Gå til innhold

Dama blir fort sjalu og sur

Anbefalte innlegg

Gjest trøndertrond
Skrevet

Vi er i et avstandsforhold for øyeblikket. Hun bor to timer unna Trondheim. Hun har også sagt at hun har litt dårlig selvtillit. Begge er i 20-årene. Vi har vært sammen i 1,5 år nå, forholdet startet ikke som avstandsforhold, men ble slikt pga. skole. Vi klarer likevel å møtes nesten hver helg, og noen ganger i ukene.

Eksempler:

Hvis jeg sitter hos en kompis og ser film eller spiller, og hun ringer, så gidder jeg ikke å sitte to timer i telefonen der og da. Blir jo utrolig kjedelig for kompisen min å måtte pause filmen hver gang hun ringer. Dette skjønner hun ikke at er et problem. Har jeg tid, og er alene, så har jeg ingenting imot å sitte lenge i telefon og prate med henne, det er bare koselig.

Hun har en masse kompiser, og hun får også mye oppmerksomhet på byen. Hun er veldig pen. Og jeg har aldri hatt problemer med at hun går på byen hver helg med sine kompiser selv om jeg ikke er der. Har valgt å stole på henne, og av den grunn blir jeg veldig sjelden sjalu.

Hvis jeg derimot vil gå på byen uten henne, så er føles det ut som et forhør, og hun ringer konstant, og blir sur hvis jeg er full og ikke kan ta telefonen.

Hun har også kommentert hvorfor jeg aldri blir sjalu. Hun har innrømmet å ha flørtet med andre gutter kun for å prøve å gjøre meg sjalu, uten at jeg har brydd meg. Dette tror jeg hun tolker som at jeg ikke elsker henne... Why? Jeg har prøvd å forklare henne at jeg ikke gidder bruke energi på sjalusi, har vært borti slike forhold før, og det tærer mye på deg. Har sagt ordrett til henne: "Jeg gidder ikke være sjalu, er du utro så slår jeg ganske enkelt opp."

Frem til i det siste så har jeg bare ignorert denne oppførselen hennes, da det antakelig skyldes hennes selvtillit. Men i det siste har det begynt å irritere meg, og jeg merker også at hun bare blir surere og surere.

Jeg vet hun er litt usikker på seg selv. Er veldig bevisst på dette og gir komplementer og sender gladideg-meldinger ofte, prøver å overraske henne og alt, for å hjelpe på selvtilliten hennes.

Nå begynner jeg å gå tom for ideer for å redde dette forholdet, for jeg er virkelig glad i denne jenta mi, og har ikke lyst til å slå opp.

Noen som har tips til slike jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen. Jeg er en jente i midten av 20 årene. Har verdens mest fantastiske kjæreste. Men jeg er sjalu. Han ser bra ut, veldig omgjengelig og blir ofte fryktelig full. Han har også en fortid med mange jenter (ingen seriøse forhold)

Han er som deg, ikke sjalu. Noe jeg også har klaga over, av samme grunn som kjæresten din. Men er egentlig veldig glad for at han ikke er sjalu, det er bare slitsomt.

Jeg er sjalu, men prøver å ikke vise det. Jeg kunne ønske jeg ikke var sjalu i det hele tatt, for det gjør veldig vondt. Men dette klarer jeg ikke bestemme selv.

Jeg har kanskje ikke noe annet tips enn å ofte gi bekreftelser til kjærsten din. Dette hjelper meg veldig. Hvis kjæresten min sier noe veldig fint til meg, kan jeg leve på det en stund og blir ikke sjalu. Så lenge han sier ting som gleder meg til fremtiden sammen med deg, du er den beste kjæresten, vil aldri miste deg, du er alt for meg osv innimellom, blir jeg mindre sjalu. Jeg får bekreftelese på at han elsker meg uten at han bare bruker de tre orda.

Snakk med jenta di. Fortell at hun ikke har noen grunn til å ikke stole på deg, hun er alt du kan ønske deg. Og du vil aldri gjøre noe som kan føre til at du mister henne. Si også at du syns det er slitsomt at hun er så sjalu, du er lei av det.

Gjest trøndertrond
Skrevet

Takk for bra svar :). Hjelper å se det litt fra andre siden.

Skrevet

Jeg tror ikke du kan endre henne. Dette er et problem som er kommet for å bli. Du kan enten venne deg til det eller gjøre slutt.

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)
Jeg tror ikke du kan endre henne. Dette er et problem som er kommet for å bli. Du kan enten venne deg til det eller gjøre slutt.

Det tror ikke jeg. Jeg var ganske sjalu i begynnelsen ( de første 2- årene) og det var kjæresten min også. Men nå er vi nesten aldri sjalu :) Tror det har noe med at vi stoler mer på hverandre etter lang tid i sammen. :)

Sier som brukeren over. Gi komplimenter, og gjerne fortell henne at hun er den eneste du kunne tenkt deg å ha sex med eller vært sammen med. Dette hjelper alltid :)

Endret av LonelyAngel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...