Pusekatt Skrevet 31. august 2003 #1 Del Skrevet 31. august 2003 Har noen en GOD oppskrift på kålrotstappe? Det er bare SÅÅÅÅÅ godt 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 1. september 2003 #2 Del Skrevet 1. september 2003 kutt en kålrot i skiver. Kok den til den er godt kokt. (du kan også bruke litt potet og/eller gulrot sammen med den) Tøm ut vannet og mos kålroten(og evt potet/gulrot). Tilsett smør, salt og pepper... Nam :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 1. september 2003 #3 Del Skrevet 1. september 2003 .......ville hatt i litt fløte og muskatnøtt og jeg da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 1. september 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 1. september 2003 Og så oppfølgerspørsmålet; hva slags mat er det kålrotstappe passer til? Kjempetakknemlig for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 1. september 2003 #5 Del Skrevet 1. september 2003 Røkte middagspølser og kokte pottitter - rotnorsk og godt!! :D AK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 1. september 2003 #6 Del Skrevet 1. september 2003 Saltkjøtt, lettsalta torsk, pinnekjøtt (og da med en dæsj sjy fra pinnekjøttet i). Jeg bruker ikke smør i kålrotstappen, og heller ikke fløte. Kun 1-2 poteter, salt og pepper (i jula har jeg litt sjy fra pinnekjøttet i). Enkelt og kjempegodt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 1. september 2003 #7 Del Skrevet 1. september 2003 Skikkelig god kålrotstappe får man ved å koke noen kålrotskiver møre i vann (ikke for mye). Lag jevning av 1 ss smør og 1 ss hvetemel. Spe med kokevann fra kålroten og melk (like mye av hver). Mos kålroten med stapper eller gaffel og bland i sausen. Krydre med slat, masse pepper og en anelse muskat. Serveres til: - pinnekjøtt - røkt kjøttpølse m/poteter og smeltet smør - fiskekaker i brun (!) saus m/poteter - røket fleskeknoke, kokt med poteter og kålrotstappe for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 1. september 2003 #8 Del Skrevet 1. september 2003 Akk, nå ble jeg sulten på saltkjøtt med kålrabistappe! Jeg pleier å bruke kålrabi og gulrot, og har i en klatt smør og krydder. Så enkelt. Så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 2. september 2003 #9 Del Skrevet 2. september 2003 Pleier å ha et par kokte poteter, smør, fløte, salt og pepper i kålrabistappen, kjempegodt! :D Ellers er det kjempegodt å bruke til bayonneskinke, sammen med poteter og tomatsaus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå