Gå til innhold

Kraftig hoste pga irritasjon i halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå prøver jeg et innlegg her, i vill desperasjon! :( Jeg sliter med kraftig hoste, og den hosten skyldes en irritasjon i halsen som jeg blir gal av. Det kjennes ut som om jeg har noe i halsen, akkurat der hvor mandlene er. Det stikker, som et gresstrå eller noe. Helt grusomt! Hostesaft har ingen effekt, fordi den irritasjonen er der uansett, og jeg får helt panikk hvis hosterefleksen ikke funker.

Det blir verre hvis jeg legger meg ned, så jeg har ikke sovet på 2 netter nå. Hvis jeg legger meg på høyre siden, stikker det på venstre siden og omvendt. Skal prøve å beskrive hvordan det kjennes ut... Det er akkurat som om jeg har noe i halsen. Tårene renner, og det eneste som fungerer er å konstant drikke noe. Så hoster jeg til jeg brekker meg. Sånn holder jeg på hele natta! Jeg hadde en runde i desember, som førte til at jeg fikk bronkitt.

Så var jeg bra en kort stund etter antibiotokakur, og nå er det på'n igjen. Jeg var hos legen for 2. gang i dag, og jeg får ikke noe hjelp der. Det virker ikke helt som om hun forstår hva jeg mener. Hun så nedi halsen min, så ikke noe galt der, og ga meg hostesaft.

Bare lurer på om det er noen her som har opplevd det samme, eller som har noen tanker om hva dette kan være. Det kjennes for meg ut som om det er der hvor mandlene er plassert. Hvis jeg drikker vann eller te, så er det ok i noen sekunder og så plutselig stikker det til. Jeg blir gal! :(

Skrevet

Er ikke kikhoste da? Tok legen prøver på det?

Skrevet (endret)

Vedvarende hosting kan jo også føre til irritasjon av halsen - kanskje du rett og slett har hostet for lenge? Jeg måtte kremte OFTE tidligere, fordi halsen ble slimete og klødde uten grunn. Jeg kremtet trolig fra jeg var 10 til jeg var 25. En dag bestemte jeg meg for å slutte, rett og slett. Det var et helvete i tre dager, men så gikk det over. Samtidig er jo kremting mye mildere enn hosting, og det er jo ikke så lett å styre hosterefleksen, så det er ikke sikkert dette tipset hjelper deg.

Har du prøvd smertestillende? Det er meningen at de skal kunne dempe kløsymptomer også. Evt dersom det vedvarer, kan du jo be om dop-hostesaft som kveler hosterefleksen effektivt (Cosylan).

Endret av tineline
Skrevet

Var på legevakta i går, og hun ville jeg skulle dra til fastlegen og ta prøver på kikhoste og mykoplasma. Hosten har blitt verre. Jeg hoster så jeg kaster opp, og sover omtrent ikke om natta. Jeg har vondt i halsen, er skikkelig vondt å puste og det høres ut som jeg har astma når jeg puster litt tungt. Men var ikke lungebetennelse trodde de.

Awww, sliten og lei :(

Skrevet

Jeg hadde en periode over seks måneder hvor jeg hostet til jeg kastet opp, forresten. De mistenkte mykoplasma da også, men det viste seg (på røntgen!) at det var en bihulebetennelse som hadde utartet noe veldig. Hostet på meg et brukket ribbein, så på sikt er ikke en slik hoste en veldig god idé. Håper de finner ut av det raskt!

Skrevet

Jeg fikk en antibiotika på legevakta, og synes jeg er bedre i dag :) Men det piper og surkler i hele meg når jeg puster. Lurer på hva dette er. Men hvis jeg er på bedringens vei nå er det forsent å ta prøver:)

Skrevet

Jeg blir stadig bedre, men jeg tror pipingen når jeg puster og all hostingen skyldes slim. Jeg hoster ikke opp noen ting! Frustrerende. Men i sta hadde jeg en skikkelig hostekule, der jeg til slutt brakk meg - og da kom det masse slim!!!Sorry ekle detaljer...

Lurer fortsatt på hva i alle dager dette er :/

Skrevet

i morgen skal jeg til legen igjen. jeg hveser når jeg puster!!! :( Noen som har peiling på rs-virus her? Sønnen min har akkurat hatt det. Åh, lei jeg nå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...