Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Hei! Jeg trenger et godt alternativ til brød. Jeg er møkklei brødskiva som ligger i matpakken og ønsker noe nytt. Jeg har et fysisk hardt arbeid og jobber ute hver dag. Jeg trenger noe som er mettende og som man holder seg mett av lenge. Har tenkt på yoghurt med musli, knekkebrød osv. Noen som har ideer?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 salat, paprika, sitron biter, mandler og kjøtt med santa maria texas krydder. jajaja.
Chanel.No5 Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Som over nevnt er salater gode til lunsj. Kan bruke alt mulig av ingredienser som ris/pasta/kylling/skinke/svinestek/tunfisk/salat/mais osv. Kjøp eller ha med ett rundstykke i tillegg kanskje. Du kan lage fruksalat med den/de fruktene du liker. Ha med en vaniljekesam du heller over eller yoghurt. Du kan lage deg omelett med skinke og ost og kjøpe ett rundstykke som du har til. Middagsrester kan være supert. Knekkebrød kan du ha med og ha en tube med smøreost og ha en pakke kjøttpålegg med.
Lykkelitenen Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 vraps er også godt. Prøv fullkornsvrap med ost, skinke og salat, eller med kremost, røykelaks og masse salat.
Chanel.No5 Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 vraps er også godt. Prøv fullkornsvrap med ost, skinke og salat, eller med kremost, røykelaks og masse salat. Enig, smaker også supert med kyllingkjøtt, salat, mais, karri og rømme eller med karbonadedeig, mais, salat og rømme.
Gjest Peeachen Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Jeg baker egne knekkebrød, uten gjær,sukker og salt, kjempemettende og sunt, lett og bake og holder seg godt. Alle som har smakt de ønsker og lage selv fordi det er så godt:) Slutt på brød o.l her ja- magen er kjempeglad:)
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Hey peeachen, Kan du gi oss oppskriften?
tineline Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Bare husk at fysisk arbeid krever sine karbohydrater, så ikke spis kun salat med kjøtt, f.eks. Hiv litt korn oppi, kanskje pasta, ris, quinoa, bulgur, couscous etc. Jeg jobber fysisk selv, og jeg syns det beste er middagen fra i går. Lager bare dobbelt porsjon dagen før. Husk litt tørkepapir bare, hvis du har laget noe med saus.
Gjest peeachen Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Hey peeachen, Kan du gi oss oppskriften? Det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem;) Du kan blandt annet bruke en fullkornsblanding ca 8dl, og så 7 dl vann. Smør det utover to langpanner med bakepapir ( dess tynnere, dess bedre synest jeg) Evt for og bruke det som snacks kan du strø litt flaksalt over før du steker de. Del de opp med pizzadeler FØR du steker de. Stek de i varmluft på 150 grader i 60 min. Jeg skal skrive den oppskriften jeg bruker ( linfrø, solsikkekjærner osv ) når jeg kommer hjem:
Kenneth199 Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Sliter med det samme som deg Sofie, jeg vet selv nesten aldri hvor jeg befinner meg på jobb rundt lunsj tider. Så de dagene jeg ikke har peiling på hvor jeg skal være da pleier jeg å ta med x antall brødskiver med variert pålegg. Hvis jeg vet hvor jeg skal være og har tilgang til microbølge ovn så tar jeg med meg gårsdagens middag og varmer den. Yoghurt med musli og knekkebrød er jo ikke mat for en som bedriver fysisk arbeid, det er jo et mellom måltid i ni eller ett pausen
Pjukset Skrevet 18. januar 2010 #11 Skrevet 18. januar 2010 Hummus! Superenkelt, supersunt, og supergodt! Kjempegodt med f.eks råkost/salat.
Aurela Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Hva med en omlett? F.eks. med diverse grønnsaker, som brokoli, bønner, purre, løk og paprika i, med litt ost på toppen. Godt, sunt og mettende
Chanel.No5 Skrevet 19. januar 2010 #13 Skrevet 19. januar 2010 (endret) Hva med en omlett? F.eks. med diverse grønnsaker, som brokoli, bønner, purre, løk og paprika i, med litt ost på toppen. Godt, sunt og mettende God idè, kan blande inn skinke ost også og ha dette sammen med ett rundstykke eller som "pålegg" på de ellers så kjedelige skivene, det smaker utmerket på rugbrødskiver med litt smør på! Endret 19. januar 2010 av Lotte28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå