Miko Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har en liste i excel med mange mailadresser. Flere av mailadressene står to eller flere ganger, hvordan kan jeg enklest slette dublettene slik at hver adresse kun står én gang? Til nå har jeg bare sortert alfabetisk og slettet de manuelt, men det er tungvint. Har excel en funksjon som gjør at den automatisk finner/sletter de som er like? Evt. annen, enkel måte å gjøre dette på? Bakgrunnen er at jeg sender mailer til en stor gruppe (nei - det er ikke spam!). Det er uhensiktsmessig å ha alle mottakere i "til" eller "kopi"-feltet og jeg legger de derfor inn som blindkopi. I Outlook Express er det slik at når en adresse ligger flere ganger som blindkopi mottas mailen like mange ganger. Hadde adressen stått gjentatte ganger i "til" eller "kopi"-feltet ville vedk. kun mottatt den én gang. Jeg ønsker ikke at folk skal få samme mailen tre ganger for det er bare irriterende for mottakeren så derfor vil jeg gjerne finne en løsning på dette.
tineline Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Excel er ikke et databaseprogram, så denne funksjonen må du nok fortsette å gjøre manuelt. Excel er beregnet til å regne ut matematiske formler - bruk heller Access i framtiden! Dette er et program som generer en database, og har mye bedre funksjonalitet for slik bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå