Gå til innhold

iPod Touch 32 eller 64 GB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det har seg sånn at jeg fikk gavekort på iPod Touch til jul. Dette er til 32 GB, men så lurer jeg på om det er verdt å spytte i 800,- selv for å få 64 GB versjonen? Det kommer jo til å bli innmari vanskelig å fylle den, men ettersom jeg har skjønt er den oppdatert på flere områder også. Hvor mange år lever et Touch batteri? Kan det byttes?

Jeg er altså ute etter å få mest mulig for pengene, og jeg har masse musikk, dog ikke nok til å fylle 64 GB :P Men programmer, filmer, musikkvideoer o.l. skjønner jeg jo at er fint å laste over.

Generelt litt for og i mot. Takk for deet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt vil jeg advare mot å gå for iPod i det hele tatt. Og om du kjøper en allikevel, KJØP FORSIKRING! Det er alfa og omega for ett selskap som har så dårlige vilkår som apple.

Deretter så vil jeg anbefale å se på en touch-telefon i stedet fordi det er veldig behagelig og bare ha 1 ting i lomma i stedet for 2 (muligens 3 om du har kamera og)..

Men, om du allikevel går for iPod tenk over bruken din. Om du vil ha en haug med filmer innpå den (100 filmer eller 200 tv-serie episoder er ca 35 gigabyte i mp4 format) så anbefaler jeg 64 gigabyte, om du kommer til å bruke den mest kun til musikk og så er 64 mer enn du faktisk trenger (64 gb = ca 20000 sanger)

Håper det hjelper

Men jeg sier det igjen, jeg har jobber i serviceavdelingen for en elektrokjede og jeg er vant til vilkårene\garantiene til apple og liknende. De rævkjører deg i større grad enn noe annet selskap i verden og de rettigheten du har hos alle andre nekter de å godta, siste eksempel (ett av VELDIG mange) på dette er når det kom ut en oppdatering av itunes som ødelagt en haug med harddiskbaserte mp3spillere, noe de mener er kundenes feil til tross for at det ikke fantes noen som helst mulighet til å vite dette på forhånd og ingen advarsel om det når du installerte oppdateringen. Apple ER ett av verdens verste selskap når det kommer til kundens rettigheter så om du skal ha en iPod KJØP FORSIKRING, det er langt bedre å investere 300-400 kroner i en mp3forsikring og krangle med forsikringsselskapet enn å stole på at garantien dekker feilene dine når noe feil skjer. For med apple så er det eneste du kan stole på at de ikke vil vedkjenne seg ansvaret for det de har gjort!

Skrevet

Hei du!

Takk for advarselen :) Pleier som regel å kjøpe med forsikring, så regner med jeg gjør det nå også.

Men det er en iPod jeg vil ha, og også det jeg har gavekort på :)

Det jeg lurer mest på er vel i grunn folks erfaringer med 32 og 64 :) Om det er store forskjeller sett bort ifra plassen.

Skrevet
Hei du!

Takk for advarselen :) Pleier som regel å kjøpe med forsikring, så regner med jeg gjør det nå også.

Men det er en iPod jeg vil ha, og også det jeg har gavekort på :)

Det jeg lurer mest på er vel i grunn folks erfaringer med 32 og 64 :) Om det er store forskjeller sett bort ifra plassen.

Så langt jeg vet er det ingen forskjeller bortsett fra plassen.

Skrevet

Nå hadde jeg satt pris på om noen som HAR HATT begge disse iPodene hadde svart, for JO det er forskjeller på de toth, men hvor vesentlige de er vet jeg ikke, og det er det jeg vil ha svar på :)

Skrevet
Hei!

Det har seg sånn at jeg fikk gavekort på iPod Touch til jul. Dette er til 32 GB, men så lurer jeg på om det er verdt å spytte i 800,- selv for å få 64 GB versjonen? Det kommer jo til å bli innmari vanskelig å fylle den, men ettersom jeg har skjønt er den oppdatert på flere områder også. Hvor mange år lever et Touch batteri? Kan det byttes?

Jeg er altså ute etter å få mest mulig for pengene, og jeg har masse musikk, dog ikke nok til å fylle 64 GB :P Men programmer, filmer, musikkvideoer o.l. skjønner jeg jo at er fint å laste over.

Generelt litt for og i mot. Takk for deet!

Hei.

Har 32gb og synes det holder i bøtter og lass til musikk og bilder. Skal du til med MYE film, kan 64gb være ok.

Forøvrig er det IKKE forskjell på 64 og 32 iPod Touch utover lagringskapasitet.

De som forteller deg noe annet blander kortene...

Garanti utover norsk kjøpslov ser jeg INGEN hensikt med annet enn å putte penger i lomma på selgeren...

Min erfaring med Apple er helt ok, og garantien "de store kjedene" vil ha deg til å kjøpe er jo nesten like dyr som en ny iPod. Waste of money - spør du meg

Skrevet

Forskjellen mellom de har jeg lest om på div. tester, og der stod det at enkelte programmer og ting i menyen har blitt oppgradrt. Jaja. Skjønner at dette er en smaksak, alle med 32gb vil si at den holder i massevis, og alle med 64gb vil si at den anbefales.

Anyways, takk for svar.

Skrevet
Forskjellen mellom de har jeg lest om på div. tester, og der stod det at enkelte programmer og ting i menyen har blitt oppgradrt. Jaja. Skjønner at dette er en smaksak, alle med 32gb vil si at den holder i massevis, og alle med 64gb vil si at den anbefales.

Anyways, takk for svar.

Det er ikke forskjell på 32 vs 64, MEN det er forskjell på 16GB. Den mangler småting som 32/64 har

Jeg anbefaler ikke nødvendigvis det jeg selv har. Sier bare at til musikk og bilder er 32 mye.

Skal du ha en del film på vidunderet, hadde jeg gått for 64

Skrevet
Nå hadde jeg satt pris på om noen som HAR HATT begge disse iPodene hadde svart, for JO det er forskjeller på de toth, men hvor vesentlige de er vet jeg ikke, og det er det jeg vil ha svar på :)

Jeg har en iPod Touch 32GB. Den har jeg hatt i ca 7 mnd, og plassen er for liten. Jeg laster ned endel tv-serier og må hele tiden slette de episodene jeg alt har sett før jeg kan legge inn nye. Hvis du tror du kommer til å bruke din iPod til noe slikt, så er mitt råd å velge 64 GB.

Skrevet

Jeg har en iPod Touch 32GB. Den har jeg hatt i ca 7 mnd, og plassen er for liten. Jeg laster ned endel tv-serier og må hele tiden slette de episodene jeg alt har sett før jeg kan legge inn nye. Hvis du tror du kommer til å bruke din iPod til noe slikt, så er mitt råd å velge 64 GB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...