Gå til innhold

Hvordan slette alt på data

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Jeg har vær redaktør i en "avis" i en klubb i 4 år. Når jeg påtok frivillighets arbeidet kræsjet min pc og for at jeg skulle kunne forsette måtte dem sponse meg med ny.

Jeg la inn 1000 kr selv for å få noe som var brukbart. Etter 4 år er batteriet dødt, og pcn har kræsja flere ganger. Jeg har lagt inn windows på nytt 2 ganger uten hjelp. Så lykke til videre sier jeg bare til dem.... Skjønner ikke hva dem skal med pcn i det hele tatt, det eneste den kan brukes til er å surfe litt på nett med.

Men uansett, hvordan sletter jeg alt innhold?

Det fulgte ikke med noenting av programmer, så jeg tenker at standart oppsettet kan dem legge inn selv med cdn jeg fikk med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke alt slettet om du formaterer den?

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Vet ikke,,, har jo lagt inn windows på nytt noen ganger men aldri gjort dette hvis ikke maskinen har kræsja så er ikke så flink på disse greiene....

Gjest VinglePetter
Skrevet (endret)
Jeg har vær redaktør i en "avis" i en klubb i 4 år. Når jeg påtok frivillighets arbeidet kræsjet min pc og for at jeg skulle kunne forsette måtte dem sponse meg med ny.

Jeg la inn 1000 kr selv for å få noe som var brukbart. Etter 4 år er batteriet dødt, og pcn har kræsja flere ganger. Jeg har lagt inn windows på nytt 2 ganger uten hjelp. Så lykke til videre sier jeg bare til dem.... Skjønner ikke hva dem skal med pcn i det hele tatt, det eneste den kan brukes til er å surfe litt på nett med.

Men uansett, hvordan sletter jeg alt innhold?

Det fulgte ikke med noenting av programmer, så jeg tenker at standart oppsettet kan dem legge inn selv med cdn jeg fikk med.

Last ned og installer Ubuntu eller Fedora. Og pass på å få formatert HELE den gamle disken.

http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download (gratis)

eller

http://fedoraproject.org/get-fedora (gratis)

Endret av VinglePetter
Skrevet

hvis du skal slette absolutt alt, må du vel formatere både C og D

Skrevet

Ja, du må formatere pc`n. Da blir alt slettet, har gjort det selv.

Veldig enklet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...