Diva Skrevet 1. september 2003 #1 Skrevet 1. september 2003 Noen som har erfaringer fra dette ? Jeg er 23 år nå og har hatt kviser siden jeg var 10 år faktisk. Det er selvfølgelig mye mindre nå enn før,- kun noen få i ny og ne. Ellers bra. Men det er nå så at jeg har en del kvisearr. Og de er skjemmende. Huden min er ujevn og jeg har en slags rød lød i huden av arrene. Det blir noe dekket av foundatison og litt pudder, men jeg vil gjerne minke litt ned på sminkingen og heller kun bruke mascara, øyenbrynsblyant og lipgloss. Er så lei av å måtte dekke til huden helt. Jeg har hørt om hudsliping for en tid tilbake, men vet ikke særlig mye om det. Jeg skal søke litt på nettet om det, men jeg håper noen har erfaringer å dele med meg. Er klar over at man må gå med "maske" i en tid etterpå og at det muligens er tre behandlinger, og at det sikkert er vondt som fy.... Er det ellers et alternativ til hudsliping ? Såvidt jeg vet, gjøres hudsliping hos kosmetisk kirurg. Er det noe en hudpleier kan gjøre for meg i den forbindelse ? På forhånd tusen takk for hjelp :D
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #3 Skrevet 2. september 2003 Hallo!...Jeg skjønner problemet ditt utrolig godt fordi jeg har AKKURAT det samme problemet!... ikke at dette skulle hjelpe noe men jeg håper at noen som vet om hudsliping, kan hjelpe oss begge. pleease,dere som vet svar...svar!!! :o
Leo Skrevet 2. september 2003 #4 Skrevet 2. september 2003 OK! Jeg er ingen ekspert, men jeg skal forsøke... Min mann har hatt store problemer med kviser/byller i ansiktet gjennom hele puberteten og langt opp i voksen alder. Resultatet var selvfølgelig masse arr. Jeg bestillte derfor time og sendte mannen avgårde til en salong her i Oslo som utfører bl.a. hudsliping. Alle former for behandling ble diskutert og han ble bl.a. frarådet hudsliping. Årsaken var at ulempene ved behandlingen ville være langt større enn det han sannsynligvis ville oppnå, siden resultatet på kvisearr på langt nær kunne garanteres. Det de imidlertid kunne garantere var rødflammete og sår hud i lang tid samt til dels plagsom lysfølsomhet over en periode på ett år eller mer. De sa også at siden han var så ung (26 da dette ble diskutert) ville huden hans etter hvert hele seg selv dersom årsaken til at arrene oppsto ble behandlet. Som sagt så gjort; Han gikk til hudpleier en stund og fikk peeling, rens og fuktighetsbehanlinger og jeg-vet-ikke-hva. I tillegg klarte jeg faktisk å lære ham å stelle huden sin skikkelig hjemme morgen og kveld med gode produkter. Nå har det gått to år, og arrene er langt mindre synlige og slett ikke noe problem lenger. Om det er alderen eller pleien vet jeg ikke, men jeg kan vel si at resultatene kom temmelig raskt etter at behandlingen startet. Kan også trøste dere med at jeg fikk noen voldsomme kviseutbrudd da jeg var 19 - 20 år gammel (Uvisst av hvilken årsak) som etterlot seg en del arr. Jeg gikk også til hudpleier og fikk bukt med problemet og arrene forsvant av seg selv etter relativt kort tid. Det er ikke umulig at en utdannet hudpleier vil gi helt andre råd, men dette er altså mine erfaringer.
Diva Skrevet 2. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2003 Tusen takk for svar, Leo Skal gå til en hudpleier og høre hva denne anbefaler jeg. Håper det er noe jeg kan gjøre. Det blir jo aldri bedre og jeg er svært flink mht stell og hudpleie.... Håper et eller annet hjelper, eller at det blir bedre med tiden. D.
Gjest Gjest 00000000000 Skrevet 5. september 2003 #6 Skrevet 5. september 2003 Hei! Tenkte jeg skulle svare. Har selv slitt med kviser siden jeg var 17-18 år. Er nå 25 år og har ennå en del urenheter nå og da, men langt mindre enn før. Dette skyldes nok at jeg har gått jevnlig til hudpleie de 3-4 siste årene. Etter at jeg fikk skikkelige produkter og jevnlig dyprens hos hudpleier, ble jeg mye bedre. Mange synes kanskje dette er dyrt, men det er vert hver krone. Har vært langt nede mange ganger selv, pga. av dette. Men jeg anbefaler dere, som de andre også skrev, å gå til hudpleier. Det finnes noe som heter krystallsliping som både skal fjerne arr og pigmentflekker. Har ikke prøvd det selv, men har vurderer det når jeg får bedre råd. Lykke til! Dere har min fulle forståelse. PS: Bruker selv foundation hver dag, og skulle også ønske at jeg kunne gå uten en dag.
Diva Skrevet 5. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2003 Tusen takk :D Godt å høre at det er flere som føler det sånn. Jeg skal begynne å gå til hudpleier jevnlig etterhvert og skal undersøke litt om krystallsliping. Ha en fin dag :kgsmil:
Missycat Skrevet 15. september 2003 #8 Skrevet 15. september 2003 hei!! jeg er plaget med det samme, og har fått anbefalt hexaklinikken i theim der de utfører bla krystallsliping. jeg skal dit på torsdag på konsultasjonstime, jeg er spent på hva de sier. nå er jeg lei av å gå rundt å ha lyst til å skjule ansiktet mitt! dere som kan gå uten foundation er så heldige!! det er min drøm å kunne stå opp å gå ut uten noe annet på huden enn kanskje litt rouge.... jeg er litt spent på hva hudterapeuten sier, for jeg har super-sensitiv hud. så jeg vet ikke om jeg kan tåle denne behandlingen. men jeg skal si fra når jeg har vært der på torsdag
Diva Skrevet 16. september 2003 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2003 Så spennende! Lykke til, og hold oss oppdatert :D Greit å få med noen flere erfaringer for min egen del i allefall D.
punkyB Skrevet 16. september 2003 #10 Skrevet 16. september 2003 Jeg hadde villet vurdert en krem som inneholder a-vitaminsyre , feks. Obagi. Tilsvarende krem kan du også få via legen tror jeg.
Diva Skrevet 16. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2003 Ok. Takk for tips :D Skal snakke med legen om det neste gang jeg har time. Hååååper noe virker.... D
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #12 Skrevet 17. september 2003 Jeg anbefaler deg å ta en titt i denne ukens Hjemmet. Der står det om en ny metode for å fjerne aknehud og groper i huden.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #13 Skrevet 17. september 2003 Oi! Takker og bukker igjen :D Tror "svigermor" har Hjemmet. Så da skal jeg sjekke neste gang vi er hos dem D : - )
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #14 Skrevet 18. september 2003 hei! jeg var til konsultasjon idag hos en kjempehyggelig dame med mye erfaring virket det som. hun snakket mye om heltheten i kroppen, hun har studert kinesiologi og jeg tror hun vet hva hun snakker om. mitt tilfelle er nok noe spesielt da jeg har hatt store hormonforstyrrelser etter at jeg sluttet på p-pillen (skal aldri begynne igjen!) og hun mente det kunne ta et par år før det roet seg. uansett, i mitt tilfelle er det problemer med å kvitte seg med avfallet i kroppen som gjør at huden min friker ut. i tillegg har jeg veldig ømfintlig hud, så hun ville gi meg en enzymmaskebehandling med hjemmeprodukter o.l. det går på å ordne ting innenifra, og dette er noe som gjør at jeg føler meg trygg på det de driver med.. jeg er fattig student, og hun sa at de første 6 ukene måtte jeg nok ut med 3500,- (!!!) men da hadde jeg også alle produktene til flere måneders bruk fremover. når jeg tenker meg om er det ikke så mye (jo det er mye, men så har jeg brukt sinnsykt mye penger på huden min) viss en ser på det over tid. jeg er også villig til å gjøre alt for å få fin hud.. er så lei av å gjemme meg hele tiden! uansett, dannè heter serien de bruker, jeg har ikke hørt om det før. noen? hun ville også sette litt akupunktur på meg for å få fart i systemene (både blodet og lymfesystemet) men jeg må vurdere dette nøye, for jeg har ikke akkurat mye penger da! hadde vært artig om noen har prøvd/vet noe om dette.. ikke innlogget missycat
Diva Skrevet 18. september 2003 Forfatter #15 Skrevet 18. september 2003 Har hørt om dette merket faktisk :D Håper det funker da! Bor du i Oslo eller omegn ? Bodde der før og er der i ny og ne, så hvis dette er i nærheten, kanskje du ville si navnet på salongen med evt. telefonnummer på pm ? D :D
Diva Skrevet 18. september 2003 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2003 Oi, så nå at du snakket om Trondheim ? Da er det ikke så enkelt for meg hehe.... Skal prøve å forhøre meg litt rundt. Hold meg oppdatert om behandlingen da :D D :kgsmil:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå