Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 har alltid vært sjenert og innadvendt, men det har blitt verre med årene. har få venner, men de jeg har er svært nære. har ikke blitt kjent med nye folk siden videregående. (er idag 27 år.) jeg har også konstant frykt for å rødme og treffe kjente folk i offentlighet. men det verste er hvor redd jeg er for å være meg selv foran folk jeg ikke kjenner. blir helt stressa, får hjertebank, sier ingenting, absolutt ingenting. aner ikke hva jeg skal si liksom. men når jeg er med de jeg er trygge på, har jeg jo alltid noe å si. hvorfor? merker at jeg er LEI, LEI av dette her. vil ikke ha sosial angst lengre, det har hindret meg i så utrolig mye. står i fare for å velge en kontorjobb uten noe form for kontakt med kunder og andre, men en anonym jobb for å slippe sosialt samvær. men jeg vil jo ikke dette, men lar frykten styre meg. vil bli flink med folk, vil kunne møte folk og snakke vanlig med dem, vil bli kjent med folk og få nye venner. har potensial til å gjøre så og si hva jeg vil, har mye utdanning og gode resultater. men pga min frykt og sjenanse blir dette SVÆRT begrensa. stillingsutlysninger har svært ofte krav om utdadvendt personlighet. hva kan jeg gjøre? jeg tror jeg har potensial til å forbedre meg, for det har vært bedre tidligere.. finnes det kurs å gå på? noen som har vært gjennom det samma og fant en metode som funket? hjeelp
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Bare husk at det er så uendelig mange som har det på samme måte som deg.. DEt kan virke som man er den endeste som er slik, og at alle er så utadvendte og selvsikre, men sånn er det nok ikke. Jeg vil anbefale deg å gå til klikk.no og finne "psykisk helse", der er det en som har skrevet et innlegg som heter "Mitt liv med store drømmer og sosial angst" Der er det mange som har svart som har det på samme måte, og som gir litt tips. Lykke til. og husk at vi er maaange i samme båt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå