Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Mine ungdommer har fått streng beskjed om at dem ikke får bruke farmoren som "sjåfør", fordi hun ikkje klarer å si nei når Barnebarna spør/maser om transport. Dette gjeld spesielt et barnebarn som er 1 år eldre en mitt eldste barn. På grunn av det at hun ikke kan si nei til at barnebarnet bruker henne til å bo i helger, sjåfør og lærekjøring. Har dattra sendbekymringsmelding til barnevernet og laga et styr uten like for min tidliger svoger som er skildt fra den andre dattra. Faren har omsorgen for gutten som snart er 18 år. I dag når jeg var på tur har min eldste ringt farmor for å bli kjørt selv om han har fått beskjed om at det skal klarerest hos meg først. Farmor står på tunet og jeg har min sønn på telefonen: Jeg blir rasende og hun måtte kjøre hjem uten å få kjøre min sønn dit han vil han må vente til jeg er komt hjem. Hun vet også at dette er noe som jeg ikke liker, at hun springer til å kjører og under graver min autoritet over mine barn.(barnas far er død) Neste gang kan det jo være meg som er problemet for dattra som bor på andre siden av landet, fordi det da er mine barn som sliter ut mora hennes også ringer hun barnevernet med ny bekymringsmelding. Hvor krass og hard ville dere ha vært med eks svigermor som holder på slik? En annen ting er også at når barna har vært hos farmoren 2-3 dager er dem drittsure når det blir satt grenser for dem FORDI DETTE FÅR VI JO LOV TIL AV FARMOR.
Muscae Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Mine ungdommer har fått streng beskjed om at dem ikke får bruke farmoren som "sjåfør", fordi hun ikkje klarer å si nei når Barnebarna spør/maser om transport. Dette gjeld spesielt et barnebarn som er 1 år eldre en mitt eldste barn. På grunn av det at hun ikke kan si nei til at barnebarnet bruker henne til å bo i helger, sjåfør og lærekjøring. Har dattra sendbekymringsmelding til barnevernet og laga et styr uten like for min tidliger svoger som er skildt fra den andre dattra. Faren har omsorgen for gutten som snart er 18 år. I dag når jeg var på tur har min eldste ringt farmor for å bli kjørt selv om han har fått beskjed om at det skal klarerest hos meg først. Farmor står på tunet og jeg har min sønn på telefonen: Jeg blir rasende og hun måtte kjøre hjem uten å få kjøre min sønn dit han vil han må vente til jeg er komt hjem. Hun vet også at dette er noe som jeg ikke liker, at hun springer til å kjører og under graver min autoritet over mine barn.(barnas far er død) Neste gang kan det jo være meg som er problemet for dattra som bor på andre siden av landet, fordi det da er mine barn som sliter ut mora hennes også ringer hun barnevernet med ny bekymringsmelding. Hvor krass og hard ville dere ha vært med eks svigermor som holder på slik? En annen ting er også at når barna har vært hos farmoren 2-3 dager er dem drittsure når det blir satt grenser for dem FORDI DETTE FÅR VI JO LOV TIL AV FARMOR. En bestemor er noe spesielt, og det er en bestemors privilegium å kunne skjemme bort barnebarna litt, gitt at de har faste rammer hjemme å forholde seg til. Hun liker nok å stille opp for barnebarna, og føler vel nå at hun har den tiden og de ressursene hun nok ikke hadde da hun hadde egne barn hjemme. Jeg synes det er flott at du er klar på at barna ikke skal "bruke" sin farmor som privatsjåfør o.l, men det er kanskje noe hun liker også, at hun føler seg nyttig, og inkludert i barnas liv selv om de blir eldre. tidligere var det vel kjempestas å være med farmor og bake boller eller gå på kino, mens forholdet nå har endret seg, og hun har en annen rolle i deres liv. Synes det er flott at de har et godt forhold, og ikke kvier seg for å ta kontakt for å be henne om hjelp. Men de burde også skjønne at det en får lov til hos en bestemor, ikke nødvendigvis er lov hjemme, fordi de aller fleste besteforeldre trenger ikke sette grenser for barnebarna, men får skjemt dem bort hos seg, såfremt de har klare grenser hjemme..
Gjest brutal_mann Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 TS er meget uklar i sin fremstilling av problemet og fremstår som bare rar. Utdypning ok klarhet etterspørs.
Serenity88 Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Mine ungdommer har fått streng beskjed om at dem ikke får bruke farmoren som "sjåfør", fordi hun ikkje klarer å si nei når Barnebarna spør/maser om transport. Dette gjeld spesielt et barnebarn som er 1 år eldre en mitt eldste barn. På grunn av det at hun ikke kan si nei til at barnebarnet bruker henne til å bo i helger, sjåfør og lærekjøring. Har dattra sendbekymringsmelding til barnevernet og laga et styr uten like for min tidliger svoger som er skildt fra den andre dattra. Faren har omsorgen for gutten som snart er 18 år. Jeg forstår ikke helt hvem og hva noen har meldt til barnevernet? Eller hva det har med farmoren å gjøre? Uansett. Hva med å ta en prat med alle ungene dine og farmoren sammen? Høre hva alle har å si om saken. Sette opp noen regler i fellesskap slik at alle vet hva som gjelder
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Jeg forstår ikke helt hvem og hva noen har meldt til barnevernet? Eller hva det har med farmoren å gjøre? Uansett. Hva med å ta en prat med alle ungene dine og farmoren sammen? Høre hva alle har å si om saken. Sette opp noen regler i fellesskap slik at alle vet hva som gjelder Jeg svigerdatter- mann død Eldste datter -skildt der faren har omsorg for eldste sønnen. Yngste datter bor på andre siden av landet, sendte bekymringsmelding til barnevernet om ekssvigersønn og hans sønn. Fordi hun mener at Bestemoren blir sliten av dette barnebarnet som hun ikke kan si NEI til.Han er der i helger og hun lærekjører med ham( det blir aldri til at hun sier nei for han maser,skriker og banner til henne.) Faren sier at han ikke får bo hos bestemoren i helgene, hun sier Ja alikevel. Min frykt: denne datteren skal ringe barnevernet fordi hun kan få det for seg at det nå er mine barn sliter ut farmoren. Derfor nekter jeg mine barn å være på besøk hos farmor eller bruke henne som sjåfør når dem vil. Men hva hjelper det når du ikke kan snu ryggen til en dag uten at hun er der for å kjøre, selv om jeg har gitt beskjed til både henne og barna. Når jeg har sagt i fra, så får jeg telefon fra datteren hennes på andre siden av landet om hvor sliten moren hennes er og at jeg børr kjøpe henne blomster for å fortelle hvor mye jeg setter pris på eks svigermor. Drit og dra, hadde vært bedre om solgte huset mitt og flyttet. Noe som faktisk kommer til å skje om 3-4 år. Er så lei av at JEG skal ta hensyn hele tiden mens hun Faen gjør som hun vil.
Gjest Gjest nr 98763 Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Du høres usannsynlig lite sympatisk ut! Neida, hun har bare store problemer med å formulere seg å en forståelig måte.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Hvor gammel er denne svigermoren din? Hva i all verden spiller det for rolle? Hun er tydeligvis gammel nok til å kjøre bil!!
Gjest brutal_mann Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Yngste datter høres psykotisk ut. du bør heller stille deg selv spørsmålet hvorvidt denne farmoren er sliten eller ei. Du bør også snakke med denne farmoren om hvordan hun _faktisk_ har det.
LukaFrost Skrevet 18. januar 2010 #11 Skrevet 18. januar 2010 Hva i all verden spiller det for rolle? Hun er tydeligvis gammel nok til å kjøre bil!! Jeg tenkte nå mer på det at hvis hun er veldig gammel og det tar på å kjøre bil. Ikke alle som bør sette seg bak rattet etter en viss alder. Jeg husker at venninnene mine fikk forbud mot å sitte på med bestefaren siden han ble så dårlig til å kjøre bil da han ble gammel.
livesen Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 jeg synes det høres ut som om alle her(familien)glemmer at farmor er et voksent menneske og kan bestemme selv . Dersom du ikke vil at hun skal kjøre barna dine så burde du snakke med henne om det . Men dersom grunnen er at du ,og andre , mener hun blir sliten av det . Så spør henne da vel ! Det er selvfølgelig ikke ok at dine barns fetter skriker til sin farmor, jeg håper ikke dine barn gjør det . Men å nekte farmor å barnebarn å være sammen fordi farmor kan bli sliten , høres ut som en straff for både farmor og barn . Kan den yngste datteren være sjalu fordi hennes barn ikke får like mye tid sammen med farmor ?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #13 Skrevet 18. januar 2010 jeg synes det høres ut som om alle her(familien)glemmer at farmor er et voksent menneske og kan bestemme selv . Dersom du ikke vil at hun skal kjøre barna dine så burde du snakke med henne om det . Men dersom grunnen er at du ,og andre , mener hun blir sliten av det . Så spør henne da vel ! Det er selvfølgelig ikke ok at dine barns fetter skriker til sin farmor, jeg håper ikke dine barn gjør det . Men å nekte farmor å barnebarn å være sammen fordi farmor kan bli sliten , høres ut som en straff for både farmor og barn . Kan den yngste datteren være sjalu fordi hennes barn ikke får like mye tid sammen med farmor ? Ja jeg tror det er sjalusi. For rette etter bekymringsmeldingen var levert så var hennes 3 barn 2,5 uke hos bestemoren.
livesen Skrevet 18. januar 2010 #14 Skrevet 18. januar 2010 Ja jeg tror det er sjalusi. For rette etter bekymringsmeldingen var levert så var hennes 3 barn 2,5 uke hos bestemoren. Er hun et hyggelig menneske ellers ? Du sier du er sint på henne , men er det hun du er sint på eller er du redd for at datteren skal ringe barnevernet ? Jeg ville tro at både farmor og barna trenger hverandre . Du sier at barnas far er død . Da vil jeg tro at hun kanskje har et spesiellt bånd til hans barn ? Jeg tror jeg ville prøve å prate med farmor, spør henne om hun blir sliten av dine barn . Jeg tror jeg ville tatt det derfra og ikke blanda inn resten av familien i første omgang .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå