buffe resturant med utrolig dårlig mat og lite utvalgt til en pris på 32 EURO for 2, vi spiste aldri mer der får å si det sånn. Det var en kjempestor golfbane(masse tyske turister, egentlig kun tyske) og en tennisbane(kunne få instruktør)sykkelshop, stor og veldig bra treningssenter, fitness rom med alle slags timer(bodycore, spinning osv) masse joggestier å alt som man bejhøver p åen skikkelig skikkelig fitness tur. Det var også en liten club/bar/disco,- egentlig ganske stor og stilig nattklubb, men ingen mennesker(siden alle på senteret var fitnessmennesker) så det var ikke mye kjekt å sitte det oss 2 alene på en digerclub, men vi så en fotball kamp da:p Vi leide bil(som egentli var ganske billig) og kjørte opp til hovedstaden, kjørte faktisk bare igjennom for det var kaos på veiene og alt for mye folk så vi stoppet heller litt utforbi og nøt den herlige sola som var mye mye mer synlig her enn nedover mot playitas. I hovedstaden var det shopping senter og masse andre butikker. Vi kjørte opp mot corralejo og dette var noe av det nydeligste jeg har sett, lange, store, nyyyyyydelige strenger med lyssand så langt øyet kunne se, nesten som ørken. Og et nydelig hav,- her anbefales ferien. Langs hele veien hadde vi fantastiske strender på den ene siden med havet og andre siden var the strand og sand hele veien med noen fantastiske og flott vulkaner. Her var det også veldig varmt og her kunne man stole mer på sola. Vi var også inn i byen og her var det kjempe koselig, vi fikk handlet litt, spiste på små koselige kafeeer og her var det også mye mye hyggeligere befolkning. Om jeg skulle anbefalt en plass i fvuerte ventura måtte det blitt corralejo. Ikke mye sol og ALT for mye vind så det ble ikke mye sol på oss, var jo også ei strand som hørte til hotellt, mørk vulkanstrand, veldig vakker men så kaldt at det ikke for noe kos å bade/ligge med sjøen. Nei jeg anbefaler egentli ikke lasplayitas/grantrajal om du ikke er på ferie kun for å trene,sykle eller spille golf,- kjedelig by, ingenting å gjøre på. Vi gjorde det beste utav turen og fikk med oss Zoo og botanisk hage, som heller ikke anbefales: neddopa og utsultet dyr. BOtaniske hagen var flott, men man så fort at dette ikke var noe flott dyrehage.... ingen gress, vann, mat eller noe. Vi hadde en fin tur da vi begge er glad i å trene, men jeg synes det egentlig var en ganske kjedelig plass uten noe spennede mat, fainiteter, shopping eller noe. Lite sol, - mye vind... Drar egentli ikke her igjen:p Har bestilt tur til Tenerife igjen nå heller, litt mer der:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå