Gå til innhold

Litt flere single menn enn kvinner i aldersgruppen 30-39, men ingen dramatisk forskjell

Cuckold

Anbefalte innlegg

Nå er det vanvittig mange flere single menn mellom 30 og 40 enn det er single kvinner i den alderen. Faktisk over dobbelt så mange i følge SSB. Så dere har det i hvert fall mye lettere enn oss.

Jeg vet ikke hvor du har dine tall fra, men jeg tok en kjapp titt på Statistisk årbok 2009, utarbeidet av Statistisk sentralbyrå:

http://www.ssb.no/aarbok/tab/tab-059.html

Ugifte menn

30-34: 101.417

35-39: 84.658

SUM: 186.075

Ugifte kvinner:

30-34: 76.696

35-39: 62.604

SUM: 139.300

Separerte menn:

30-34: 2.367

35-39: 4.343

SUM: 6.710

Separerte kvinner:

30-34: 3.534

35-39: 5.378

SUM: 11.364

Skilte menn:

30-34: 4.029

35-39: 10.280

SUM: 14.309

Skilte kvinner:

30-34: 7.079

35-39:15.239

SUM: 22.318

Enkemenn:

30-34: 113

35-39: 211

SUM: 324

Enker:

30-34: 311

35-39: 682

SUM: 993

SUM alle kategorier single menn i aldersgruppen 30-39 år: 207.418

SUM alle kategorier single kvinner i aldersgruppen 30-39 år: 173.975

Det skulle bety at 54,38 % av alle single i denne aldersgruppen er menn. 54,38 % er ikke så dramatisk. Det blir jo født litt flere gutter enn jenter, og det er trolig også flere menn enn kvinner som kommer som enslige asylsøkere.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er alle de? I byene eller i distriktan?

Begge deler. Dette er alle single i hele Norges land. I aldersgruppen 30-39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle de? I byene eller i distriktan?

Garantert flest i de største byene. Ikke bare i antall, noe som er en selvfølge, men prosentmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er treg i tankegangen her, men hvordan kan antall separerte kvinner være nesten dobbelt så stort som antall separerte menn?

At antall ugifte menn og kvinner er ulikt er selvsagt og at antall skilte menn og kvinner ikke stemmer overens er også forståelig (noen gifter seg om igjen, andre ikke), men hvordan antall separerte kan være så forskjellig begriper jeg ikke. Det burde da være 1 separert mann for hver separerte kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er treg i tankegangen her, men hvordan kan antall separerte kvinner være nesten dobbelt så stort som antall separerte menn?

At antall ugifte menn og kvinner er ulikt er selvsagt og at antall skilte menn og kvinner ikke stemmer overens er også forståelig (noen gifter seg om igjen, andre ikke), men hvordan antall separerte kan være så forskjellig begriper jeg ikke. Det burde da være 1 separert mann for hver separerte kvinne?

Kanskje det er vanligere for menn å gifte seg og separere seg. Om én mann gifter og separerer seg 2 ganger med 2 forskjellige kvinner vil du jo få dobbelt så mange separerte kvinner som menn. Tynn teori, jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger sammen med at kvinner ofte finner seg en mann som er noen år eldre. Hadde menn og kvinner konsekvent giftet seg med jevnaldrende ville du selvsagt hatt rett, men det vi ser her er effekten av at kjønnene ikke har like popularitetskurver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger sammen med at kvinner ofte finner seg en mann som er noen år eldre. Hadde menn og kvinner konsekvent giftet seg med jevnaldrende ville du selvsagt hatt rett, men det vi ser her er effekten av at kjønnene ikke har like popularitetskurver.

Hm, ja, selvsagt. De "manglende" separerte mennene befinner seg i høyere aldersgrupper enn de to som er gjengitt her.

*tankegang på plass igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en!

Det skulle jo være noen å velge mellom her. Selv om du ikke kan få absolutt alle skal det mye til at ingen av de du har sjans på er interessante. Mulig du bor på et veldig lite sted, men i våre dager betyr det ikke all verden hvor du bor, vi har da internett. :)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...