Gå til innhold

NAV på sitt beste.. dra til helvette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år gammel og sitter for tiden uten jobb. Året før jeg kom inn i dagpengesystemet hadde jeg jobbet akkurat nok til at jeg kvalifiserte meg selv for å få dagpenger og var heldig med det. Men jeg vil jo gjøre mitt beste, jobbe osv. Og det har jeg gjort, hatt noen vikariater på rundt en måned innimellom når jeg har kunnet få det.

Men, nå fikk jeg tilbud om ett endagsvikariat, selvfølgelig så tar jeg jo jobben. Men av en eller annen pervers grunn mener nav at min normerte arbeidstid er 7,5 timer på 2 uker, jobber jeg mer enn det så får jeg ingenting utbetalt i det hele tatt.

Uvitende om dette regelrytteriet så tar jeg vikariatet på 8 timer, med 130 kroner i timen i lønn. For jeg vil jo ha noe å gjøre, vise at jeg er aktiv og glad i å jobbe.

Jeg melder i fra til nav at jeg har jobbet 1 av 14 dager og 8 timer den dagen. Hva skjer, INGENTING UTBETALT fra nav. Så belønningen for strevet å jobbe 1 dag er at i stedet for å leve på ca 2000 kroner de neste to ukene så må jeg leve på 500 kroner, jeg fikk 1040 kroner brutto, 686 kroner netto og hadde 150 kroner i reiseutgifter for å komme meg til til jobben.

Og på grunn av at jeg jobbet den ene dagen så fikk jeg ingenting i dagpenger..

Fy faen, jeg er så forbanna så jeg kan bli nå. Har lite penger fra før av og sliter med å betale regninger og så får jeg dette dritet i tilegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Heidi
Skrevet

Greit at nav er noen idioter, men arbeidsdagen er 7.5 med en halv time matpause, med mindre du sitter vakt i matpausa. Du kan jo ringe og mase, si at du regna med matpausa med et uhell, og at du ikke har jobba en halv time eovertid.

Skrevet

Man må ha jobbet under 50% av normert arbeidstid, så det spørs om det hjelper, men du kan jo høre.

Grunnen til at du har fått så lavt timeantall er at du har jobbet veldig lite de siste 12 månedene før du ble arbeidsledig, og siden dagpengene regnes ut fra siste kalenderår kan det bli en skjevhet der.

Jeg var i samme situasjon forrige gang jeg gikk på dagpenger, og det var noe drit, siden man da bare må si nei til deltidsjobber som er mellom 5% og 60%. Synes egentlig Nav burde tatt høyde for dette, siden det er feil at folk skal straffes for å jobbe, og heller regnet ut den normerte arbeidstida ut med hensyn til normal timelønn.

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...