Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jente, skal på interrail rundt april-mai-juni (litt usikker på akkurat datoene nå, men i løpet av de månedene der). Jeg lurer på hva som er lurt å pakke med meg?

Vet jeg ikke burde ha med for mye, tenkte å pakke i sekk (eller er trillekoffert lurere?). Det blir en budsjettur - altså sove billigst mulig - leve billigst mulig. Lurt å ha med sovepose e.l.?

I tillegg til litt klær(hvor mye trenger man på 1-2mnd?) tenker jeg å ha med:

-Kamera+lader+datakabel

-liten lomme-ekstern-harddisk til bilder

-Litt plaster, paracet, allergimedisin, aloe vera, solkrem

-sko - Hvordan/hvilken type? Holder joggesko/streetsko, strandslippers(kjekt til ekle dusjer osv)+ litt finere slippers?

-toalettsaker

Er det jeg kommer på nå. Hva har jeg glemt?

Takker for alle svar og tips på forhånd!

Om noen har tips om steder jeg bare MÅ til, billig overnatting/mat/severdigheter osv må dere bare skrike ut! Jeg tar til meg alt. Tenker hovedsaklig reise i øst-Europa.

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg hadde pakket med men en tynn sovepose, en oppblåsbar pute og et håndkle i microfiber i tillegg.

Gjest _Leela_
Skrevet

Sovepose er et must, mange tynne som ikke tar så mye plass.

Ellers var jeg veldig glad for at jeg hadde meg ei god fleecejakke, kjekk på kalde kvelder og på togturene. Som regel før man vasket litt på endel av herbergene, men en tur i april vil jo kreve litt mer klær enn en tur i juni (tenkter på behovet for bukser, gensere ol).

En god sekk er etter min mening best, pass på å kunne pakke alt i sekken, dvs unngå at du må bære noe i hendene i tillegg. Ha gjerne en sekk med litt ekstra plass, det blir jo gjerne handlet litt i løpet av turen.

Ha med ei notatbok eller lignende, kjekt å skrive opp litt inntrykk i løpet av dagen evt så har man nok tid til det på togturene.

Andre tips er jo at det gjerne står masse folk klare til å kapre dere når dere kommer av toget (dvs med tanke på overnatting). Man kan finne mange ok overnattingssteder på den måten, vi forhåndsbestilte lite selv om vi dro i juli/august (riktignok noen år siden da...). Turistinformasjonen kan ofte også hjelpe og på en del herberger ligger det også ute brosjyrer for herberger i andre byer. Ikke legg opp for mange lange togturer og sett gjerne av 2-3 dager i hver by.

Gjest Gjest_Globetrotter_*
Skrevet
Hei!

Jente, skal på interrail rundt april-mai-juni (litt usikker på akkurat datoene nå, men i løpet av de månedene der). Jeg lurer på hva som er lurt å pakke med meg?

Vet jeg ikke burde ha med for mye, tenkte å pakke i sekk (eller er trillekoffert lurere?). Det blir en budsjettur - altså sove billigst mulig - leve billigst mulig. Lurt å ha med sovepose e.l.?

I tillegg til litt klær(hvor mye trenger man på 1-2mnd?) tenker jeg å ha med:

-Kamera+lader+datakabel

-liten lomme-ekstern-harddisk til bilder

-Litt plaster, paracet, allergimedisin, aloe vera, solkrem

-sko - Hvordan/hvilken type? Holder joggesko/streetsko, strandslippers(kjekt til ekle dusjer osv)+ litt finere slippers?

-toalettsaker

Er det jeg kommer på nå. Hva har jeg glemt?

Takker for alle svar og tips på forhånd!

Om noen har tips om steder jeg bare MÅ til, billig overnatting/mat/severdigheter osv må dere bare skrike ut! Jeg tar til meg alt. Tenker hovedsaklig reise i øst-Europa.

Pakk for all del ikke for mye! Husk at du bare skal til Europa, du faar kjopt alt du trenger underveis! Saa ingen grunn til aa pakke ned solfaktor i 4 styrker...

Og 3 par sko, husk det tar plass og du skal bere det med deg! Jeg hadde satset paa 2 par. Trenger du flere kjoper du et par billige underveis :)

Noe du derimot boer ha er minst 2 stk betalingskort (fra hver sin konto). Jeg har opplevd 2 ganger paa reise at magnetstripa har slutta aa virke, og da er det veldig greit aa ha et kort til du kan bruke, da overfoerer du bare pengene til den andre kontoen istedenfor! Oppbevar disse pa 2 forskjellige steder, saa mister du ikke begge hvis feks du blir frastjaalet lommeboka...

Lykke til med planleggingen og god tur :)

Skrevet

Reis med sekk, absolutt best:) Pakk så lett som mulig...det blir sikkert bittelitt shopping underveis, Klar deg m to par sko, et par som du kan gå lenge m og et par flipflop el. Kredittkort(master feks) istedet for Visa, en god reiseforsikring. Av Klær...en jeans, en fritidsbukse, etpar -tre singleter/t-trøyer, et skjørt, en shorts, fleecejakke el.,en lett sommerkjole som ikke krøller;),5-6 truser og sokker, 2 bher..(vask underveis)badetøy,ett microhåndkle, en bluse el skjorte...lett ytterjakke. Sovepose:)

Et lite reiseapotek er kjekt..paracet og idoform. Antibac!

Holder på å pakke selv nå...til tre uker i Thailand. Alle klærne har fått plass i en ICApose..men solkremen tar litt plass;) har m to par slippers, reiser i sneakers og den gode gamle velbrukte linbuksa of linskjorta;)

Riktig god tur!

Har du sjekket sofasurfing? da bor du gratis.

Skrevet

Gode sko er viktig! Jeg ville valgt et par myke, lette sneakers i skinn. Og et par gode sandaler hvis du reiser i mai/juni.

Øst-europa i april kan være ganske vått og kaldt. Jeg ville reist fra ca 15. mai til 15. juni.

God tur! :)

Skrevet

IKKE pakk i trillekoffert, men velg en god og romslig sekk. Dersom du ikke har en, bør du investere i en. Jeg brukte en berganssekk som var super, fordi den nesten ikke veide noe uten innhold. Mange "fjellsekker" veier noen kilo i seg selv.

Skaff deg en sånn beltelomme som du kan ha under klærne. Jeg kjøpte en som var nett og myk på flyplassen. Der hadde jeg pass, penger og bankkort, slik at jeg slapp å ha håndbagasje, og ble vanskeligere å stjele fra.

Regn med at du blir frastjålet noe. Med andre ord : tenk nøye over hvilke verdisaker som er absolutt nødvendig å ha med, ikke ta med noe som er uerstattelig, og kjøp forsikring!

Her kan du kjøpe rimelig forsikring for enkeltturer. Les betingelsene.

http://www.europeiske.no/

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...