Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen en GOD oppskrift på kålrotstappe?

Det er bare SÅÅÅÅÅ godt 8)

Skrevet

kutt en kålrot i skiver. Kok den til den er godt kokt. (du kan også bruke litt potet og/eller gulrot sammen med den)

Tøm ut vannet og mos kålroten(og evt potet/gulrot). Tilsett smør, salt og pepper...

Nam :D

Skrevet

.......ville hatt i litt fløte og muskatnøtt og jeg da.....

Skrevet

Og så oppfølgerspørsmålet; hva slags mat er det kålrotstappe passer til?

Kjempetakknemlig for tips!

Skrevet

Røkte middagspølser og kokte pottitter - rotnorsk og godt!! :D

AK

Skrevet

Saltkjøtt, lettsalta torsk, pinnekjøtt (og da med en dæsj sjy fra pinnekjøttet i).

Jeg bruker ikke smør i kålrotstappen, og heller ikke fløte. Kun 1-2 poteter, salt og pepper (i jula har jeg litt sjy fra pinnekjøttet i). Enkelt og kjempegodt!!

Gjest Brunhilde
Skrevet

Skikkelig god kålrotstappe får man ved å koke noen kålrotskiver møre i vann (ikke for mye). Lag jevning av 1 ss smør og 1 ss hvetemel. Spe med kokevann fra kålroten og melk (like mye av hver). Mos kålroten med stapper eller gaffel og bland i sausen. Krydre med slat, masse pepper og en anelse muskat.

Serveres til:

- pinnekjøtt

- røkt kjøttpølse m/poteter og smeltet smør

- fiskekaker i brun (!) saus m/poteter

- røket fleskeknoke, kokt med poteter og kålrotstappe

for eksempel.

Skrevet

Akk, nå ble jeg sulten på saltkjøtt med kålrabistappe!

Jeg pleier å bruke kålrabi og gulrot, og har i en klatt smør og krydder. Så enkelt. Så godt.

Skrevet

Pleier å ha et par kokte poteter, smør, fløte, salt og pepper i kålrabistappen, kjempegodt! :D

Ellers er det kjempegodt å bruke til bayonneskinke, sammen med poteter og tomatsaus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...