Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #1 Del Skrevet 19. januar 2010 dater en som snakker mye om barn og sånn, viser mye omtanke for di. alikevel spør han "du vil vel ikke ha baby?" så sier jeg "ikke enda ihvertfall" så sier han "bra". hva betyr dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 19. januar 2010 #2 Del Skrevet 19. januar 2010 Spør han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #3 Del Skrevet 19. januar 2010 nei det er for tidli å spørre uten å virke overivrig. vil bare vite om hva dere tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 19. januar 2010 #4 Del Skrevet 19. januar 2010 dater en som snakker mye om barn og sånn, viser mye omtanke for di. alikevel spør han "du vil vel ikke ha baby?" så sier jeg "ikke enda ihvertfall" så sier han "bra". hva betyr dette??? Dette er vel den type spørsmål man aldri får svar på om man ikke spør rett ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 19. januar 2010 #5 Del Skrevet 19. januar 2010 nei det er for tidli å spørre uten å virke overivrig. vil bare vite om hva dere tror? Sorry, glemte krystallkula hjemme i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caroline_* Skrevet 19. januar 2010 #6 Del Skrevet 19. januar 2010 dater en som snakker mye om barn og sånn, viser mye omtanke for di. alikevel spør han "du vil vel ikke ha baby?" så sier jeg "ikke enda ihvertfall" så sier han "bra". hva betyr dette??? Vel, hva betyr det når du sier "ikke enda ihvertfall"? Når han sier det er bra at du svarer dette så mener vel han noenlunde det samme. Så da må du jo bare finne ut hva den setningen egentlig betyr - og siden det er du selv som sa det burde ikke det være så vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 19. januar 2010 #7 Del Skrevet 19. januar 2010 dater en som snakker mye om barn og sånn, viser mye omtanke for di. alikevel spør han "du vil vel ikke ha baby?" så sier jeg "ikke enda ihvertfall" så sier han "bra". hva betyr dette??? Kan bety mye rart, han like kanskje friheten sin? Vil reise verden rundt før han får barn, jordomseiling eller liknende. Han vil fokusere på karriere, fullføre studier, få en litt grei økonomi før han vil ha barn. Barn er ett ansvar, og barn med ett kvinnfolk som det blir slutt med er ett helvette. Da sitter dama på all makt, økonomien din får seg en solid støkk, du får gjerne knapt nok se barna dine, det blir vanskeligere og etablere seg i ett nytt forhold med en mer riktig kvinne.. Mye rart som kan skje Og det verste er at det er en god del kvinnfolk der ute som bestemmer seg for å prøve å bli gravide til tross for at mannen ikke er klar for barn, denne typen verpesjuke kvinnfolk burde vert skutt. De tror dette er ett valg de kan gjøre alene, pådra en kostnad og ett ansvar på en annen person i tyve år fremover der han sitter nærmest uten noen som helst rettigheter. Og det verste er at slike forhold der det er dårlig blod mellom mor og far nesten alltid kommer til å gå ut over barna i tilegg Med andre ord, før menn er klare for å etablere seg er verpesjuke kvinnfolk noe vi rett og slett er redde for. I motsetning til dere så sitter ikke vi med lovens fulle beskyttelse og all makt i denne situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 19. januar 2010 #8 Del Skrevet 19. januar 2010 nei det er for tidli å spørre uten å virke overivrig. vil bare vite om hva dere tror? Jeg mener det aldri er for tidlig å spørre om dette, hvis man er i et seriøst eller potensielt seriøst forhold. Hvis du vet at du vil ha barn seinere, hvorfor skal du kaste bort tiden på han, dersom han faktisk absolutt ikke vil ha det? For ikke å snakke om at du slipper å gruble på det, om du spør han rett ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 19. januar 2010 #9 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg mener det aldri er for tidlig å spørre om dette, hvis man er i et seriøst eller potensielt seriøst forhold. Hvis du vet at du vil ha barn seinere, hvorfor skal du kaste bort tiden på han, dersom han faktisk absolutt ikke vil ha det? For ikke å snakke om at du slipper å gruble på det, om du spør han rett ut... Det er ganske belysende å lese dette faktisk Kvinnen er i dette tilfellet egentlig ikke noe interessert i mannen i seg, hun er bare interessert i hans evne til å gi henne barn. Hele parforholdet er i utgangspunktet totalt EGO. Det dreier seg bare om hvilke fordeler man ser for seg at man kan få av den andre parten. Det være seg barn eller trygghet i livet. Har du for få fordeler å bidra med i øynene på den andre, så er du ikke aktuell. Så enkelt er det. Kan jo være greit å ha dette i bakhodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 19. januar 2010 #10 Del Skrevet 19. januar 2010 steinar, strengt tatt kan vi bare ta oss et par turer på byen hvis det er barn i seg selv vi vil ha. Det kvinnen ønsker er en mann som ønsker det samme som henne: Stifte familie og leve familieliv. Slike fremtidsplaner er ofte viktig å ha felles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. januar 2010 #11 Del Skrevet 19. januar 2010 nei det er for tidli å spørre uten å virke overivrig. vil bare vite om hva dere tror? Når han først har spurt deg rett ut er det vel ikke for tidlig for deg å spørre om det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 19. januar 2010 #12 Del Skrevet 19. januar 2010 steinar, strengt tatt kan vi bare ta oss et par turer på byen hvis det er barn i seg selv vi vil ha. Vel, det forutsetter at du finner en mann som er dum og uansvarlig nok. Ingen intelligent mann med bra gener ønsker å få en farskap sak på seg med dagens DNA teknologi. Og vil en intelligent kvinne ha en mindre intelligent mann som far til sine barn? Spesielt hvis han ikke bidrar med noe under barnets oppvekst. Det kvinnen ønsker er en mann som ønsker det samme som henne: Stifte familie og leve familieliv. Slike fremtidsplaner er ofte viktig å ha felles. Ja, det sier seg selv når det er hennes mål og behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 19. januar 2010 #13 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er ganske belysende å lese dette faktisk Kvinnen er i dette tilfellet egentlig ikke noe interessert i mannen i seg, hun er bare interessert i hans evne til å gi henne barn. Hele parforholdet er i utgangspunktet totalt EGO. Det dreier seg bare om hvilke fordeler man ser for seg at man kan få av den andre parten. Det være seg barn eller trygghet i livet. Har du for få fordeler å bidra med i øynene på den andre, så er du ikke aktuell. Så enkelt er det. Kan jo være greit å ha dette i bakhodet Det er bortkastet tid for begge parter, om man ikke har de samme ønskene for en evt. felles framtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 19. januar 2010 #14 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er bortkastet tid for begge parter, om man ikke har de samme ønskene for en evt. felles framtid. Ja, selvfølgelig. Mine observasjoner er rent filosofiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #15 Del Skrevet 19. januar 2010 Burde jg alikevel ta d som et dårlig tegn? Jeg sa ikke m d første fordi at jg ikke er ferdig med utdanning ennda, han er 28 og har jobbet i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. januar 2010 #16 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er ganske belysende å lese dette faktisk Kvinnen er i dette tilfellet egentlig ikke noe interessert i mannen i seg, hun er bare interessert i hans evne til å gi henne barn. Hele parforholdet er i utgangspunktet totalt EGO. Det dreier seg bare om hvilke fordeler man ser for seg at man kan få av den andre parten. Det være seg barn eller trygghet i livet. Har du for få fordeler å bidra med i øynene på den andre, så er du ikke aktuell. Så enkelt er det. Kan jo være greit å ha dette i bakhodet Har ikke du visse kriterier du ønsker innfridd i et langvarig forhold? Det at en kvinne dumper en mann på det ene grunnlag at han ikke vil ha barn er da slett ikke det samme som at hun blir sammen med en mann kun på dette grunnlaget. Om så var tilfelle ville da ikke situasjonen oppstå at hun måtte dumpe mannen, ville den vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #17 Del Skrevet 19. januar 2010 Poenget her r jo atte jg ik vil gå inn i ett forhold,ellr falle ennda dypere om han ikke vil dt samme som mg i fremtidn. jeg er fast "bestemt" på att jg vil stifte en familie, og dt r veldig viktig for mg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. januar 2010 #18 Del Skrevet 19. januar 2010 Poenget her r jo atte jg ik vil gå inn i ett forhold,ellr falle ennda dypere om han ikke vil dt samme som mg i fremtidn. jeg er fast "bestemt" på att jg vil stifte en familie, og dt r veldig viktig for mg. Da synes jeg du skal spørre ham rett ut hva han tenker om barn en gang i fremtiden. Tror ikke han friker ut av den grunn. Og om han gjør det, har du vel svaret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #19 Del Skrevet 19. januar 2010 steinar, strengt tatt kan vi bare ta oss et par turer på byen hvis det er barn i seg selv vi vil ha. Det kvinnen ønsker er en mann som ønsker det samme som henne: Stifte familie og leve familieliv. Slike fremtidsplaner er ofte viktig å ha felles. Nemlig. Forsto ikke Steinar det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #20 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvis dere bare dater ennå er det vel mer normalt enn unomalt å si at man ikke vil ha barn NÅ... jeg hadde i hvert fall frika ut om en jeg nettopp hadde møtt ville ha barn der og da, nesten. Og selv om jeg er barnløs og over 30 ville jeg nok syntes det var altfor voldsomt om den andre ga inntrykk av å ville bli forelder med en gang Men jeg mener ikke det er urimelig å spørre ham (nå) om han vil ha barn etter hvert, dersom dette er viktig for deg. Jeg har også møtt gutter som har snakket om barn "med en gang", men da i generelle vendinger, at de kan tenke seg, evt ikke tenke seg, å få barn en gang - ikke nødvendigvis med MEG. Helt ok det. Ikke vits i å investere for mye i et forhold som ikke fører i den retningen du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå