Gjest Tex Skrevet 1. september 2003 #1 Skrevet 1. september 2003 Hvis det er fem grader når man går hjemmefra om morgenen.... Kan man sette stømpebukse på førsteklassinger da...?? *Tex fryser, mens pappaen ler...* Når begynner dine barn med stømpebukser?
Lisemor Skrevet 1. september 2003 #2 Skrevet 1. september 2003 Hvis det er under 5 hele dagen-ja. Barn i 1 klasse gir beskjed hvis de fryser.
Gjest Karine2 Skrevet 6. september 2003 #3 Skrevet 6. september 2003 D må da være bedre at barnet kan ta av seg strømpebuksa i løpet av dagen, dersom det blir for varmt!!!! er det surt og kaldt på morgenen, så ikke nøl med å kle på strømpebukse... Bedre å bli litt for varm,enn å fryse
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #4 Skrevet 10. september 2003 Mine to gutter (8 og 10år) har allerede begynt å bruke tykke strømpebukser. Det er faktisk mulig å kle av seg ytterbuskene når man er hjemme/inne hvis det blir for varmt... Ikke la barna fryse!! Mange synes vel at dette er strengt eller? Helt enig: Strømpebukser er et "must" om høsten/vinteren!
Gjest Qlio Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Han er stor nok til å ta den av om han synes det er for varmt. JEG hadde satt på han en strømpebukse, og gitt beskjed om at det er lov til å ta den av når det er varmt.
*Lavendel* Skrevet 13. september 2003 #6 Skrevet 13. september 2003 Jeg tar på strømpebukse på min 2. klassing. Hun får beskjed om å ta den av dersom hun synes det blir varmt og det gjør hun....bedre det enn at de skal fryse....
kimmi Skrevet 13. september 2003 #7 Skrevet 13. september 2003 mine små har ikke begynt med strømpebukse, annet enn når de har skjørt/kjole selvsagt. men fryser man så skal man selvsagt kle seg!!! :D
Gjest Et spørsmål... Skrevet 6. november 2003 #8 Skrevet 6. november 2003 Jeg synes det er flott at barn bruker tykke strømpebukser om høsten/vinteren. Hvorfor må det være figurer og mønster på nesten alle strømpebukser man finner i butikken i dag? Tror ikke en 11-år gammel gutt synes det er så kjekt da. Hvor får man kjøpt gode gamle ribbestrikkete strømpebukser med ull og helst ensfarvet? Send med gjerne et tips!!
Gjest Madley Skrevet 6. november 2003 #9 Skrevet 6. november 2003 Bedre å bli litt for varm,enn å fryse Du blir fortere syk av å være for varm, enn å fryse litt. Og særlig dersom du blir varm inne og går ut etterpå... Kan ikke bevise det vitenskapelig..men erfaringsmessig vet jeg det...
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 6. november 2003 #10 Skrevet 6. november 2003 Mitt barn svetter sånn på føttene at han må skifte sokker hver dag, så løsningen hos oss er lange underbukser. Det fås kjøpt både på Hennes, kappahl og Lindex, og er ensfargede. De er ikke ull, men iallfall der vi bor er det skjeldent det er nødvendig med ullstrømpebukser til daglig. Ellers har de ull-longs på Bogerud, tror de heter Janus, de har både trøyer og bukser og er gode og varme. Og - ja, min 9-åring går nå alltid med strømpebukser, tar heller en litt tynnere bukse. Det er mye varmere å kle seg "innenfra", dvs. strømpebukser/trøye enn ekstra genser og jakke.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #11 Skrevet 6. november 2003 Jeg sitter på rumpa og satt på baken jeg. Du kan sikkert TA på strømpebukse, men poteter setter man!! Enkelte som trenger et norskkurs?
Ulrikke Skrevet 6. november 2003 #12 Skrevet 6. november 2003 Tredjeklassingen her i huset har strømpebukse på seg nå (de to andre også, altså...). Tar sokker på føttene i tillegg, så han kan skrelle av seg strømpebuksa hvis det blir for varmt.
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #13 Skrevet 6. november 2003 Mitt barn svetter sånn på føttene at han må skifte sokker hver dag' date=' så løsningen hos oss er lange underbukser. [/quote'] Skifter du ikke strømpebukser hver dag....??? :o Og du teite gjest, her hvor jeg bor heter det "sette på barn strømpebukser" Var det noe mer??? :evil:
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 6. november 2003 #14 Skrevet 6. november 2003 En strømpebukse blir, like lite som annet tøy (bortsett fra underbukser og sokker) automatisk skittent etter en dags bruk. Verken hos store eller små. Da det er enklere å vaske sokker, og de er billigere i innkjøp (og kan brukes hele året) enn strømpebukser så er løsningen hos oss lang underbukse (med truse under, bare for å unngå alle misforståelser) med sokker. Gjør det meg/barnet skittent/urenslig?
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #15 Skrevet 6. november 2003 Jeg skifter i alle fall alle barnas klær fra innerst til ytterst hver dag....
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 6. november 2003 #16 Skrevet 6. november 2003 Det må du gjerne gjøre Tex, men jeg ser altså ingen grunn til å vaske nærmest rene klær. Mener det var en annen tråd her nå nylig som fokuserte på det med overrenslighet.
BritElin Skrevet 7. november 2003 #17 Skrevet 7. november 2003 Jeg skifter i alle fall alle barnas klær fra innerst til ytterst hver dag.... Men Tex, blir ikke klærne utrolig fort utslitt da? Altså vasket utslitt? Mine barn får reine klær når de som de har på seg blir skitne. Bytter truse og sokker hver dag, selvfølgelig. Badedag onsdag og søndag og da tar de reine klær på. Synes det er nok klesvask som det er om vi ikke skal bytte klær fullstendig hver dag.
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #18 Skrevet 7. november 2003 Går barna dine i de samme klærne onsdag-torsdag-fredag-OG-lørdag????
BritElin Skrevet 7. november 2003 #19 Skrevet 7. november 2003 De dusjer onsdag-kveld og tar reine klær torsdag morgen, dersom de ikke skitner til bukse eller genser bruker de disse til og med lørdag, så dusjer de søndag morgen og tar på rene klær. Av og til skitner de seg ut og da bytter de selvfølgelig klær, men hvis klærne er litt skitne på fredag og vi ikke skal noe på lørdag får de ikke bytte før på søndag når de dusjer.
Gjest Starya Skrevet 7. november 2003 #20 Skrevet 7. november 2003 Vi bytter tøy når det er skittent.. (Med unntak av undertøy og sokker, da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå