Gå til innhold

Kristne - forsvar dette?

Anbefalte innlegg

Surfet på nettet, som vanlig, og kom tilfeldigvis over dette: http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=16536 .

Siden det har vært mange tråder startet av kristne mennesker her, som spør ateistene om noe, vil jeg gjerne spørre de kristne om noe: Hvordan i alle dager kan man forsvare dette utifra religion?

Jada - er klar over at dette er superkonservativt og svært ekstremt, men det er likefullt et gyldig spørsmål, for folk beskytter tydeligvis dette med religion. Nei - jeg angriper ikke religion, og jeg er igrunn ikke ateist så mye som jeg er agnostiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:laugh::eeeh: Dette er noe av det morsomste jeg har lest på lenge.

Dette kan da umulig være ment seriøst :fnise:

Jeg frykter at det er ment seriøst... det er et amerikansk-kristent forum, og der er det mange, mange, mange som er hyperkonservative hva religionen angår. Skremmende mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, jeg trodde først dette var bløff utifra måten ting ble skrevet på, men nå når jeg har kikket litt gjennom enkelte innlegg så ser jeg jo at folk faktisk mener dette seriøst.

Har ingenting imot religion, folk får tro hva de vil - men når de drar det så langt som dette her så krysser det grensene for hva som er rett og slett sykt.

Og tanken på at mange av disse menneskene som tenker slikt får bare mer og mer makt i USA er vel det mest skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke.

Linken er til et amerikansk forum for kristne...eller en ekstremvariant av kristendommen etter hva jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser at det er et kristent forum, men den spesifikke tråden og postene den inneholder er nødt til å være satire. Jeg klarer ikke tro at noen faktisk mener noe slikt. Og i hvertfall ikke med tanke på titlene og signaturene de bruker. TrueChristian[trademark]?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg trodde det samme som deg...men når det er flere tusen innlegg på forumet i samme stil hele veien så er nok dette folk som virkelig mener det de skriver.

(tro meg, alle andre innlegg er i samme stil på forumet og det er flere tusen av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet på nettet, som vanlig, og kom tilfeldigvis over dette: http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=16536 .

Siden det har vært mange tråder startet av kristne mennesker her, som spør ateistene om noe, vil jeg gjerne spørre de kristne om noe: Hvordan i alle dager kan man forsvare dette utifra religion?

Jada - er klar over at dette er superkonservativt og svært ekstremt, men det er likefullt et gyldig spørsmål, for folk beskytter tydeligvis dette med religion. Nei - jeg angriper ikke religion, og jeg er igrunn ikke ateist så mye som jeg er agnostiker.

Vel, du gjør en av de vanligste feilene som gjøres når kristne skal angripes - trekker en del av den gamle Moseloven frem som var ment for datidens jøder (Israel) og kaller det kristendom. Slik er det da altså ikke. Kristne mennesker forholder seg til Jesu ord og den "nye loven" som sier at du skal elske Gud av hele ditt hjerte og du skal elske din neste som deg selv - kort sagt.

I tillegg til det står det å lese i Romerne 13:1 og utover at man som kristen forplikter seg til å følge lovene i det landet du bor i så fremt det ikke er stikk i strid med din egen kristne samvittighet. Så vidt jeg vet er det ikke TILLATT å voldta NOEN i siviliserte land pr i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, du gjør en av de vanligste feilene som gjøres når kristne skal angripes - trekker en del av den gamle Moseloven frem som var ment for datidens jøder (Israel) og kaller det kristendom. Slik er det da altså ikke. Kristne mennesker forholder seg til Jesu ord og den "nye loven" som sier at du skal elske Gud av hele ditt hjerte og du skal elske din neste som deg selv - kort sagt.

I tillegg til det står det å lese i Romerne 13:1 og utover at man som kristen forplikter seg til å følge lovene i det landet du bor i så fremt det ikke er stikk i strid med din egen kristne samvittighet. Så vidt jeg vet er det ikke TILLATT å voldta NOEN i siviliserte land pr i dag ;)

Jeg spesifiserer jo i innlegget at jeg ikke angriper kristendommen, så hvor du tok det fra vet jeg ikke. Men en god del kristne på dette forumet, etter hva jeg har sett, angriper både ateister og islam, og da på samme måte (mer eller mindre) som jeg gjorde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gud (no pun intended) for at dette er tull. Jeg ble virkelig redd for at folk virkelig mente det som sto skrevet på dette forumet.Samtidig synes jeg forumet var vel drøyt selvom det bare er tull, spesielt tåden "help me ban the special olympics". Den var vel brutal (men det var igrunn alle andre tråder også). Dere er vel sikre på at dette er tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan det være tull, når det finnes tusenvis av tråder på forumet i samme stil. Ikke snakk om bare ett innlegg her og der, men det er jo bokstavelig talt nærmest 100k tråder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spesifiserer jo i innlegget at jeg ikke angriper kristendommen, så hvor du tok det fra vet jeg ikke. Men en god del kristne på dette forumet, etter hva jeg har sett, angriper både ateister og islam, og da på samme måte (mer eller mindre) som jeg gjorde her.

Mente ikke å angripe deg - men du skrev at du ikke ville angripe religion men ønsket svar fra kristne ;) nevermind.

Husk at vi mennesker er ufullkomne og gjør feil - hver dag. En sann kristen vil tilstrebe seg å ikke anngripe noen men fokusere på å forkynne det gode budskap til de som ønsker å høre :) Det handler ikke om å vinne diskusjoner men om å vinne hjerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å angripe deg - men du skrev at du ikke ville angripe religion men ønsket svar fra kristne ;) nevermind.

Husk at vi mennesker er ufullkomne og gjør feil - hver dag. En sann kristen vil tilstrebe seg å ikke anngripe noen men fokusere på å forkynne det gode budskap til de som ønsker å høre :) Det handler ikke om å vinne diskusjoner men om å vinne hjerter :)

Det handler om å oppføre seg. Jeg har ingenting imot noen form for religion, men jeg synes mange svært religiøse mennesker - uansett hvilken religion de tilhører - er ganske skremmende. Jeg ble forsøkt frelst på en busstur en gang, av en eldre, fremmed, kristen mann. Dette var på grunn av måten jeg så ut på, fikk jeg inntrykk av. Det var ingenting jeg ønsket, men det hadde ingenting å gjøre hva jeg sa - jeg skulle bli frelst, enten jeg ville det eller ikke.

Jeg formulerte meg nok litt feil i åpningsinnlegget, og det beklager jeg, det gikk litt raskt for seg, kan man si. Jeg var rett og slett litt sjokkert over det jeg nettopp hadde funnet - selv om det (heldigvis) viste seg å ikke være ekte. Det forandrer ikke det faktum at det er en del kristne sekter som er ganske ekstreme. Også har vi jo han her: http://www.hegnar.no/okonomi/utenriks/article406706.ece og http://en.wikipedia.org/wiki/Pat_robertson

Pat Robertson er en superkonservativ kristen predikant, som tydeligvis mener at Haiti selv er skyld i jordskjelvet fordi de visstnok inngikk en pakt med djevel for å bli fri fra Frankrike. (Jeg fant desverre ikke den artikkelen jeg først leste om denne saken, og måtte linke til en med litt mindre informasjon :( )

Jeg er klar over at han ikke er representativ for alle kristne - jeg kjenner jo selv kristne mennesker som er for at homofile skal få adoptere, som er for selvbestemt abort, osv - og godt er det. Det jeg vil frem til er at nær sagt alle religioner har sine svin på skogen, også videre, og at man ikke kan dømme hele religionen/livssynet, ut ifra hva en person, eller en (relativt) liten gruppe som tilhører den religionen/livssynet gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...