Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Har funnet drømmeboligen. Har gitt eit bud ,men fikk avslag. La inn endo eit i dag, rett under takst.. Ingen andre som har gitt bud, men da har vert folk der på visning... feks,, me har lagt inn bud på 1300000 og takst er på 1330000.. Hadde du lagt inn bud over ?? Må sei att huset ligger 20 min utenfor by...
Britt Banditt Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Prøv å legg inn bud på prisantydning? Det er jo bare 30 000,- ekstra, men mange vil nok ikke akseptere noe under prisantydning. Har huset ligget ute lenge?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Prøv å legg inn bud på prisantydning? Det er jo bare 30 000,- ekstra, men mange vil nok ikke akseptere noe under prisantydning. Har huset ligget ute lenge? Har ikkje råd til å legga inn bud på takst.. prisantydninga er 50000 lavare enn taksten... Huset har ligget ute i tre månader...
Gjest Ingeniøren Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Kommer jo helt an på hva jeg mener huset er verd og hvordan jeg oppfatter selgers posisjon. Noen hus er ganske unike og det er ikke så ofte noe til salgs i området, andre ganger har du alternative objekt å kjøpe. Så betyr det jo litt hva man tror om selger. Må de selge? Kommer de til å få andre bud? Som regel ville jeg nok ventet litt. Med to avslåtte bud så er ballen litt hos selger synes jeg og ofte tror jeg selger vil ta kontakt med den som faktisk la inn bud for å forhøre om de fortsatt er interessert.
enmann Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Ja, ikke virk for interessert. Da vil de regne med at du kommer til å gå med på en høyere pris. Og husk, det er lett for å bli for fiksert i ett hus. Det er flere hus der ute, og om du ikke har kikket veldig lenge, kan du kanskje tilogmed finne et som faller enda mer i smak. Det er i hvertfall min erfaring.
lulle Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Vil bare si at en bolig ikke er mer verd enn det markedet vil gi. Om huset har ligget ute i 3mnd, kan det være for høyt priset. Jeg ville hatt is i magen.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Har funnet drømmeboligen. Har gitt eit bud ,men fikk avslag. La inn endo eit i dag, rett under takst.. Ingen andre som har gitt bud, men da har vert folk der på visning... feks,, me har lagt inn bud på 1300000 og takst er på 1330000.. Hadde du lagt inn bud over ?? Må sei att huset ligger 20 min utenfor by...Dersom det ikke var et hus jeg "måtte" ha, hadde jeg ventet en uke og lagt inn et bud på 1200000
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Det er ingen ting å tape på å legge inn lavere bud enn prisantydning. Gjorde det selv i høst, jeg, og fikk huset til en kvart million under prisantydning. Og det huset hadde ikke ligget ute lenge. Det med budgivning er et spill. Du kan være heldig, fordi selger er lei og vil bli kvitt huset, eller har funnet drømmeboligen selv som krever raskt salg pga budrunde.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Takk for mangen svar. Her gjelder da visst å ha litt is i magen. Me får venta å sjå om da kjeme inn fleire bud, og visst ikkje så får me venta på utspill frå eigar. Kansje me har lykken med oss :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå