Bee Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Tittelen sier vel det meste...? Vurderer å lage en internettside med informasjon om bryllupet, men usikker på hvilket domene jeg skal velge? Noen som har gode eller dårlige erfaringer? Og hvorfor er dere fornøyd med det dere har?
Frøken Mitzi Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Her er det mange alternativ. Du kan opprette deg ein blogg, på f.eks www.blogspot.com, du kan kjøpe eige domene, og bygge deg ei nettside, t.d. one.com eller du kan lage bryllaupsside på ... Huskar ikkje adressa dit no, men sikkert andre som har den! Sjølv har eg både blogg og eiga nettside, men sidan vi ikkje heilt har annonsert bryllaupsdato endå (blir nok ikkje før i 2012), har eg ikkje ordna til noko om bryllaup nokon av plassane endå. Men eg har kjøpt domene til nettsida vår på www.one.com iallfall, og er veldig fornøgd. Då kan du velge domene sjølv, til dømes www.kariogola.com Lykke til!
Varsio Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Tittelen sier vel det meste...? Vurderer å lage en internettside med informasjon om bryllupet, men usikker på hvilket domene jeg skal velge? Noen som har gode eller dårlige erfaringer? Og hvorfor er dere fornøyd med det dere har? Jeg bruker piczo. Brukte den på hjemmesider til jentene mine da de var små (mindre hehe) og syns det er en helt ok hjemmeside:)
lilleGrethe Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Domener kjøper jeg som regel på en av disse: www.1and1.com, www.123-reg.co.uk, eller jeg bare søker i Google og tar det beste tilbudet der. Webhotell har jeg hos midphase. Siden jeg har flere nettsider, passer dette bra for meg, siden man kan ha ubegrensede antall domener der. Men hvis man bare skal ha en nettside, kan det sikkert være greit med one.com, men jeg vil anbefale å søke litt rundt. På domener går jeg for det billigste jeg kan få, men for webhotell (hosting på engelsk) betaler jeg heller litt mer for å få god kvalitet, som oppetid osv. Jeg er veldig fornøyd med Midphase, men jeg skjønner at ikke alle er villige til å betale det jeg gjør for å få de forsikringene. Ellers er det jo mange fine bryllupssider som har maler for nettsider og også hosting-muligheter, så man slipper kjøpe domener og webhotell, og også slipper man å bygge sidene fra bunnen.
LindaM Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Vi har laget en inne på brudepikene.no. virker helt grei Vi er ikke så krevende heller da.
Heart7086 Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Vi er ikke riktig så krevende av oss, og bruker nå webs.com. Den er gratis, enkel å forstå, og om du vil kan du kjøpe slik at du slipper "webs" i navnet. (Kun f.eks www.kariogola.no). Vi har tidligere brukt piczo og hjemmeside123. Piczo er vanskelig å forstå, kronglete oppsett og mye reklame på, synes jeg da:) hjemmeside123 er ikke gratis, men helt OK side. Muligens noe kjedelig oppsett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå