Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skaffe meg en Nintendo Wii, men jeg er usikker på tilbehøret. Er det mye tilbehør man bør ha, bortsett fra det som følger med? Hva kan anbefales å få med?

Er også intr. i å få spill anbefalinger :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har wii selv, herlig spillemaskin!

Du bør selvfølgelig ha minst en ekstra wii-remote, beskyttelse for den er vel med i disse dager. Hvis ikke kan du bestille gratis fra nintendo.

Du bør/må ha nunchuck til kontrollen for noen spill. Denne kobles til remoten og er kjekk å ha!

Du kan få kjøpt tilbehør til ballspill og bilspill for en billig penge hvis du er interessert i å ha en mer "ekte" opplevelse av wii-sports eller mario-kart. Det er med et ratt til mario-kart forøvrig.

Hvis du skaffer deg en wii, så ikke plasser den i nærhet av TV eller høytaler (Kan føre til magnetisme i maskinen som gir stygge flekker på skjermen i spillene)

Jeg anbefaler:

Zelda - Twilight Princess

Super Mario Galaxy

Mario Kart

New Super Mario Bros

Wii fit (vanlig og plus)

Wii Music (virker harry, men er kjempemoro med andre!)

De beste jeg kommer på i farta. :-)

Lykke til!

Skrevet
Jeg har wii selv, herlig spillemaskin!

Du bør selvfølgelig ha minst en ekstra wii-remote, beskyttelse for den er vel med i disse dager. Hvis ikke kan du bestille gratis fra nintendo.

Du bør/må ha nunchuck til kontrollen for noen spill. Denne kobles til remoten og er kjekk å ha!

Du kan få kjøpt tilbehør til ballspill og bilspill for en billig penge hvis du er interessert i å ha en mer "ekte" opplevelse av wii-sports eller mario-kart. Det er med et ratt til mario-kart forøvrig.

Hvis du skaffer deg en wii, så ikke plasser den i nærhet av TV eller høytaler (Kan føre til magnetisme i maskinen som gir stygge flekker på skjermen i spillene)

Jeg anbefaler:

Zelda - Twilight Princess

Super Mario Galaxy

Mario Kart

New Super Mario Bros

Wii fit (vanlig og plus)

Wii Music (virker harry, men er kjempemoro med andre!)

De beste jeg kommer på i farta. :-)

Lykke til!

Tusen takk for svar :)

kjenner du at du får trening av Wii fit, eller er det mer motiverende og morro? Og hva er Wii music? Et band-spill?

Skal huske det du har skrevet. Tror jeg kommer til å kjenne svimerker på kontoen min etter dette. Har liksom lyst på alt av utstyr og spill :ler:

Vil gjerne ha flere spilleanbefalinger :)

Skrevet
Tusen takk for svar :)

kjenner du at du får trening av Wii fit, eller er det mer motiverende og morro? Og hva er Wii music? Et band-spill?

Skal huske det du har skrevet. Tror jeg kommer til å kjenne svimerker på kontoen min etter dette. Har liksom lyst på alt av utstyr og spill :ler:

Vil gjerne ha flere spilleanbefalinger :)

Jeg føler at wii fit er veldig bra som en start! Du får på en måte et godt inntrykk av hvilken trening du liker, og hva du vil fortsette med. I tillegg så viser den BMI'en din, og følger med på hvordan du ligger ann. :-) Veldig kjekt, egentlig! Man må selvfølgelig holde på en stund for å bli sliten, men etter man har "jogget" en stund kjenner man jo at man har beveget seg litt!

Wii music er et bandspill hvor man velger instrument og spiller løs (med eller uten noter) på kjente nintendosanger og annet. :-) Moro med flere! Ikke så moro alene, men det kan diskuteres!

De aller fleste Mario-lignende spillene er jo verdt å ha, WarioWare for eksempel.

Super Smash Bros Brawl er jo et must i tillegg! :-D

Jeg vet jo ikke hvilke spill du liker, men har de aller fleste selv. Wii-samlingen min er på omlag 30 spill (geek), og alle er selvfølgelig ikke like bra. De som ikke er bra, er ofte selskaper utenfor nintendo som prøver å lage hits av wii-konseptet uten å klare det helt.

Hvis det er noen spesielle spill du lurer på er det bare å spørre. :-)

Skrevet

Vi har Wii, men ikke Wii Fit.

Tilbehør vi har er som følger:

4 Wii-motes (de vanlige kontrollerne)

2 nunchuck

2 ratt til Mario-kart

1 par maracas til Samba de Amigos

1 pistol til skytespill

Det kommer jo an på hvor mange som skal spille, men vi er veldig fornøyd med dette, og har ikke savnet Wii Fit. Vi har en god del spill, men de som har vært mest populære når vi spiller med venner er Wii Sports og Mariokart. Disse er enkle å forstå, og dermed morsomme med en gang. Det kan være greit å begynne med disse.

Ellers er jeg enig med Noramora om spillene som anbefales over.

I tillegg kan jeg anbefale Rayman Raving Rabbids, ihvertfall det første som vi har spilt en del.

Hvis dere liker arcade-spill, så finnes en del av dem på Wii også, f.eks. House of the Dead. Spiller ikke dette selv, men forloveden har spilt det en del. Et av de få voksenspillene for Wii.

Skrevet

Annet obligatorisk spillpensum på Wii er Metroid Prime Trilogy og Resident Evil. Om man liker sidescrollers er Metal Slug Anthology en selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...