stressless Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Hei hei Jeg har noen spm. Håper noen kan svare Jeg har sluttet på pillen for over 1 år siden, jeg og min mann har vært prøvere siden. Jeg har prøvd å finne EL med tester uten hell Jeg har en svært regelmessig mens, med en syklus på 28-30 dager. Nå er jeg 50 dager siden sist mens. Ingen tegn til at den kommer heller. Jeg har aldri, ALDRI hoppet over en mens. Til tider kan jeg vite kl slett på dagen den kommer og Jeg har litt utflod. Jeg har tatt 3 graviditetstester, alle negative. Jeg har fått vondt i magen, litt på høyre side, det stikker litt, er ømt på en måte, spessielt når jeg presser for å tisse. Jeg har vært til legen å tatt 5 glass med blod + en gravid test der og. Venter på svar fra blodprøvene. Kan det være at jeg er en av de som ikke får posetivt på graviditetstester og eggløsningstenser? Hva er dette stikkingen i magen? Legen kjente på det osv. Men visste ikke helt, å blindtarmen har jeg tatt. Når jeg og mannen skal ha sex, gjør det veldig vondt når han penetrerer. Da gjør det veldig vondt der hvor det gjør vondt i magen, om han kommer for langt inn på en måte. Veldig ubehagelig. Men ellers har jeg ingen andre plager/tegn på at jeg er gravid. Hmmmm...??
Gjest Gjest_Amina_* Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Hei hei Jeg har noen spm. Håper noen kan svare Jeg har sluttet på pillen for over 1 år siden, jeg og min mann har vært prøvere siden. Jeg har prøvd å finne EL med tester uten hell Jeg har en svært regelmessig mens, med en syklus på 28-30 dager. Nå er jeg 50 dager siden sist mens. Ingen tegn til at den kommer heller. Jeg har aldri, ALDRI hoppet over en mens. Til tider kan jeg vite kl slett på dagen den kommer og Jeg har litt utflod. Jeg har tatt 3 graviditetstester, alle negative. Jeg har fått vondt i magen, litt på høyre side, det stikker litt, er ømt på en måte, spessielt når jeg presser for å tisse. Jeg har vært til legen å tatt 5 glass med blod + en gravid test der og. Venter på svar fra blodprøvene. Kan det være at jeg er en av de som ikke får posetivt på graviditetstester og eggløsningstenser? Hva er dette stikkingen i magen? Legen kjente på det osv. Men visste ikke helt, å blindtarmen har jeg tatt. Når jeg og mannen skal ha sex, gjør det veldig vondt når han penetrerer. Da gjør det veldig vondt der hvor det gjør vondt i magen, om han kommer for langt inn på en måte. Veldig ubehagelig. Men ellers har jeg ingen andre plager/tegn på at jeg er gravid. Hmmmm...?? Endometriose?
stressless Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2010 Endometriose? Symptomer på endometriose * Menstruasjonssmerter, ofte sterke * Smerter før menstruasjonen og ved eggløsningen * Smerter ved samleie * Ufrivillig barnløshet (30-40% av kvinner med endometriose har problemer med å bli gravide) * Smerter ved avføring eller vannlating, som evt. varierer gjennom menstruasjonssyklus * forstoppelse og/eller diare. * tretthet, utmattelse, lavt energinivå * kvalme * kraftig og/eller uregelmessige blødninger * smerter i korsryggen * lav feber Eneste jeg kan relatere til er smerter ved samleie og vannlating. Så tvilsomt at det er det egentlig
Britt Banditt Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Kan det kanskje være svangerskap utenfor livmoren (nå krisemaksimerer jeg sikkert)? Dette kan være veldig farlig (sitter gjerne i eggleder, og den kan sprekke, og du kan få indre blødninger), så kanskje du kan be legen om en ultralyd? Jeg hadde det, fikk svakt positivt graviditetstest, men (vanligvis skal det slå ut). Det var både litt vondt/ømt på høyre side (der det satt) og til tider fryktelig vondt (sånn at jeg ikke kunne gå omtrent), men har lest om de som ikke merker det noe særlig. Hos meg gjorde det også vondere mens jeg var på toalettet som du sier.
stressless Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2010 Kan det kanskje være svangerskap utenfor livmoren (nå krisemaksimerer jeg sikkert)? Dette kan være veldig farlig (sitter gjerne i eggleder, og den kan sprekke, og du kan få indre blødninger), så kanskje du kan be legen om en ultralyd? Jeg hadde det, fikk svakt positivt graviditetstest, men (vanligvis skal det slå ut). Det var både litt vondt/ømt på høyre side (der det satt) og til tider fryktelig vondt (sånn at jeg ikke kunne gå omtrent), men har lest om de som ikke merker det noe særlig. Hos meg gjorde det også vondere mens jeg var på toalettet som du sier. Oy,oy, det hørtes jo ikke noe særlig ut. Savangerskap utenfor livmoren, det går vel ikke? Altså da må en ta det bort? Får håpe det ikke er det!!!! Håper jeg er gravid, at jeg er en av de som ikke får posetive tester. Jeg tisser veeeeldig mye, men jeg drikker også mye vann.
Britt Banditt Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Oy,oy, det hørtes jo ikke noe særlig ut. Savangerskap utenfor livmoren, det går vel ikke? Altså da må en ta det bort? Får håpe det ikke er det!!!! Håper jeg er gravid, at jeg er en av de som ikke får posetive tester. Jeg tisser veeeeldig mye, men jeg drikker også mye vann. Det kan ikke utvikles ferdig nei, det vil ikke få plass i eggleder, derfor sprekker eggleder. Det må tas bort ved en operasjon (kikkhullsoperasjon). http://www.lommelegen.no/321182/svangerskap-utenfor-livmoren Får håpe for din skyld at det ikke er det, men ville fått sjekket det ut uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå