Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har som mål og stramme opp rumpa og få mere muskler på lårene og leggene. Grunnen til at jeg vil ha muskler på legger og lår er at jeg er naturlig tynn og det vil si at beina mine er veldig tynne og fettet kroppen min tar opp legger seg ikke på beina. Ikke sånn alt for mye muskler, men sånn at jeg ikke ser ut som en spinkelbein. Men, til spørsmålet jeg hadde tenkt og stille. Hvordan skal jeg varme opp før jeg begynner selve styrketreningen? Er det mulig at jeg varmer opp inne på en eller annen måte, ved og hoppe opp og ned ellernoe? Og hvor lenge skal jeg varme opp? Takk på forhånd.
Kenneth199 Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Oppvarming 5min gåtur Knebøy uten vekter Knebøy 10x3 neste gang 5x5 Tåhev med vekter i hendene, 20x3 og 15x3 neste gang Gående utfall med vekter i hendene eller stang på skuldrene 10x3 og 8x4 neste gang Eventuellt strakmark før knebøy. Oppvarming for øvelser er som regel å gjøre bevegelses banen til øvelsen uten belastning og varme opp leddene som skal brukes. Deretter starter du øvelsen du skal gjøre feks knebøy hvor maks løftet ditt er 100kg og du skal jobbe med 5x5 70kg. da starter du med noen rep på 30kg så øker til 50kg og så øker til den belastningen du skal bruke under økten. Ikke for å ødelegge for deg, men du trenger ikke å være redd for å få for store muskler i bena.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Takk for svar! Er å sykle i 5-10 min en god idè?
Kenneth199 Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Hele poenget er jo å få blodomløpet opp litt og varme leddene som skal være i bruk under treningen. Så ja, sykling, roing, løping, gåing fungerer og masse annet som fungerer.
Lykkelitenen Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Ikke for å ødelegge for deg, men du trenger ikke å være redd for å få for store muskler i bena. Gode øvelser her Siterer også på denne, som jente kan du trygt ta i uten å måtte være redd for å få gigantlår, så om du trener på senter kan du trygt ta det helt ut på apparatene! (Hjemme også for den saks skyld..) Mange jenter vil ha muskler, men er livredd for å se stor ut, så de trener emd latterlig lave vekter, og jeg ser dette spseielt på benapparatene... Så stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå