Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp hjelp hjelp!!!!

har en emmaljunga city cross, men ønsker en reisetrille ved siden av.

noen anbefalinger???

krav:

lett lett lett

tre hjul

lett lett lett

helst full liggestilling

lett lett lett

hi hi hi hi...noen med forslag??

Skrevet

Tja, har selv nettopp kjøpt en TFK Buggster og gleder meg til å prøve den. Ikke full liggestilling, men grei fra 6-8 mndrs alder (6,9 kg)

Vurderte også Titanium Breeze som har full liggestilling (6,5 kg).

Det er de to jeg kommer på av 3hjulinger.

Men du har da også noen med 4 hjul som er bra.

Bugaboo Bee er visst genial syns mange, men jeg syns det er altfor dyr (og rar :fnise: )

DBS Compact er mer som en tradisjonell trille, men veier bare 7,4 kg og har gooood plass, solide hjul, full liggestilling og kan brukes til både til å trille i byen og på landeveien.

Ser at mange skryter Peg Perego Pliko 3 opp i skyene, men den har jeg ikke erfaring med. Syns uansett den ser bedre og mer polstret ut enn MacLaren Techno som i mine øyne er en for oppskrytt og overpriset fancy paraplytrille med dårlige sitte- og trilleegenskaper...

Skrevet

åh....tuuuuuuuuuuusen takk for supert svar =) nå ble jeg glad...hihi. har sett litt på titanium breeze og tfk buggster i dag faktisk. fryktelig vannskelig å velge. blir dette liksom en vogn som man bruker i stedet for disse paraplytrillene eller i tillegg? finnes det paraplytriller med tre hjul?

Skrevet

Tror ikke man finner paraplytriller med tre hjul nei. Jeg ser for meg at jeg skal bruke buggsteren som min by-/handle-/ligge i bilen/asfalt-/ekstravogn (m.a.o trilla som ligger i bilen og som blir brukt til det meste bortsett fra trim og skogsturene våre). Jeg har ikke tenkt å ha paraplytrille utenom. For det første fordi jeg ikke liker disse (syns de er ugreie å trille og grusomt uanatomisk og ukomfortable for barna å sitte i) og fordi buggsteren (og evt breeze) er så små og greie at det blir litt "smør på flesk". Fordelen med breezen er at den kommer med en praktisk transportveske inkludert (tillegg på buggster), men buggsteren virket bittelitt mer solid og forseggjort (i følge mannen) + at jeg likte veldig godt regntrekket til den. Med en framovervendt trille er det godt å ha regntrekk som går helt rundt slik at det ikke driver inn til barnet.(Og så var Buggsteren et røverkjøp på salg og hvem kan si nei da? :fnise: )

Skrevet

da er jeg overbevist...hi hi. breeze eller bugster blir det her i gården også. hvor var det salg da?

Skrevet
hvor var det salg da?

Var en lokal butikk her som solgte 2009 modellen til halv pris siden buggsteren kommer i ny utgaven - heter TFK Buggster s nå(og er blitt nesten tusenlappen dyrere). De hadde bare tfk lokalt, tror vi må inn til Bergen for å få tak i breeze.

Men Barnas Hus og Reflex har salg nå. De har annonsert med halv pris på triller, men jeg vet ikke hvor de setter grensen for triller... Sist de annonserte med noe slikt var det ganske kjipe enkle shoppingtriller de hadde til halv pris, selv om jeg argumenterte godt for at buggsteren og breezen også er en trille... hi,hi.

På ordinærpris har Buggsteren pleid å koste 1990, men det er en stund siden jeg sjekka prisen. Buggster s koster 2990,- på Barnas Hus i Bergen og Breezen har vel lagt på rundt 1600. De tar den ikke inn her lenger og heller ikke på B.H. i Bergen tror jeg... Men det finnes mange nettbutikker som har den.

Skrevet

nå lurer jeg litt på easywalker classic også nå da?? hva synes du\dere om denne? spurte nettopp her inne om det gikk ann å få frontbøyle til den. hvordan er den i forhold til disse to andre?

Skrevet
nå lurer jeg litt på easywalker classic også nå da?? hva synes du\dere om denne? spurte nettopp her inne om det gikk ann å få frontbøyle til den. hvordan er den i forhold til disse to andre?

og hvilken er billigst???

Skrevet

Jeg vil karakterisene EW mer som sportsvogn, og de to andre som triller, men jeg er ikke så kjent med EW. Får man kjøpt Classic ennå? Ser at de fleste forhandlere har Sky nå - den koster 5200 på Kids&Care nettbutikk. Jeg lurte på EW som sportsvogn ved siden av buggsteren, men har ikke tatt en avgjørelse ennå. Er så mange som skryter av at den er lett som en fjær og god å trille.

Var forresten å trilla buggsteren min i dag og er veldig fornøyd. Den er god til det bruket jeg hadde tiltenkt, men vær obs på at det ikke er så bra liggestilling som i breeze. For større barn (fra 11/12 måneder og oppover) går det nok greit, men det er mer en ganske tilbakelent hvilestilling enn ren sovestilling.

(Btw så kjører vi city cross også :fnise: Litt av et sammentreff...)

Skrevet

Korreksjon; ser at jeg over her skriver at buggsteren (pga hvilestilling) er best å bruke fra ca ettårsalder. Litt lenger oppe har jeg skrevet fra 6-8 mndrs alder (det var det de sa i butikken). Man bør sikkert vurdere individuelt hva man syns, men "sannheten" (om man kan bruke et slikt uttrykk) ligger vel et sted i mellom.

Skrevet (endret)

De de har salg på hos Barnas Hus nå er triller ala avanserte "paraplytriller".. sånn som Peg Perego sine... disse har jo da ikke tre hjul, men det er en kjempegrei vogn hvis en skal ha en sånn lett sak som bare kan ligge i bilen.. De blir veldig små når de legges sammen, og er tålig stødige.. er ikke noe høst/vinter vogn da.. mer vår/sommer.. men kommer jo an på hva du skal bruke den til.. Er ganske dyr da i forhold til bruksområdet - men skal være god kvalitet på de. (var i alle fall det da jeg jobbet i barneutstyrsbutikk for 10 år siden..)

Jeg har kjøpt trille på Jysk til å ha som supplement til Teutonia Spiriten vår.. Den er liten og lett, og kan bare ligge i bilen til småturer, reiser etc.

Endret av Yvonne
Skrevet

(Btw så kjører vi city cross også :fnise: Litt av et sammentreff...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...