Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #41 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg kjenner at jeg blir litt matt av å lese slike diskusjoner. Hvis jeg skal gifte meg vil jeg ikke at folk skal la være å komme fordi de ikke har klær som passer inn. Vennene mine betyr mer for meg enn hva slags klær de går med. Jeg har heldigvis aldri fått presentert kleskode i noen bryllup jeg har vært i. De har vært både på grendehus og fine hoteller. Jeg lurer litt på hvorfor det er så viktig for mange at gjestene har de og de klærne? Hvis gamle onkel vil bruke sin lyse dress, hva er galt med det? Hvorfor skal man uniformeres i bryllup? Jeg kan forstå at brudepar og forlovere skal ha litt matchende klær på grunn av fotografbilder. Hvorfor resten av gjestene også skal ha det kan jeg ikke helt skjønne vitsen med. HILSEN BESØKENDE PÅ KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. september 2003 #42 Del Skrevet 2. september 2003 Hei Skjønner egentlig ikke problemet.....Hva er så galt med at folk bruker bunad da?Det er jo slike flotte festdrakter! Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 2. september 2003 #43 Del Skrevet 2. september 2003 Først Tex; rått å gå personlig..? For det andre. Jeg` vet ikke om jeg blir gift en gang,jeg.. Men om jeg gjør det, så kommer det til å bli ett lite bryllup, hvor nesten ingen går i bunad engang. Og de som evt skal komme vet hva jeg føler om bunad i bryllup. så de hadde ikke tatt det ille opp heller. Er det ikke opp til hver og en hva de gjør da?? Å gifte seg i bunad er en gammel tradisjon og jeg beundrer de som gjør det, men det vil ikke si at jeg ville gjort det.. Selv om det blir skrevet mye her på KG, vil ikek det si at alle kjenner historien bak alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 2. september 2003 #44 Del Skrevet 2. september 2003 Man har lov å si hva man synes' date=' å ikke like bunad er greit for meg[/quote'] Da vi giftet oss for noen måneder siden, hadde familien min spurt hva jeg syns om bunader. Ingen av dem har bundader, så ingen hadde brukt dem uansett. Men jeg synes ikke noe om bunader, for å være helt ærlig!Har en bunad hengende i skapet, men den blir sjelden, sjelden, sjelden brukt! Endel hadde fått med seg dette med at jeg ikke var så glad i bunader (da min svigermor SELVFØLGELIG gjorde et stort nummer av dette for å stille meg i et dårlig lys!) Men, for å si det som det er: Det kom noen i bunad i bryllup og jeg kunne ikke brydd meg mindre!!!!! Jeg var bare glad for at de VAR der og feiret med oss! Det var mange forskjellige antrekk ute å gikk, alt fra bunad til flotte kjoler, til topp og skjørt til nesten hverdagslige antrekk.. Og igjen: SAMMA DET VEL! Må innrømme at jeg ikke la merke til det noe særlig!! Folk var der, de så stelt og freshe ut og det var det eneste som betydde noe!! Må få føye til en ting (siden jeg er ganske nygift og har gått igjennom endel av de tankene som tenkes her): MÅ alle sånne detaljer være så j**** viktig???? Jeg kan LOVE dere alle sammen: NÅR DAGEN DERES ER HER, DERE VIL IKKE ENSE HVA FOLK HAR PÅ SEG!!! OG, hvis dere gjør der: Ligger fokuset deres på dagen HELT FEIL! Men, jeg vet hvordan det er å være i planleggingen og ønske at alle skal danse etter min pipe: GLEM DET! For det første så er det helt teit å håpe på og for det andre: Folk er vel smarte nok til å skjønne ha de kan og ikke kan gå i i et bryllup! For det som er viktig er at de ER der og deler dagen og lykken! Ikke om de har bunad eller gallakjole eller hva enn det skulle være! Så lenge ingen stiller i hvit kjole sier bare jeg! Jeg er nesten skremt når jeg ser tilbake på året som er gått! Jeg har tenkt og ønsket og håpet og villet osv.. Håper ingen gjør sånn og sånn, håper ingen går i sånn og sånn, håper folkene gjør sånn og sånn.. Vet dere hva: Mange av de tingene som jeg håpte aldri skulle skje: de skjedde og de var MER enn velkommen! Vi koste oss masse på dagen vår, selvom vi hadde bunadskledde gjester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 2. september 2003 #45 Del Skrevet 2. september 2003 Om jeg fikk beskjed om at jeg var uønsket i bunad i et bryllup.... så ville jeg ikke giddet å komme, tror jeg. Noe så tåpelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 3. september 2003 #46 Del Skrevet 3. september 2003 Hvis man vil ha ett litt stilig bryllup med internasjonal standard, syns jeg bunad ikke passer inn. Da vil jeg att damene skal gå i stilige kjoler, ikke norsk bondestas. Passer kanskje i ett bryllup på landet, hvor festen er på ett grendehus men ikke i ett dyrt stilig bryllup. Pardon me,- men her lyser det uviten snobb lang vei. Eller vil du bare provosere ? Tror du bør ta en titt på hva bunader koster og hvor mange flotte varianter det er. Det er, for min del i allefall, fint, tradisjonellt og spesielt. Det sier litt om hvor du er fra og de fleste har spart lenge før de anskaffer et slikt stasplagg. Alle har heller ikke råd til bunad, heller, men de fleste har råd til en eller annen finkjole. Det å be noen om å ikke bruke bunad i bryllup, virker ganske sært. Det er sagt tusen ganger før, men det er et plagg som kan brukes i alle fest- og selskapskategorier og det er alltid tillatt. Så mye rart folk kommer med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. september 2003 #47 Del Skrevet 3. september 2003 Så mye rart folk kommer med Ja, ikke sant...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 3. september 2003 #48 Del Skrevet 3. september 2003 :o Jeg er sjokkert! Jeg tror rett og slett ikke jeg ville følt meg vel i selskap med mennesker som er så motesnobber som noen av de på denne linken her er. Bunad er et antrekk som er bra nok til enhver kleskode, selv om kleskoden er galla. Så når dere da sier dere ikke ønsker at folk skal ha på seg det, så er det nesten det samme som å si at dere ikke ønsker antrekk dere selv syntes er stygt! Kritiserer dere alltid antrekkene til folk, eller er det bare i deres eget bryllup?! Skal folk måtte være usikker på om de er fine nok?! Jeg har ikke dårlig selvtillit, men jeg ville nok allikevel ikke følt meg vel i det selskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 3. september 2003 #49 Del Skrevet 3. september 2003 :o Jeg er sjokkert! Jeg tror rett og slett ikke jeg ville følt meg vel i selskap med mennesker som er så motesnobber som noen av de på denne linken her er. quote] Helt enig. Jeg ville aldri møtt opp i et bryllup hvor jeg uansett hva jeg hadde på meg, ville tenkt at kanskje jeg ikke er fin nok iflg. vertskapet. Da hadde jeg heller sittet hjemme i sofakroken i kosedressen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 3. september 2003 #50 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg hadde nok blitt ganske fornærmet hvis jeg ikke hadde vært velkommen i bunaden min, ettersom jeg synes den er svært fin. Ved å nekte folk å gå i bunad risikerer man jo andre fashion-blemmer, dersom det er argumentet for å nekte dem å gå i det. Heller bunad enn tafatte forsøk på å kle seg pen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 3. september 2003 #51 Del Skrevet 3. september 2003 Bunad er mer konfirmasjons-antrekk, etter min mening. Bryllup er en festdag ! * bunad er faktisk galla-antrekk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå