Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Er det noen som har erfaring med økologiske/naturlige hårfarger til hjemmebruk? Sånne som de selger i helsekostbutikker? Jeg pleier å farge håret med Schwartzkopf Country Colours (hasselnøtt/cognac eller noe slikt), men jeg må reise et stykke for å kjøpe denne fargen jeg vil helst ikke ha permanent farge, men gjerne en nokså holdbar en likevel.
Gjest har Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Er det noen som har erfaring med økologiske/naturlige hårfarger til hjemmebruk? Sånne som de selger i helsekostbutikker? Jeg pleier å farge håret med Schwartzkopf Country Colours (hasselnøtt/cognac eller noe slikt), men jeg må reise et stykke for å kjøpe denne fargen jeg vil helst ikke ha permanent farge, men gjerne en nokså holdbar en likevel. kjøpte logona som fikk best i test på tv2 hjelper deg. valgte å ikke bruke den likevel av to grunner: - den inneholder henna, noe som betyr at man ikke kan farge over med syntetisk/stripe det o.l dersom resultatet blir mislykket - den fargen jeg bestilte(mellomblond) fikk endel dårlige tilbakemeldinger på nett, den ble visst litt oransjeaktig - men, de brune fargene fikk veldig god tilbakemelding. det fremkommer dårlig fra nettsiden, men første farging må du ha to tuber. ergo det er litt dyrt...... men igjen, den fikk jo best i test av alle sammen da, inkludert syntetiske.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 takk for svar : Jeg skal sjekke hva de har i helsekostbutikken her jeg bor, og spørre dem om råd. Jeg bruker helst brune farger uten noe særlig rødt i, så kan hende det går bra
Solstorm Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har prøvd Tints of nature som jeg har kjøpt hos Sunkost. Fargen ble fin den, men den var ikke like holdbar som andre, "vanlige" hårfarger synes jeg. De grå hårene mine forsvant, men hele fargen ble litt blass etter noen uker. Det finnes også en ikke-permanet type fra samme produsent, men den har jeg ikke prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Takk for det tipset også Jeg mener jeg har sett det merket hos "min" helsekost. Brukte du shampo for farget hår? Jeg synes det hjelper mye å bruke f eks John Frieda sin shampo for brunt hår, og merker at håret mister noe mer farge når jeg bruker andre shampoer innimellom.
Solstorm Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Takk for det tipset også Jeg mener jeg har sett det merket hos "min" helsekost. Brukte du shampo for farget hår? Jeg synes det hjelper mye å bruke f eks John Frieda sin shampo for brunt hår, og merker at håret mister noe mer farge når jeg bruker andre shampoer innimellom. Hmmm, nei jeg tror jeg ikke brukte sjampo for farget hår. Det kan godt være årsken til at jeg syntes fargen ble blass fort.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 min erfaring med økologisk farge er at fargene og fargeutvalget er veldig dårlig, det er synd. Antakelig må det en del kjemikalier til for å lage fine farger, iallefall for lysere hår. det er synd. Med den ene lysfargen til Tints of Nature ble håret safrangult
Rosalie Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 (endret) Jeg har prøvd Naturigin hårfarge, og er generelt veldig fornøyd. Ikke har fargen gulnet, heller, slik mye lysfarge gjør etterhvert. Brukte farge 10.0 Platinum Blonde, og den ble veldig lik som på pakken. http://www.almea.no/naturigin-harfarger.html Endret 19. juni 2010 av Wadjet
Almarea Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har prøvd Naturigin hårfarge, og er generelt veldig fornøyd. Ikke har fargen gulnet, heller, slik mye lysfarge gjør etterhvert. Brukte farge 10.0 Platinum Blonde, og den ble veldig lik som på pakken. http://www.almea.no/naturigin-harfarger.html Rosalie, hvilken Nsturiginfarge brukte du? Jeg var veldig skuffet over 9.0, som ble veldig gylden, men lurer på om jeg skal teste den som er hakket lysere...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 jeg har brukt den lyse nr 10 fra Naturigin og den ble veldig gul på meg. Disse fargene reklamerer for at de ikke inneholder silikoner, parabener og ammoniakk, vel og bra det, men de farligste ingrediensene er det i disse også, PPD og toluenediaminer
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #13 Skrevet 3. juni 2012 10.1 askeblond, den ble banangul for min del, ikke kald i det hele tatt
Almarea Skrevet 3. juni 2012 #14 Skrevet 3. juni 2012 Crap. Oh well, da er det vel bare å gi opp det prosjektet...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #15 Skrevet 3. juni 2012 Crap. Oh well, da er det vel bare å gi opp det prosjektet... du vil gjerne ha en askeblond farge eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå