Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bea_*
Skrevet

Hei.

Jeg og samboeren min har et stort problem!

Jeg jobber 60% i en butikk på et kjøpesenter.

Mannen min har akkurat begynt å jobbe som forsikringsselger.

Vi har altså veldig lite penger! (19000 til sammen i mnd)

Vi har begge to arbeid som er på kveldene, ofte til 8-9 tiden.

Vi har barnehage plass. Men det er kun til kl 5.

Jeg har ingen foreldre eller søsken.

Mannen min har foreldre med kols begge to og ingen søsken han heller.

Vi er så frustrerte, for vi vet ikke hvor vi skal gjøre av ungen når begge er på jobb. Vi kjenner INGEN som kan passe. Vi har heller ikke råd til barnevakt..

Fins det noen muligheter der ute som jeg ikke har hørt om?

Er redd for at jeg må slutte i jobben og gå på arbeidsledighetstrygd(60% av lønna du hadde) frem til jeg finner en jobb med bedre arbeidstider. Da kommer vi ivertfall til å slite!

Jeg får helt fnatt av å tenke på dette. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å jobbe lørdager i stedet for noen kvelder? Hør med sjefen om å få tilrettelagt slik at du jobber kveld når mannen ikke gjør det?

Barnevernet kan evt. kanskje hjelpe med avlastning en periode??

Hvis du vet om flere i lignende situasjoner, så kan dere passe hverandres barn når den andre er på jobb?

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Hvorfor finner du deg ikke en jobb som er på dagtid?

Endret av Jens
Skrevet

Det er ikke barebare å finne seg ny jobb i disse dager, men hadde jeg vært i dine sko, ville jeg satt alle kluter til for å gjøre det.

I og med at du bare jobber 60% og mye av det på kvelden, har du en del fri på dagtid mens barnet er i barnehage. Bruk den tiden til å tråle etter jobber som foregår på dagen. Og snakk for all del med sjefen din og hør hva slags muligheter du har der. På et kjøpesenter med mange butikker er det sikkert også stort gjennomtrekk, så det bør finnes muligheter.

Meg bekjent finnes det ingen "reddende engel" i kommunal eller statlig regi som kan komme og fikse dette. Det er mange godt utdannede aleneforeldre i turnus eller kveldsarbeid som har måttet gå til en kjedeligere, dårligere betalt jobb fordi kabalen ikke går opp. Sånn er det, dessverre.

Skrevet

Det er ingen enkle løsninger på dette. Jeg ville sett etter en annen jobb. En kveldsjobb er ikke så enkelt når man har små barn som trenger pass. Da må man ofre noe og i deres tilfelle så vil jeg faktisk foreslå at en av dere får en jobb som er på dagen. Det vil i deres tilfelle være det beste tror jeg. I en periode så kan du passe barnet mens han er på jobb på dagtid og så passer han på barnet på kveldstid mens du er på jobb.

Som sagt, man må ofre noe for å oppnå noe. I dette tilfelle så vil det uansett bare være en midlertidig løsning inntil dere finner en permanent løsning. Dette er iallefall hva jeg ville ha gjort hvis jeg hadde vært i deres situasjon.

Skrevet
Det er ikke barebare å finne seg ny jobb i disse dager, men hadde jeg vært i dine sko, ville jeg satt alle kluter til for å gjøre det.

I og med at du bare jobber 60% og mye av det på kvelden, har du en del fri på dagtid mens barnet er i barnehage. Bruk den tiden til å tråle etter jobber som foregår på dagen. Og snakk for all del med sjefen din og hør hva slags muligheter du har der. På et kjøpesenter med mange butikker er det sikkert også stort gjennomtrekk, så det bør finnes muligheter.

Meg bekjent finnes det ingen "reddende engel" i kommunal eller statlig regi som kan komme og fikse dette. Det er mange godt utdannede aleneforeldre i turnus eller kveldsarbeid som har måttet gå til en kjedeligere, dårligere betalt jobb fordi kabalen ikke går opp. Sånn er det, dessverre.

Ja. Jeg må finne meg en annen jobb.. Vi får prøve å gjøre det beste ut av det imens. Takk for svar :)

Skrevet

Sikkert bare jeg som er rar nå, men syntes da 19 000 i mnd holder i massevis? Vi er studenter begge to om dagen og har mye mindre enn det - men vi klarer oss kjempefint. Hadde vi fått inn så mye så hadde vi levd som konger.

Et lite tips er å gå innom skolene i nærheten og melde deg som vikar. Der tjener man som regel godt.. Her er det ca 200 kr pr 45 min. Kan du jobbe når du har lyst (siden de oftest ringer dagen før eller samme dag) og det er på dagtid når dine små er i barnehagen

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Skrevet
Sikkert bare jeg som er rar nå, men syntes da 19 000 i mnd holder i massevis? Vi er studenter begge to om dagen og har mye mindre enn det - men vi klarer oss kjempefint. Hadde vi fått inn så mye så hadde vi levd som konger.

Et lite tips er å gå innom skolene i nærheten og melde deg som vikar. Der tjener man som regel godt.. Her er det ca 200 kr pr 45 min. Kan du jobbe når du har lyst (siden de oftest ringer dagen før eller samme dag) og det er på dagtid når dine små er i barnehagen

hei igjen. Grunnen til at det er lite er fordi mannen min har 2000 i mnd på studielånet.

Jeg har 4600 i 3 mnd fremover fra BI fordi jeg har gått på BI under fødselspermisjonen og man får da ikke studielån.

Pluss at vi har husleie på 6200, mat på ca 4000, strøm på 1-2000. Alt i alt går vi faktisk i minus nå de neste mnd. :S

Ingen sa at livet skulle bli enkelt. Men de fleste er vel gjennom det man kaller en litt tøff "oppstartsfase".

Jeg søker jobb for fullt, så er det sagt. Men må man ikke ha kvalifikasjoner for å være vikar på en skole?

Skrevet
hei igjen. Grunnen til at det er lite er fordi mannen min har 2000 i mnd på studielånet.

Jeg har 4600 i 3 mnd fremover fra BI fordi jeg har gått på BI under fødselspermisjonen og man får da ikke studielån.

Pluss at vi har husleie på 6200, mat på ca 4000, strøm på 1-2000. Alt i alt går vi faktisk i minus nå de neste mnd. :S

Ingen sa at livet skulle bli enkelt. Men de fleste er vel gjennom det man kaller en litt tøff "oppstartsfase".

Jeg søker jobb for fullt, så er det sagt. Men må man ikke ha kvalifikasjoner for å være vikar på en skole?

Jepp, oppstartsfasen er tøff.. Men dere fikser det :)

Man må faktisk ikke det. Jeg jobbet som vikar på 3-4 forskjellige barne/ungdomsskoler, mens jeg utdannet meg. Kjempegreit! Tjente ok, og var veldig fleksibel med dagene jeg jobbet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...