Gå til innhold

Organiserte barneaktiviteter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma_*
Skrevet

Jeg er tobarnsmor med en i skolen nå og lurer på hvor ofte barna deres går på aktiviteter som fotball, turn osv? Hvor ofte/hvor mange ganger i uken er bra og ikke bra for barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er tobarnsmor med en i skolen nå og lurer på hvor ofte barna deres går på aktiviteter som fotball, turn osv? Hvor ofte/hvor mange ganger i uken er bra og ikke bra for barna?

Jeg tror dette er veldig avhengig av barna selv, og naturligvis alder.

Personlig synes jeg barn under 10 ikke bør ha aktiviteter oftere enn 2 ganger pr uke. Dette er en subjektiv mening uten noen store faglige undersøkelser som ligger til grunn.

Jeg tror rett og slett at barn blir stresset av for mange aktiviteter, og en del barn er ikke istand til å selv innse at nok er nok (bl.a mine egne barn).

Jeg har 2 barn selv. Den ene har aktiviteter 2-4 ganger pr uke (1 idrett). Den andre at aktiviteter 5-6 dager pr uke (2 idretter). Den siste har selv innsett at det blir for mye med 5-6 dager pr uke og er nå på vei til å kutte ut den ene (noe jeg har sagt lenge til barnet, men samtidig ville jeg ikke nekte barnet denne aktiviteten.

Begge barna er i ungdomsskole alder.

Skrevet

Min 9 år gamle jente er med på tre ting, og for henne går det helt fint. Men dette må være individuelt. Har en venninne av jentungen som bare får være med på to ting, hun sliter virkelig med å velge.

Skrevet (endret)

Ein gong i veka.

Viss det gjeld organiserte aktivitetar.

Endret av imli
Skrevet

Det kommer jo ann på hva aktiviteten går ut på. Om det er mange treninger pr uke med kamper i tillegg, så kan det jo være nok med 1 aktivitet også.

Skrevet

det kommer vel an på hva det er....

om det er idrett, musikk, teater, kunstskole eller dans?

Synes det egentlig holder med 1 ting, men om det er 2 veldig ulike aktiviteter f.eks turn og det å lære seg å spille fiolin ser jeg ingen grunn til at et barn ikke kan være med på begge...

Skrevet

jeg synes to per barn. helst en med musikk og en sport.

blant annet synes jeg det fordi det blir stress og fordi jeg snes det er veldig viktig å ha felles middager så ofte som mulig.

når de har aktiviteter blir middagen gjerne stress...

Skrevet
Ein gong i veka.

Viss det gjeld organiserte aktivitetar.

Javel...

Hvis det er lagidrett da? Må barnet velge.. kamp eller trening,,

Skrevet
Javel...

Hvis det er lagidrett da? Må barnet velge.. kamp eller trening,,

Kampar kjem vel utenom.

Snakk om kverulering...

Eg berre svarte på spørsmålet - eg syns ein aktivitet held. Ungane skal ha litt fritid og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...