Gå til innhold

Skal gjester nektes?

Fremhevede innlegg

Gjest negasjon
Skrevet

Skal gjester nektes?

Jeg er motstander av det, men kan de nektes å få tilgang til å lese i dagbøker? De får jo ikke skrive i dagbøker.

Er det mulig, er det ok at kun brukere kan lese dagbøker.

Tenker generelt.

Jeg tåler en del, men det er andre her også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver du "dagbok" og legger den ut på nett, så må du renge med at folk leser den. (hvis de gidder). Hvilken rolle spiller det om det er medlemmer eller gjester som leser i dagboken?

Skrevet

Jeg syns dagbøker burde være lesestengt for gjester. Trodde faktisk at de var det. Alle kan jo registrere seg, men lell...

Skrevet
Jeg syns dagbøker burde være lesestengt for gjester. Trodde faktisk at de var det. Alle kan jo registrere seg, men lell...

Hvorfor synes du det?

Som du selv skriver, alle kan registrere seg- hva er forskjellen?

Gjest negasjon
Skrevet

Forskjellen er at hvis du har flere nick, og sjonglerer med disse, hadde du aldri hatt tid til å være gjest.

I en dagbok skriver man gjerne andre ting enn i en vanlig tråd på f.eks. samliv. Når jeg skriver dagbok, hender det jeg pynter på ting eller trekker fra litt. Men det er min sak.

De som ønsker å kommentere det jeg skriver der, kan poste i dagboka og ikke flette ut deler av hva de synes feks på generell debatt.

Gjest negasjon
Skrevet

Gjester kan lese, men ikke poste innlegg i dagbøker.

Ble litt oppgitt, tok det som et ransforsøk mot alle som skriver dagbøker på kg.

Skrevet
Forskjellen er at hvis du har flere nick, og sjonglerer med disse, hadde du aldri hatt tid til å være gjest.

I en dagbok skriver man gjerne andre ting enn i en vanlig tråd på f.eks. samliv. Når jeg skriver dagbok, hender det jeg pynter på ting eller trekker fra litt. Men det er min sak.

De som ønsker å kommentere det jeg skriver der, kan poste i dagboka og ikke flette ut deler av hva de synes feks på generell debatt.

HÆ? :klø:

Gjest negasjon
Skrevet
HÆ? :klø:

Endelig, en gjest ... forstår.

Skrevet

Jeg tror ikke det har noe poeng å nekte gjester å lese dagbøker. Jeg for eksempel skriver både som gjest og som registrert bruker. Om jeg ville være ekkel med noen hadde det ikke vært noe problem å logge meg inn som bruker, lese i dagbøker, logge ut og så bruke infoen jeg fant som anonym gjest ellers i forumet. Nå er ikke jeg en som gjør sånt, men rent praktisk hadde det vært enkelt.

Skrevet

Hvorfor skulle gjester nektes å lese dagbøker? Det står da vel ikke så veldig mye hemmelig der, de agbøkene jeg hr tittet innom har vært fylt med snikksnakk for det meste, ispedd en håndfull smileyer.

Mange begynner vel sin karriere som kg'er som gjest også, jeg ville i hvert fall ikke gidde å registrere meg uten å vite hva slags forum det var jeg registrerte meg på.

Og når det gjelder personangrep så har vel strengt tatt også du noen slike på samvittigheten, negasjon?

Skrevet

Man har jo løsningen med lukkete blogger, så jeg ser ikke poenget i å lukke lesetilgang i dagbøker for gjester. Før de lukkete bloggenes tid, ja, men ikke nå.

Skrevet
Hvorfor synes du det?

Som du selv skriver, alle kan registrere seg- hva er forskjellen?

Jeg er enig i at de bør være lesestengt for gjester, men det er fordi det er den enkleste måten å hindre at det som skrives i dagbøker kommer opp ved googlesøk. Ellers er jeg enig i at når man velger å skrive dagbok på et forum som dette, velger man jo også at alle som vil skal få tilgang.

Skrevet

Nå er jeg ikke interessert i dagbøkene som gjest. Deltar i enkelte med et av nickene mine, avhengig av omådet. For min del kan dagbøkene godt stenges for gjester. Jeg leser i de med nick likevel.

Men jeg ser litt slik på det... Kanskje det at dagboken er oppe for alle og kommer opp i googlesøk i alle fall gjør at en del tenker seg om en gang ekstra før man poster hva som helst.

Jeg slutter aldri å bli sjokkert over hva folk kan finne på å skrive her inne, man utleverer jo seg selv mer enn det man gjør til en nær venn eller familie, og samtidig legger man inn såpass mange spor om hvem man egentlig er. Hadde dagbøkene vært stengt for gjeste-lesing ville kanskje enda flere vært uforsiktige, selv om dagboken i realiteten fortsatt var åpen for alle som ville lese.

Skrevet

Synes ikke gjester bør nektes, WW. De kommer med mye klokt.

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet

Steng gjerne dagbøkene, gjerne også ordleker og snikk-snakk for gjester ;)

Skrevet
Steng gjerne dagbøkene, gjerne også ordleker og snikk-snakk for gjester ;)

Kvifor?

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Kvifor?

Uttalte meg en smule egoistisk der, disse delene av forumet har null verdi for min del, og tar bare opp plass (mye til tider!) på "siste 24 timer".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...