Gå til innhold

Dere som har dine, mine og våre barn i en eller annen kombinasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved delt økonomi, hvordan gjør dere det?

Eks barn hvor en har hovedomsorg i forhold til barn hvor en har delt omsorg.

Ved hovedomsorg får jo omsorgsforelderen barnebidrag og barnetrygd, mens ved delt omsorg får foreldrene bare en halv barnetrygd hver.

Skal barnet en har hovedomsorg for få mer enn barnet som en har delt omsorg for? Eller skal alt være helt likt? Altså at hovedomsorgbarnet bare får noe når deltomsorgbarnet får noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa, postet i feil forum dette... Det blir vel flyttet. Håper noen vil svare likevel:-)

Skrevet

Vi har felles økonomi. Han har en sønn fra før som vi betaler bidrag for, pluss andre ting som kommer opp i hverdagen (tøy, bursdagsgaver til venner etc vanlige ting)og vi sparer 100 kr til han hver mnd. Kommer til å bli det samme med babyen som kommer nå. Vi har det som en helt vanlig familie økonomisk sett, selv om han bare er hos oss ca 40% hver mnd. Gjør ikke noe forskjell, og kommer ikke til å gjøre noe forskjell fremover heller mellom søsknene.

Skrevet

Den problemstillingen hører vi om så alt for ofte; hvem som får hvilke stødnader opp mot hvem som betaler hva for barna.

Her har vi fellesbarn og særkullsbarn samt felles økonomi.

Begge barna får det de trenger - når de trenger det.

Skulle vi gå fra hverandre ville jeg aldri sunket så lavt at jeg begynte å se på hvem som kjøpte hva i forhold til hvem som fikk hva.

Jeg har skarpe meninger her, etter å vært vitne til en skilsmise hvor dette er det største problemet de har nå. Det er viktigere å få penger ut av den andre forelderene enn at ungene har tingene de trenger!

Jeg vil heller at mine unger skal huske meg som raus og fatting, en som rik og grådig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...