Gå til innhold

Strikke med flere pinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å prøve å strikke en bolero jeg fant på Pickles. Ser at jeg da må strikke med seks pinner. Har forsøkt dette før, uten å få det til. Noen som kan forklare meg hvordan jeg legger opp og begynner? Gjerne også hvordan jeg "bytter" pinner etterhvert...

Videoannonse
Annonse
Gjest Smaragd
Skrevet
Jeg har lyst å prøve å strikke en bolero jeg fant på Pickles. Ser at jeg da må strikke med seks pinner. Har forsøkt dette før, uten å få det til. Noen som kan forklare meg hvordan jeg legger opp og begynner? Gjerne også hvordan jeg "bytter" pinner etterhvert...

Prøv her ;)

http://dinhobby.no/index.php?option=com_co...&Itemid=277

Skrevet

6 pinner?? har jeg aldri hørt om, 5 burde holde. Eller en rundpinne. Bra link over.

Skrevet

Ser ikke at du må bruke seks pinne hvis det er fletteboleroen du mener?

Ermene strikkes på strømpepinner (5 stk) og midtstykket strikkes fram og tilbake (her er rundpinne greiest å bruke) så settes alt over på strømpepinner igjen på andre ermet.

Skrevet

Hmmm... Kanskje jeg har misforstått helt? Er vinterutgaven av bryllupsboleroen jeg tenker på... Kanskje de mener med fem pinner i str. 6? Skjønner at jeg kanskje allerede har tatt meg vann over hodet...

Skrevet (endret)

Har du link til den? Finner den ikke selv.

Glem det, fant den. De mener fem pinner i størrelse 6.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Aha! Tusen takk! Legger jeg da opp maskene på en pinne, legger over til tre til, og strikker med den femte?

Vil gjerne prøve meg på dette selvom jeg har startvansker... :sjenert:

Skrevet

Stemmer. :)

Bare pass på at det ikke vrir seg, dvs at arbeidet ikke har vridd seg en omgang rundt før du begynner å strikke. Da ender du opp med et møbiusbånd og det får du ikek rettet opp igjen.

Skrevet

Takk! Skal passe på at de ligger rett, vil absolutt ikke ha et sånt bånd.

Bare en ting til - hvordan får jeg alt dette til å henge sammen? Går det liksom automatisk mens jeg strikker, eller er det noe spesielt jeg må tenke på?

Skrevet

Det er litt vanskelig å forklare skriftlig, men du bruker altså den femte pinnen til å strikke den første masken du la opp. Da må du nødvedigvis bruke tråden fra den siste masken du la opp, og slik henger de sammen. De to første omgangene er det greit å stramme litt ekstra på de to første maskene, ellers risikerer du at det ikke henger sammen.

Skrevet

Tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...