Pusekatt Skrevet 31. august 2003 #1 Skrevet 31. august 2003 Har noen en GOD oppskrift på kålrotstappe? Det er bare SÅÅÅÅÅ godt 8)
jordbær Skrevet 1. september 2003 #2 Skrevet 1. september 2003 kutt en kålrot i skiver. Kok den til den er godt kokt. (du kan også bruke litt potet og/eller gulrot sammen med den) Tøm ut vannet og mos kålroten(og evt potet/gulrot). Tilsett smør, salt og pepper... Nam :D
Eliza Doalot Skrevet 1. september 2003 #3 Skrevet 1. september 2003 .......ville hatt i litt fløte og muskatnøtt og jeg da.....
Pusekatt Skrevet 1. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2003 Og så oppfølgerspørsmålet; hva slags mat er det kålrotstappe passer til? Kjempetakknemlig for tips!
Ling Skrevet 1. september 2003 #5 Skrevet 1. september 2003 Røkte middagspølser og kokte pottitter - rotnorsk og godt!! :D AK
Redhead Skrevet 1. september 2003 #6 Skrevet 1. september 2003 Saltkjøtt, lettsalta torsk, pinnekjøtt (og da med en dæsj sjy fra pinnekjøttet i). Jeg bruker ikke smør i kålrotstappen, og heller ikke fløte. Kun 1-2 poteter, salt og pepper (i jula har jeg litt sjy fra pinnekjøttet i). Enkelt og kjempegodt!!
Gjest Brunhilde Skrevet 1. september 2003 #7 Skrevet 1. september 2003 Skikkelig god kålrotstappe får man ved å koke noen kålrotskiver møre i vann (ikke for mye). Lag jevning av 1 ss smør og 1 ss hvetemel. Spe med kokevann fra kålroten og melk (like mye av hver). Mos kålroten med stapper eller gaffel og bland i sausen. Krydre med slat, masse pepper og en anelse muskat. Serveres til: - pinnekjøtt - røkt kjøttpølse m/poteter og smeltet smør - fiskekaker i brun (!) saus m/poteter - røket fleskeknoke, kokt med poteter og kålrotstappe for eksempel.
Gjest Starya Skrevet 1. september 2003 #8 Skrevet 1. september 2003 Akk, nå ble jeg sulten på saltkjøtt med kålrabistappe! Jeg pleier å bruke kålrabi og gulrot, og har i en klatt smør og krydder. Så enkelt. Så godt.
hegehi Skrevet 2. september 2003 #9 Skrevet 2. september 2003 Pleier å ha et par kokte poteter, smør, fløte, salt og pepper i kålrabistappen, kjempegodt! :D Ellers er det kjempegodt å bruke til bayonneskinke, sammen med poteter og tomatsaus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå