BillyBoy Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 (endret) Hei, frua og jeg holder på å innrede nytt kjøkken, og skal ha en PC der av en eller annen sort. Den må ha CD/DVD, være så kompakt som mulig og ikke ha innebygget tastatur (diskvalifiserer alle bærbare PCer). Vi kom over denne modellen fra HP, noen har som har erfaringer med den? Link til HP TouchSmart hos HP Norge Tar ellers gjerne imot tips på andre lure løsninger for kjøkkenet. Det som virkelig apellerte med TouchSmarten var at PCen er integrert i skjermen, noe som gjør den enkel å håndtere, et minimum av kabler er nødvendig osv. Endret 18. januar 2010 av BillyBoy
Henkie Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Hei, frua og jeg holder på å innrede nytt kjøkken, og skal ha en PC der av en eller annen sort. Den må ha CD/DVD, være så kompakt som mulig og ikke ha innebygget tastatur (diskvalifiserer alle bærbare PCer). Vi kom over denne modellen fra HP, har noen erfaringer med den? Link til HP TouchSmart hos HP Norge Seriøst. Ingenting tar seg bedre ut, og er mer driftsikkert og enkelt i bruk, enn DENNE
BillyBoy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2010 Takker forsåvidt fore tipset, den har en pen design. Men det må være PC, på grunn av en software vi skal kjøre på den som ikke finnes til Mac.
Henkie Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Takker forsåvidt fore tipset, den har en pen design. Men det må være PC, på grunn av en software vi skal kjøre på den som ikke finnes til Mac. Da synen jeg HP-en du vurderer er et bra valg. Du skjønner selvsagt at du kan få bedre specs rimeligere i annen pc, men her handler det jo om at det skal SE bra ut også. TouchSmarten er fin den. Nå skal det sies at mange som MÅ ha pc-software også bruker Mac, for på en mMac kan du jo velge OS å jobbe i. Mac osX eller feks Windows7 /vista/xp
BillyBoy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2010 Der har du et poeng ja, det er mulig å kjøre Win7 på macen... Må vurderes Takker for tipset. Tar fortsatt gjerne imot flere tips hvis det er noen der ute som kjenner til fine alt-i-ett PCer til kjøkkenet.
Gjest mr mr Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Der har du et poeng ja, det er mulig å kjøre Win7 på macen... Må vurderes Takker for tipset. Tar fortsatt gjerne imot flere tips hvis det er noen der ute som kjenner til fine alt-i-ett PCer til kjøkkenet. Har du noe budsjett?
BillyBoy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2010 Har ikke noen absolutt grense, det kommer an på hva man får for pengene. Men det bør vel ikke koste noe særlig over 10 000, det bør være mulig å finne noe bra for den summen. Skjermen bør ikke bli større enn 20-22", det tar rett og slett for mye plass. 15" er faktisk nok.
Gjest mr mr Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Har ikke noen absolutt grense, det kommer an på hva man får for pengene. Men det bør vel ikke koste noe særlig over 10 000, det bør være mulig å finne noe bra for den summen. Skjermen bør ikke bli større enn 20-22", det tar rett og slett for mye plass. 15" er faktisk nok. Da har du HP TouchSmart og iMac 21,5" å velge i. Win7 går som ei kule på begge. Visuelt liker jeg macen bedre, men sånt er jo smaksak. Skal det være en "public" maskin, er jo også mac mindre utsatt for ymse "angrep" Lykke til med nytt kjøkken
Max Magnus Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde lett droppet alt fra Apple som skal stå i krevende miljøer Hvorfor? Fordi Apple fjerner garantien på computeren din dersom du røyker i nærheten av den. Gni hånden over toppen av kjøkkenskapene / viften så skjønner du at det bare er å glemme Mac...
Gjest mr Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde lett droppet alt fra Apple som skal stå i krevende miljøer Hvorfor? Fordi Apple fjerner garantien på computeren din dersom du røyker i nærheten av den. Gni hånden over toppen av kjøkkenskapene / viften så skjønner du at det bare er å glemme Mac... Årsaken til at jeg anbefaler macen om "public"maskin er min ERFARING - ikke antagelser. På vår jobb hadde vi en pc stående fri til bruk for alle kunder som var på venterommet. Den måtte stadig vedlikeholdes, og etter 2 år knelte den fullstendig. Nå har vi hatt en iMac i snart to år. Den får INGEN hjelp, og klarer seg selv. Det eneste den får er oppdateringene fra Apple, som den selv spør etter. Maskinen er fortsatt like "frisk" Dessuten SER den mye kulere ut, men det er en helt annen ting
Gjest Techsastech Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Som en som fikser alle pcer selv ville jeg aldri hatt noe så spesielt som det, men det er nå meg. Jeg ville hatt en standard flatskjerm i ønsket størrelse. Samt et vanlig tastatur, gjerne med kabel. En pc av mest mulig standart type som ville bli plassert under benkeplata et sted. I vårt nye store kjøkken har vi en spiseplass for 3 personer på benkeplata og altså ingen benkeskap der. Helt ypperlig sted å feste en liten pc "standard" oppunder med en brakett (som jeg også lager sjøl). Dette ville kreve et hull i benkeplata, men det synes jeg er bedre enn å måtte ha alle kabler (som alltid er for lange) liggende å flyte opp benkeplata. Overskuddskabel dyttes ned i hullet og stripses der). Nå er situasjonen helt annerledes. Madammen insisterer på laptop på kjøkkenbenken og det er jo det enkleste, for da slipper jeg noe som helst mekking - utenom når pcen tryner (=sjelden pga niks admin-rettigheter i daglig bruk). Men kablene flyter på benkeplata.... Strømforsyning, musekabel, nettverkskabel... Jada, man får alt unntatt 230V trådløst, men trådløse saker krever enten lading eller batteribytte og det betyr prakk. Dyr trådløs mus og prakk, nei takk.
Max Magnus Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 (endret) Årsaken til at jeg anbefaler macen om "public"maskin er min ERFARING - ikke antagelser. På vår jobb hadde vi en pc stående fri til bruk for alle kunder som var på venterommet. Den måtte stadig vedlikeholdes, og etter 2 år knelte den fullstendig. Nå har vi hatt en iMac i snart to år. Den får INGEN hjelp, og klarer seg selv. Det eneste den får er oppdateringene fra Apple, som den selv spør etter. Maskinen er fortsatt like "frisk" Dessuten SER den mye kulere ut, men det er en helt annen ting Nå var ikke meningen min å hakke på fanboys. Meningen var å opplyse om fakta (som du mener jeg ikke besitter) om at Apple fjerner garantien på produkter som blir brukt i rom det røykes i ( http://www.idg.no/macworld/article151003.ece ). Å da sette et produkt fra Apple i et rom hvor det definitivt vil bli en seig guffe inni maskinen mener jeg er dumt. Det er utrolig hva som finner vei inn i luftehullene til en computer. Endret 23. januar 2010 av Max Magnus
Gjest mr mr Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Nå var ikke meningen min å hakke på fanboys. Meningen var å opplyse om fakta (som du mener jeg ikke besitter) om at Apple fjerner garantien på produkter som blir brukt i rom det røykes i ( http://www.idg.no/macworld/article151003.ece ). Å da sette et produkt fra Apple i et rom hvor det definitivt vil bli en seig guffe inni maskinen mener jeg er dumt. Det er utrolig hva som finner vei inn i luftehullene til en computer. Tro ALT pressen skriver du....dessuten står det "Ifølge det amerikanske forbrukernettstedet har Apple nektet to kunder service på grunn av røyking." Her snakker vi om TO kunder - i hele USA...som jo er hakket større enn Norge. Tipper de maskinene var så "innrøykt" at de hadde hatt det bedre hvis de ble dukket under i saltvann... Dette skjønner alle er en tulleartikkel.
Max Magnus Skrevet 23. januar 2010 #14 Skrevet 23. januar 2010 Tro ALT pressen skriver du....dessuten står det "Ifølge det amerikanske forbrukernettstedet har Apple nektet to kunder service på grunn av røyking." Her snakker vi om TO kunder - i hele USA...som jo er hakket større enn Norge. Tipper de maskinene var så "innrøykt" at de hadde hatt det bedre hvis de ble dukket under i saltvann... Dette skjønner alle er en tulleartikkel. Apple er, for oss som ikke er fanboys, kjent for å la være å kommentere negativ omtale om seg selv for å unngå at det blusser opp for mye. Det så vi på sakene om iPhone som overopphetet og feil på Snow Leopard. Akkurat det samme som vi ser nå med garantien. Jeg gjetter at du aldri har sett innsiden av en PC før siden du er så bombesikker på at røyking er sunt. La meg servere deg en visuell reality check. Slik blir den seende ut: http://images.topix.com/gallery/up-VHKI3QS6FFI3LKNC.jpg http://static.squidoo.com/resize/squidoo_i..._smoke_case.gif http://www.thecomputerwizard.biz/photos/smoke2a.jpg Lekkert? Det er nok ikke lenge til andre PC-produsenter følger Apples fotspor...
Gjest mr mr Skrevet 23. januar 2010 #15 Skrevet 23. januar 2010 Apple er, for oss som ikke er fanboys, kjent for å la være å kommentere negativ omtale om seg selv for å unngå at det blusser opp for mye. Det så vi på sakene om iPhone som overopphetet og feil på Snow Leopard. Akkurat det samme som vi ser nå med garantien. Jeg gjetter at du aldri har sett innsiden av en PC før siden du er så bombesikker på at røyking er sunt. La meg servere deg en visuell reality check. Slik blir den seende ut: http://images.topix.com/gallery/up-VHKI3QS6FFI3LKNC.jpg http://static.squidoo.com/resize/squidoo_i..._smoke_case.gif http://www.thecomputerwizard.biz/photos/smoke2a.jpg Lekkert? Det er nok ikke lenge til andre PC-produsenter følger Apples fotspor... Vel...her snakker vi røykere på et ekstremnivå bare amerkanere kan klare! Tviler på dette bare skyldes røyk. Her snakker vi hus hvor hygiene og renhold er på et absolutt lavnivå. Har både SnowLeopard og iPhone selv. Kjenner ingen med problemene du har fisket opp fra pressen. Uansett: gidder ikke diskutere Mac vs PC. Kan bare referere til egen erfaring med driftsikkerhet, og design er jo individuelt. Personlig synes jeg en iMac ville tatt seg pent ut på et stilrent kjøkken. Hjemme hos cowboyLaila derimot....tja...kanskje en pc. Mitt tips til TS er fortsatt iMac
Max Magnus Skrevet 23. januar 2010 #16 Skrevet 23. januar 2010 Vel...her snakker vi røykere på et ekstremnivå bare amerkanere kan klare! Tviler på dette bare skyldes røyk. Her snakker vi hus hvor hygiene og renhold er på et absolutt lavnivå. Har både SnowLeopard og iPhone selv. Kjenner ingen med problemene du har fisket opp fra pressen. Uansett: gidder ikke diskutere Mac vs PC. Kan bare referere til egen erfaring med driftsikkerhet, og design er jo individuelt. Personlig synes jeg en iMac ville tatt seg pent ut på et stilrent kjøkken. Hjemme hos cowboyLaila derimot....tja...kanskje en pc. Mitt tips til TS er fortsatt iMac Nei, du trenger ikke røyke en kartong om dagen i 5 år for at en PC skal se slik ut på innsiden. Det anbefales faktisk av teknikere at PCer blir åpnet og renset en gang i året hos vanlige husholdninger. Det neste bildet er av en 2 år gammel PC i et tilsynelatende rent hus, men eierne røyket: http://www.thecomputerwizard.biz/photos/Assorted13.jpg Du bør kjøpe en boks med trykkluft (det koster ikke mye) hos en elektronikkforhandler og blåse på skrått inn ved et av luftehullene på laptopen din. Det vil stå en liten grå sky ut av den bare etter et par uker pga alt støvet som samler seg der.
Gjest mr mr Skrevet 23. januar 2010 #17 Skrevet 23. januar 2010 Nei, du trenger ikke røyke en kartong om dagen i 5 år for at en PC skal se slik ut på innsiden. Det anbefales faktisk av teknikere at PCer blir åpnet og renset en gang i året hos vanlige husholdninger. Det neste bildet er av en 2 år gammel PC i et tilsynelatende rent hus, men eierne røyket: http://www.thecomputerwizard.biz/photos/Assorted13.jpg Du bør kjøpe en boks med trykkluft (det koster ikke mye) hos en elektronikkforhandler og blåse på skrått inn ved et av luftehullene på laptopen din. Det vil stå en liten grå sky ut av den bare etter et par uker pga alt støvet som samler seg der. Jeg tror IKKE Apple er alene om å nøle med garantidekning i så ekstremt bedritne datamaskiner
Max Magnus Skrevet 24. januar 2010 #18 Skrevet 24. januar 2010 Jeg tror IKKE Apple er alene om å nøle med garantidekning i så ekstremt bedritne datamaskiner Den eneste forskjellen på en PC som har stått hos en ikkerøyker og denne er at hos ikkerøykeren blir ikke støvet klissete og seigt. Da ser det ut som store hybelkaniner i stedet. Det er like mye støv. Det er tjæren i røyken som får støvet til å bli brunt og seigt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå