Gjest Gjest_Pusi_* Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Har vært sammen med en gutt/mann nå i ca 6 mnd. Når jeg møtte han var han under utredning for ADHD, og det er han fremdeles. Han har fortalt meg at han går på Concerta for Ritalin funket ikke. I ettertid vil jeg si at jeg har merket litt humør endringer, og dette er jo vanskelig å oppdage i nytt forhold når man ikke kjenner personen så godt. Men i det siste syntes jeg han er blitt mere stille. Jeg spurte han i går om det var noe galt -fordi jeg syntes han var så stille. Han sa at alt var ok. Senere på chat på pc, sa han at han følte seg litt lei og nedenfor i det siste. Er dette en bivirkning? Kan man bli deprimert av disse tablettene? Han virker til dels litt ustabil i humør og måten å tenke på. Selv om han er sent i 20 årene syntes jeg han av og til tenker som et lite barn, uforståelig til "voksen" problemer....
Tequila!! Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Har vært sammen med en gutt/mann nå i ca 6 mnd. Når jeg møtte han var han under utredning for ADHD, og det er han fremdeles. Han har fortalt meg at han går på Concerta for Ritalin funket ikke. I ettertid vil jeg si at jeg har merket litt humør endringer, og dette er jo vanskelig å oppdage i nytt forhold når man ikke kjenner personen så godt. Men i det siste syntes jeg han er blitt mere stille. Jeg spurte han i går om det var noe galt -fordi jeg syntes han var så stille. Han sa at alt var ok. Senere på chat på pc, sa han at han følte seg litt lei og nedenfor i det siste. Er dette en bivirkning? Kan man bli deprimert av disse tablettene? Han virker til dels litt ustabil i humør og måten å tenke på. Selv om han er sent i 20 årene syntes jeg han av og til tenker som et lite barn, uforståelig til "voksen" problemer.... Sønnen min gikk på Concerta en liten stund, men han fikk et så dårlig humør av det og ble skikkelig negativ og deppa, så vi måtte kutte det ut etter kort tid. Han ble rett og slett en helt annen person når han tok Concerta.
Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Sønnen min gikk på Concerta en liten stund, men han fikk et så dårlig humør av det og ble skikkelig negativ og deppa, så vi måtte kutte det ut etter kort tid. Han ble rett og slett en helt annen person når han tok Concerta. Får nesten bare følge med litt, føler at jeg kjenner den negative holdningen ja,....... Men det er ikke lett å si til noen man ikke kjenner så godt om slike ting. Skal vente litt å se an situasjonen. Har selv vært deprimert og gått på medisiner, vet hvordan det er når noen sier ting til deg som at du er blitt anderledes... Jeg følte dengang at medisinene hjalp meg, mens samboer følte motsatt. Blir interresant å se hva andre sier.........
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Får nesten bare følge med litt, føler at jeg kjenner den negative holdningen ja,....... Men det er ikke lett å si til noen man ikke kjenner så godt om slike ting. Skal vente litt å se an situasjonen. Har selv vært deprimert og gått på medisiner, vet hvordan det er når noen sier ting til deg som at du er blitt anderledes... Jeg følte dengang at medisinene hjalp meg, mens samboer følte motsatt. Blir interresant å se hva andre sier......... Dere har vært sammen 6 mnd og dere kjenner ikke hverandre så godt? Jeg går på ritalin og kan bli deprimert av det, spesiellt rett etter virkningen går ut. Man gå en opptur etter man har tatt pillen, også kommer det en nedtur når virkninger går ut og kanskje utover kvelden. Regner med at samme er tilfellet med concerta. Nå kan man jo bli deprimert av adhd uansett da, så det trenger ikke å være medisinene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå