Gå til innhold

Tyrkia, Alanya

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funderer på å dra til Tyrkia i sommer. Meg og poden på 16 år.

Han har venner som skal dit med familie og da tenkte vi at det ville være ok å reise dit samtidig slik at han kan være sammen med venner.

Bosted er et lite stykke utenfor Alanya by.

Hvordan er det der?

Jeg har mest feriert på de greske øyer og har egentlig aldri tenkt tanken på å dra til Tyrkia før.

Hvordan er det for ungdom der? Min er jo for ung til å ut å feste og sånn, og ungdommene skal jo ikke være på ferie på enenhånd, alle har med foreldre.

Selv vil jeg bare sole meg og slappe av, er ikke så veldig på jakt etter masse aktiviteter og sightseeing. Men det hadde jo vært greit å vite hva slags sted dette er. Noen med erfaring fra stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært i alanya , og vil virkelig tilbake :D

en dag leide vi bil og reiste rundt i tyrkia, det er kjempe masse å se der! men om du ikke vil det, så har de en fantastisk strand der. de har også sånne båt turer hvor du kan ligge å sole deg, spise og bare, som et et dags cruise rundt alanya.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Skal man velge den siden av Alanya hvor Cleopatra stranden er eller den andre siden hvor det heter Oba?

Gjest Gjest_katchina_*
Skrevet

Cleopatrastranden er den beste stranden. På andre siden er det mer steinete strand og det blåser mye mer...(noe som selvfølgelig også kan være positivt på de varmeste dagene.) Ellers så tar det ikke lange tiden å tusle til cleopatrastranden heller (taxi er også billig, men be dem kjøre på takstameter, ellers blir du lurt) :)

Jeg var veldig skeptisk første gang jeg dro på ferie til Tyrkia. Det endret seg og i år skal jeg tilbake for 6.gang:)

Skrevet (endret)

Hei :)

Selv har jeg aldri vært i Alanya, men var i Side i september 2009, som ligger ca. en times busstur unna Alanya.

Kan som du skjønner ikke fortelle noe om Alanya, annet enn at jeg kjenner folk som har vært der år etter år.. En kjempefin plass visstnok :)

Men Tyrkia er et heerlig land! Har kun vært der en gang, men jeg skal tilbake! Herlig klima, fine strender, hyggelige folk - veldig barnevennlige, kjempegod mat også er det utrolig billig der.. Masse fine merkeklær som ser maken ut til orginalen. :)

Så jeg vil anbefale Tyrkia på det varmeste. :) :)

Selv reiste vi med Nazar, de har "luksushotell", og med all inclusive. Kjempefine hotell, til overkommelige priser :)

Planlegger å ta en tur på sensommeren i år også. http://www.nazar.no/siroy

Endret av Jente85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...