Gjest Gjest_student_* Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 I begynnelsen av desember takket vaskemaskinen vår for seg, og huseieren skulle ordne det. Tror han skulle ta den på reparasjon, i stedet for å kjøpe ny. Da var det 2 uke uten vaskemaskin før vi skulle hjem på juleferie, så vi fikk vasket klær i ferien. Men nå har vi snart ikke mer rene klær igjen, og vi vet ikke når vi får tilbake vaskemaskinen. Husverten svarer ikke på tlf eller melding. Har vi noen rettigheter her? Må jo snart kjøpe nytt undertøy osv..
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Nytt undertøy? Du må jo vaske det også?:klø: Rettigheter vet jeg ikke om du har, men jeg skulle tro det. Se litt på husleierloven el. Men frem til det, hiv de "ferskeste" klærne i en bøtte over natten, vaske armhuler og skritt godt med såpe, og skyll i vasken eller dusjen. De som har lagt lengre med svette, utflod ol kan gjerne få en dag eller to ekstra i bløt. (Jeg har levd uten vaskemaskin nå i 2-3 måneder, og det går fort når du får teknikken inn)
Gjest Gaby Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Selvfølgelig kan man vaske klær uten vaskemaskin! Hvorfor tror du ellers de selger BioTex på butikken? Tror jaggu det står bruksanvisning på pakken også.
Gjest Glør Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Sjekk med leieboerforeningen, men dersom det står i kontrakten at vaskemaskin skal følge med er han pliktig til å sørge for det, og dersom det ikke blir gjort har du krav på noe økonomisk kompensasjon som kan trekkes fra neste gang du betaler husleie. At det er mulig å håndvaske tøy er irrelevant, så lenge det står i kontrakten at det skal være vaskemaskin i leiligheten. En effektiv måte å komme i kontakt med utleier på kan også være å ikke betale husleia. Bare sett pengene til side, så du har dem stående, og betal dem med en gang du har fått snakket med utleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå