Gundel Gaukeley Skrevet 1. september 2003 #1 Skrevet 1. september 2003 Må bare få ut litt frustrasjon her. :evil: Jeg er møkkalei av sånne matbutikker som gjemmer posene under disken slik at du er nødt til å spør om å få lov å kjøpe en. Det er så utrolig SMÅLIG! Jeg mener; du står der og har handla matvarer for over tusen kroner og så spør de (hvis de husker det) om jeg skal ha poser! Visst f... skal jeg ha poser! Ser det ut som om jeg får dette i veska eller? Og dersom de glemmer å spørre meg så husker som regel ikke jeg på det heller, og da må man avbryte dem mens de er i gang med neste kunde for å få de hersens posene! Men nå har jeg lagt en plan! Neste gang jeg har handla for masse penger og de kommer med posespørsmålet sitt så har jeg tenkt å svare -Nei takk, du kan bare slå en hyssing rundt! Så får vi se om de takler den....he-he...
cappocino Skrevet 1. september 2003 #2 Skrevet 1. september 2003 Er så enig!! Selv jobbet jeg som kassedame for en god stund siden og da var det ikke snakk om "om kjøper skulle ha poser "men "hvor mange han ønkset"...
Fru Fomle Skrevet 1. september 2003 #3 Skrevet 1. september 2003 Jeg er hjertens enig, utrolig bra skrevet! Det verste er at det virker som om flere og flere butikker velger og ha posene bak disken. Forstå det den som kan! Om folk tar en pose eller to for mye dersom de bestemmer selv, så kan vel ikke dette påføre butikkene så uhorvelig store tap?
Tusenfryd Skrevet 1. september 2003 #4 Skrevet 1. september 2003 -Nei takk, du kan bare slå en hyssing rundt! Så får vi se om de takler den....he-he... Knakende god idé - det skal jeg gjøre også! *Tusenfryd elsker å plage teite kassegutterogjenterogdamerogmenn - og synes det er utrolig trivelig med noen som faktisk virker som de fungerer i samfunnet*
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #5 Skrevet 1. september 2003 SÅ utrolig enig! Bra melding å komme med, kanskje jeg skal forsøke det samme I nærbutikken min så har vi en temmelig sløv en. Gjenntatte ganger har jeg bare kjøpt en melk og brød etc, iallefall ikke så mye at jeg ikke kan ta det under armen, evt slå en hyssing rundt . Og da takker jeg pent nei til pose. Men til min store forbauselse så har gutten likevel slått inn tre (!) poser a kr 0,70. Og det har ikke bare skjedd en gang for å si det sånn! Det er ikke mye penger, men når en vet at kostprisen for en slik pose er 10-20 øre og det er REKLAME, så tjener jo butikkene grovt på dette..... Blir litt irritert her nå ja
Gjest GreenSky Skrevet 1. september 2003 #6 Skrevet 1. september 2003 Det er da grenser for hva en skal irritere seg over da! Hvorfor ikke ta med en pose i butikken, mer miljøvennlig. De fleste butikker gir overskuddet for posene til veldedige formål. Tenk på den stakkars personen bak kassa, da. En spør høflig kunden om han/hun vil ha pose, og blir møtt med: "Ja, selvølgelig, tror du jeg tenkte å bære det under armen, eller?" Eller: "Nei bare slå en hyssing rundt, du" Og når ekspeditørenen IKKE spør kunden om han/hun vil ha pose, så er det galt det også. Jeg har sett litt av hvert i kassa-køen jeg... Hvis ekspeditøren glemmer å spørre om jeg vil ha pose, og jeg glemmer å be om det selv, sier jeg alltid "Du, unnskyld, men jeg glemte å be om...". Det er da ikke værre enn som så!
Gjest lekebøll Skrevet 1. september 2003 #7 Skrevet 1. september 2003 Enig med GreenSky, jeg. Det er faktisk ikke gutten/jenta i kassa som har bestemt at posene skal være under kassa, og at de skal koste penger. Og tro meg - selv om sånne kommentarer er rasende festlige her, så er det garantert ikke første gangen noen har trodd de var like originale. "Haha! Sku jeg ta dem under armen da lissåm, ærre det du mener? " :urk: (Nei, jobber ikke som kassadame, men har aldri så mye til overs for å øse ut frustrasjon på dem som faktisk ikke får gjort noe med saken likevel.)
Gundel Gaukeley Skrevet 1. september 2003 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2003 Jeg vil jo selvfølgelig helst FÅ plastposen da....
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #9 Skrevet 1. september 2003 Jeg vil jo selvfølgelig helst FÅ plastposen da.... da vil jeg gjerne heller få en leilighet.. men desverre (eller heldigvis vil jeg nok si) må vi betale for det ting koster omkring dersom du synes poser er for dyrt, er det ingen som tvinger deg til å kjøpe.. dersom du kjøper dem betyr det at du synes dealen er grei.. (hvorfor ellers skulle du si ja?) kutt ut sytinga.. tilpass deg etter din beste evne..
tuji Skrevet 1. september 2003 #10 Skrevet 1. september 2003 Det er ikke prisen som er problemet, eller at posen ligger under kassa, men at ekspeditøren spør om en trenger pose når man har kjøpt halve butikken. Selvfølgelig trenger man det! Hvordan skulle man ellers få med seg alt? Arrrgh!
aline Skrevet 1. september 2003 #11 Skrevet 1. september 2003 Har aldri hatt noe problem med dette jeg, men synes det er bedre i de butikkene hvor posene ligger tilgjengelig for meg, gjør ikke noe om det er før betalinga. Selv legger jeg da posen/e på båndet sammen med resten av varene jeg trenger, men ser at når noen "sniker" med seg ett par ved siden av kassa, så legges dette merke til og slåes inn av ekspeditøren. Plastposer koster! Ja, det er lite det koster, men det koster, og det går myyye plastposer i en dagligvare, så det ville blitt en kostnad å ikke ta betalt for det. Dersom man ikke ønsker å betale for plastposen, så er det jo ikke værre en å ta med seg en eller to i veska, eller ta med en veske å bære varene i. Jeg ser flere som har med sekk eller lignende jeg, de slipper jo både å betale for posene OG i tillegg slipper de å få hele kjøkkenet fullt av ubrukte poser vi alltid har for mange av lell. Må du avbryte fordi både du og ekspeditør glemmer posen, så er det bare å si fra, det er jo DERE som har glemt det!!!! Hadde det vært ekspeditørene som hadde bestemt at slik skal det være, og det er bare for å være eklest og gjerrigst mulig, så hadde jeg skjønt problemet, men det er jo som regel ikke slik da. Er de frekke mot deg skjønner jeg det også, men er de det da?
Barbie Skrevet 1. september 2003 #12 Skrevet 1. september 2003 Min manns kamerat hadde følgende historie å fortelle: Han hadde vært på Rimi og handlet mat for nesten 2000 kr,og kassadamen spurte om han skulle ha bæreposer. Hvorpå kameraten svarte: "Nei takk,jeg tror jeg spiser det her jeg!" Jeg lo godt da han fortalte dette,og hvis jeg ikke husker helt feil,så fikk han posene gratis.
Midnattsol Skrevet 1. september 2003 #13 Skrevet 1. september 2003 Foreldrene mine hadde handla for flere tusen kroner på en matbutikk. De fikk selvfølgelig spørsmålet om de trengte poser og sa selvfølgelig ja, og kassadama slengte noen opp. Etterhvert så foreldrene mine at de kunne trengt en pose til, og de spurte om de kunne få en. "Ja, det blir 1 krone." sa kassadama. De trodde ikke sine egne ører. Her hadde de handla for MASSE penger og trengte EN pose til, men fikk de den? NOPE! Så midt i alt mylderet av folk og stress måtte de finne fram 1 krone for å få en til pose så de kunne gjøre seg ferdig og dra hjem. :o
VesleBråka Skrevet 1. september 2003 #14 Skrevet 1. september 2003 De fleste ekspeditører tar ikke betalt hvis du sier "åh, jeg glemte pose" etter at du har betalt. De synes kanskje det er flaut å kvesse for 50 øre? Men helt ærlig så synes jeg at poser skal ses på som PR materiell, og gis ut gratis. Når vi går hjem, så går vi med reklameplakater for den butikken i hånda. Man burde ikke betale for å være reklame-objekt. Den reklamen kan vel anses å generere mer business for aktuell matbutikk enn utgiftene til poser utgjør. Forøvrig var det en mann som kom å sendte varer for over 1000-lappen nedover båndet, og da de ville ha betalt for posene sa han at han ikke aktet å betale for å være reklameobjekt når han la igjen så mye penger. De ville ikke gi ham poser gratis - og han gikk uten å betale varene med båndet stappfullt Han gadd ikke være kunde i en butikk med så dårlig service.
Gjest Poirot Skrevet 1. september 2003 #15 Skrevet 1. september 2003 Personlig synes jeg poser bør være gratis. Har jobbet i butikk, og da er man nødt til å følge de instrukser man får. Poser skal være bak kassen, og de er IKKE gratis. Dere vil ikke tro hvor mange som "oj, jeg glemte pose". Dette er mye av grunnen til at betjeneinger spør, for man er bedt om å ta betaling for posene. Sure kunder bør henvnede seg til butikksjefen, ikke stakkars kassefolk som kjeder seg ihjel på jobben.
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #16 Skrevet 1. september 2003 Det er da grenser for hva en skal irritere seg over da! Hvorfor ikke ta med en pose i butikken, mer miljøvennlig. De fleste butikker gir overskuddet for posene til veldedige formål. Tenk på den stakkars personen bak kassa, da. En spør høflig kunden om han/hun vil ha pose, og blir møtt med: "Ja, selvølgelig, tror du jeg tenkte å bære det under armen, eller?" Eller: "Nei bare slå en hyssing rundt, du" Og når ekspeditørenen IKKE spør kunden om han/hun vil ha pose, så er det galt det også. Jeg har sett litt av hvert i kassa-køen jeg... Hvis ekspeditøren glemmer å spørre om jeg vil ha pose, og jeg glemmer å be om det selv, sier jeg alltid "Du, unnskyld, men jeg glemte å be om...". Det er da ikke værre enn som så! Applaus til deg! Jeg har selv jobbet noen år i dagligvarebutikk, og de såkalte hysterisk morsomme kommentarene dere nevner her, har jeg hørt 100 ganger før, men jeg lo som regel sammen med kunden når de kom med kommentarene. I den siste butikken jeg jobbet i, gav både jeg og flere av de ansatte bort poser. Vi tok nesten aldri betalt for de, men da tilslutt fikk butikken påpakk fra hovedkontoret om at det måtte vi begynne å ta betalt for. Utgiftene i butikken ble ekstra høye, nettopp fordi vi ikke tok betalt. Men det går an å bruke hodet også, man krever aldri 50 øre av noen som trenger en pose ekstra. Jeg gav bort poser til de som glemte eller lignende, men de som gjorde alt for å snike til seg poser, kan jeg garantere at måtte betale ja..
Gjest Zalomine Skrevet 1. september 2003 #17 Skrevet 1. september 2003 Har alltid med meg sekk når jeg går på butikken jeg. (i hovedsak fordi jeg skal bære masser av matvarer i et kvarter for å komme hjem, og ønsker å spare fingrene mine, og kjøkkenet er fullt nok av poser som det er, altsp ikke fordi jeg vil spare den 50-øringen) Poser koster: ja. Men posene er også reklame, derfor virekr det litt dumt å betale for dem. Men, når jeg har kjøpt et brød og en liter melk, de kan se at jeg har en sekk på ryggen som slett ikke er stappfull, og de likevel spør "skal du ha en pose?" omtrent om jeg kjøper en pakke tyggis, da innser jeg jo at de spør automatisk, er opplært til at det skal komme det spørsmålet, hver eneste gang. Irriterende nok, siden jeg tross alt ikke trenger noen pose til å putte brødet i, det er derfor jeg, og min samboer når vi handler mye, har tatt med sekk. Men det er jo bare å svare "nei takk, jeg har sekk", så går det greit. Det er ikke de som står bak kassa som har bestemt at det skal være slik, like lite som det var vi bak kassa på bensinstasjonen der jeg jobbet for noen år siden som bestemte at vi i en hel måned skulle spørre alle om de skulle ha en bilvask, ellers fikk de den gratis. (ja, vi måtte spørre fjortissene som kom på sykkel og kjøpte en pakke tyggis om d skulle ha en bilvask, ellers hadde de krav på å få en bilvask (som de selvsagt solgte til faren eller moren da...) På bensinstasjonen klarte vi dog å gi bort reklame-plastposene gratis (akkurat slik klesbutikkene gjør) men det var jo ikke vi som bestemte det uansett (litt festlig var det dog å se hvor mange som takket nei dersom du spurte før de hadde betalt, men hvor mange som takket ja om du spurte etter de hadde betalt, for da slapp de å betale (de visste altså ikke at de slapp det uansett da)) Men... neitakk, kjære betjening, jeg trenger ikke en pose til å putte brødet mitt i, det er derfor jeg har med en sekk. Uansett, jeg forventer ikke egentlig at betjeningen ser så mye på meg, så jeg sier fra om at jeg har sekk jeg da (ofte får jeg poser likevel, og har jeg betalt for dem, ja da tar jeg dem med meg, finner alltids noe å bruke dem til...)
Gundel Gaukeley Skrevet 1. september 2003 Forfatter #18 Skrevet 1. september 2003 Mener å huske at det å kreve betaling for plastposer med reklame på var oppe som sak i et eller annet forbrukerprogram på tv. Utfallet tror jeg ble at butikkene ikke har lov til å ta betalt dersom de ikke har posene under kassa eller noe slik at folk er nødt til å spør om det.... Dessuten er det jo ikke den stakkaren som sitter i kassa som er skyld i mitt plastposeproblem, men det er nå en gang slik at de er butikkens ansikt utad og må regne med både ris og ros, som jeg regner med at de bringer videre.
Gjest lurven Skrevet 1. september 2003 #19 Skrevet 1. september 2003 et triks man kan bruke er å si at man ikke skal ha pose.. men etter man har betalt sier man at man skal ha poselikvel da slepper du paye for it
Gjest Poirot Skrevet 1. september 2003 #20 Skrevet 1. september 2003 et triks man kan bruke er å si at man ikke skal ha pose.. men etter man har betalt sier man at man skal ha poselikvel da slepper du paye for it ...og det skjønner nemlig ikke de som jobber i butikken i det hele tatt.... Patetisk 1000 g om dagen, alle tror de er så smarte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå