Gå til innhold

endring av navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på når man skal melde fra om endring av navn? skulle egentlig ta det når jeg søkte om prøvingsattest men ble usikker fordi på skjema for endring av navn står det at man skal legge ved vigselsattest- men det har man jo ikke før etter ekteskapet er inngått...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente det også det stod noe om brudens navn etter vigsel på prøvingspapirene?

men der tok jeg feil...

Du må nok vente til du har vigselsattesten med å melde fra om navne endring.

og når navne endring er offisielt kan man begynne jobben med å endre pass, visakort, førerkort og alle andre steder man har registrert seg med det "gamle" navnet...

Skrevet

vi leverte navn endrings papirer sammen med prøvings att, endringen ble gjort den dagen vi giftet oss. og bekreftelsen kom sammen med vielse papirene. (vi giftet oss på rådhuset i desember. bryllup i juli.)

Skrevet
vi leverte navn endrings papirer sammen med prøvings att, endringen ble gjort den dagen vi giftet oss. og bekreftelsen kom sammen med vielse papirene. (vi giftet oss på rådhuset i desember. bryllup i juli.)

Jeg holder på å fylle ut papirene nå, og skal også sende navneendringen sammen med de.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kommer det en bekreftelse i posten når navneendringen er gjennomført? Vi hadde ikke bestemt navn da prøvingsattesten ble fylt ut, så sendte ikke inn samtidig med det. Har fått vigselsattesten osv, men ikke fått noen bekreftelse på at navneendringen er gjennomført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...