Gå til innhold

Er klokker blitt ut/unødvendig?

Gjest ts

Anbefalte innlegg

har lagt merke til at færre og færre går med klokke..spesielt jenter i alle fall.

har inntrykk av at de fleste klarer seg med mobilen..(dette gjelder for øvrig meg selv og sambo også)

bruker DERE klokke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke klokker, men det er fordi jeg sliter med eksem og får det av det meste som må være tett inntil huden.

Klarer meg uansett greit med mobilen, eller uten klokke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt klokke nå på noen år, men når jeg har en som fungerer og som jeg liker, så bruker jeg.

Siden det stort sett holder med mobilen, så prioriterer jeg det ikke dog, siden jeg må kjøpe ny nå om jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten alltid klokke. Syns det er for kavete å rote frem mobilen i vesken når jeg bare vil vite hva klokken er. Mye lettere å se på armbåndsuret :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Jeg syns det er kjempestilig meg klokke, det er synd det ikke er så vanlig lenger. Av og til trenger jeg klokke (feks under eksamen når det ikke er lov med mobil) og av og til bruker jeg det fordi jeg syns det er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tine_*

Mitt inntrykk er at folk bruker det mer av forfengelighet enn av praktiske grunner. Nå skal de være dyre statussymboler eller som lekre smykker for at folk skal bruke de.

I de miljøene jeg omgås er klokke fremdeles vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt klokke, ikke da jeg var barn heller. Har mye allergier og orker ikke ha utslett/eksem på håndleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bruker klokke - jeg har alltid klokke på meg, både på jobb og hjemme (og på ferie).

Jeg har 2 klokker, 1 kjedelig, vanlig i stål til hverdags og en litt festligere til "pent". (men ingen av dem er dyre!)

Jeg tror jeg har brukt klokke siden tidlig på barneskolen, og det har jeg tenkt å fortsette med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at klokke er ut, men det er nok vanlig å bruke mobilen i stedet. Litt synd, jeg har en kjempefin klokke, men bruker den nesten bare når jeg må, som på eksamen o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått det med meg om klokker er ut. Uansett må jeg bruke armbåndsur, for jeg føler meg naken uten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det er mye mer praktisk med klokken enn å måtte dra frem mobilen hver gang jeg må vite hva tiden er.

Og det ser litt mer "classy" ut å sjekke klokken enn telefonen.

Og klokkene mine matcher hverdags looken min og fest kostymene mine.

Men jeg må innrømme at jeg ikke har gått med klokke på noen år, glemmer konstant å bytte batteri.

Og menn burde gå med klokke, syntes det tar seg så flott ut !

Endret av Nyxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha klokke på meg, ellers blir jeg stressa. Har forsåvidt ganske god tidsfølelse uten klokke, men liker likevel å vite hva den er på minuttet. Dvs. når jeg er ute blant folk - er jeg hjemme tar jeg den alltid av (mest fordi lenken er alt for stor, siden klokka egentlig tilhører mannen min - dinglingen går helt fint når jeg er ute, men blir plagsom når jeg er hjemme).

Jeg syns også klokker kan være et fint tilbehør. Men er da ikke så glad i klokker med mye bling. Per nå bruker jeg ingen av mine egne (barneklokker), men veksler på å låne mannens tre stykker. Har imidlertid planer om å kjøpe meg min helt egen, men da i en maskulin stil. Syns det er mange flere fine herreklokker enn dameklokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid med klokke, er så vidt jeg tar den av om natta. Jeg føler meg helt naken uten og jeg nekter å ta opp mobilen mer enn strengt tatt nødvendig.

Det er altså rent praktiske grunner til at jeg går med klokke, og jeg skifter dem ikke ut så ofte heller. Bruker gjerne den samme i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke brukt klokke siden jeg gikk på videregående. Klarer meg utrolig godt uten. De gangene jeg bruker klokke er det som pynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også klokke. På jobb bruker jeg de av praktiske årsaker. Men på fritiden bruker det nok mest pga. at jeg synes det er fint og ikke av praktiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...