Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #1 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har lyst til å ta en utdannelse/kurs som er delvis relevant for jobben jeg har nå, dvs det er en spesialisering som arbeidsgiver kan få nytte av. Denne koster totalt sett bortimot 20 000 kr hvis jeg tar alle kursene. Dette er litt dyrt for meg, derfor lurte jeg på om jeg skal spørre sjefen om han er interessert i å sponse meg litt. Kursene vil ikke gå utover arbeidstiden. Problemet er at det vil sannsynligvis ta ca 2 år før jeg er ferdig og virkelig kan begynne å bruke det jeg har lært. Og vi planelgger å flytte på oss i løpet av 1-2 år, og da kommer jeg sannsynligvis til å skifte jobb.... Er det veldig råttent å spørre om han vil sponse kurs på meg da? Det er jo en liten mulighet for at jeg fortsetter her lengre enn 2 år. Noen som vet om noen annen mulighet til å få støtte til å betale utdanningen når jeg jobber 100% ved siden av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 2. september 2003 #2 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg vet i hvertfall at det er vanlig å binde seg i en viss periode til den arbeidsplassen som sponser deg. Men du har kanskje krav på studielån? Men det må jo betales tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kverulanten Skrevet 3. september 2003 #3 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg må si at jeg synes det er frekt av deg om du prøver å få dette igjennom, og firmaet ikke kommer til å få noen goder av det. Hadde ikke vært meg som hadde gjort noe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 3. september 2003 #4 Del Skrevet 3. september 2003 Er det veldig råttent å spørre om han vil sponse kurs på meg da? Det er jo en liten mulighet for at jeg fortsetter her lengre enn 2 år. Ja Noen som vet om noen annen mulighet til å få støtte til å betale utdanningen når jeg jobber 100% ved siden av? Undersøk med lånekassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 4. september 2003 #5 Del Skrevet 4. september 2003 Det vanligste er at man betaler selv først og så leverer kvitteringer etter bestått eksamen. Dermed vil jo spørsmålsstillingen din være irrelevant dersom du skulle flytte innen ett til to år og utdanningen tar to år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #6 Del Skrevet 4. september 2003 Noen ganger binder man seg til å jobbe en viss tid etter ferdig utdanning - og betaler seg ut igjen dersom man skulle slutte tidligere. Det forekommer også at ny arbeidsgiver betaler "mellomlegget" dersom de er svært interesserte i at du skal jobbe hos dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå