Gå til innhold

Nedregulering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frustrert_*
Skrevet

Dere der ute som har gått på Suprecur eller annen nesespary for nedregulering av hormoner - hvilke bivirkninger fikk dere og hadde dere sykedager (eller var sykmeldte) under behandlingen?

Jeg går på nesespray nå og dagsformen er veldig opp og ned. Sliter en del med hetetokter og føler meg pyton når det står på - i tillegg er det det psykiske påkjenningen - ofte griner jeg av ingenting. Synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal presse kroppen i forhold til jobb.. Noen med egne erfaringer/råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet

Det er bare du som kan kjenne på dagsformen, og vite om du er i stand til jobb! Hvis du er kjempedårlig, så er det lov å holde senga. Det psykiske aspektet avhenger veldig av hva slags jobb du har. Selv er jeg lærer og kan være helt på bånn når jeg kommer på jobb, men det klarer jeg ikke huske på før jeg kommer hjem igjen, for dagen går i ett hundre prosent av tiden. :)

Det er ofte godt å gå på jobb også.

Så lenge man ikke utnytter sykedagsordningen, så er det lov å holde seg hjemme!

Gjest Gjest_Frustrert_*
Skrevet
Så lenge man ikke utnytter sykedagsordningen, så er det lov å holde seg hjemme!

Nå kan jeg selvsagt ikke snakke for alle - men jeg tror at de aller aller fleste som holder på med prøverør (og alt det medfører av behandling og medikamenter) aller helst skulle ønske å slippe det, og fungere som normalt. Så å utnytte sykeordningen er vel kanskje ikke det man spekulerer mest i...

Skrevet
Dere der ute som har gått på Suprecur eller annen nesespary for nedregulering av hormoner - hvilke bivirkninger fikk dere og hadde dere sykedager (eller var sykmeldte) under behandlingen?

Jeg går på nesespray nå og dagsformen er veldig opp og ned. Sliter en del med hetetokter og føler meg pyton når det står på - i tillegg er det det psykiske påkjenningen - ofte griner jeg av ingenting. Synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal presse kroppen i forhold til jobb.. Noen med egne erfaringer/råd?

Jeg går på Synarela og har ikke hatt sykedager eller vært sykemeldt under nedreguleringen. Men jeg har ikke hatt behov for det heller. Bivirkninger hos meg er hetetokter, iblant dårlig humør/hissig, litt vondt i hodet iblant, sår nese og neseblod. Men jeg har ikke hatt det ille, og hadde forventa at det skulle bli verre for meg.

Se an dagsformen din og ikke press deg på jobb om du ikke er i form syns jeg. Skal du gå lenge på sprayen?

Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet
Nå kan jeg selvsagt ikke snakke for alle - men jeg tror at de aller aller fleste som holder på med prøverør (og alt det medfører av behandling og medikamenter) aller helst skulle ønske å slippe det, og fungere som normalt. Så å utnytte sykeordningen er vel kanskje ikke det man spekulerer mest i...

Nøyaktig mitt poeng :)

De færreste holder seg hjemme fra jobb med mindre de virkelig ikke orker jobb. Så var mest ment som "TS, hold deg hjemme om det er det som virker best i forhold til dagsformen"

For som sagt: Så lenge man ikke utnytter sykelønnsordningen, er det lov å holde seg hjemme. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...