Gå til innhold

Barn døde i dansk barnehage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fryktelig tragisk ulykke som kunne hendt hvor som helst. Hjemme, Hos besteforeldre, på resturang, i bursdagsselskap. Tror det er utrolig vannskelig å redde et barn som setter mat i halsen, og det er ikke noe mer å gjøre enn det personalet gjore, å sette igang nødhjelp og ringe ambulanse øyeblikket.

Utrolig utrolig synd, en forferdelig ulykke, men det kunne skjedd hvor som helst og når som helst.

Skrevet

Forferdelig tragisk, men det kunne ha skjedd hvor som helst, også hjemme. Jeg hadde fått en støkk, men hadde sendt barnet tilbake til barnehagen likevel.

Skrevet

Det er sant at ulykker kan skje, men det er litt lite opplysninger her til å kunne uttale seg synes jeg. Vi vet ikke hva slags mat det er, om det er mat en 1-åring bør kunne fordøye eller ikke. F.eks. wienerpølser med skinn er ikke noe man bør gi til ett så lite barn, men en brødbit bør barnet klare å spise. Vi vet heller ikke om barnet hadde noen form for sykdom / skade i spiserøret, eller om det var vanlig at dette barnet satte ting i halsen.

Her i norge blir alt barnehagepersonale lært opp i førstehjelp, nettopp for å kunne redde liv i slike situasjoner. Jeg vil tro det er ganske likt i danmark også.

Men dersom dette var ett friskt barn, som burde klare å fordøye maten det fikk, så synes jeg ikke barnehagepersonalet skal lastes. Men hvis de har gitt mat som lett blir sittende fast, på grunn av matens beskaffenhet eller en "skavank" hos barnet, så kan man nok laste dem for det som skjedde.

I utgangspunktet ville jeg ikke vært redd for å sende mitt barn i den omtalte barnehagen.

Skrevet
Det er en fryktelig tragisk ulykke som kunne hendt hvor som helst. Hjemme, Hos besteforeldre, på resturang, i bursdagsselskap. Tror det er utrolig vannskelig å redde et barn som setter mat i halsen, og det er ikke noe mer å gjøre enn det personalet gjore, å sette igang nødhjelp og ringe ambulanse øyeblikket.

Utrolig utrolig synd, en forferdelig ulykke, men det kunne skjedd hvor som helst og når som helst.

Signerer denne. Kanskje holdt barnet hjemme noen dager, til ting hadde roet seg og personalet hadde fått det hele på avstand (jeg tar for gitt at barnehagen etter dette holder stengt noen dager...), men jeg hadde ikke vært redd for å sende barnet i barnehagen.

Skrevet

Trist sak, men jeg hadde hatt tilitt til at personalet hadde gjort det de kunne (og innsett at jeg som forelder like gjerne kunne kommet oppi en slik sak) - så ja: jeg hadde sendt barnet mitt i barnehagen etter noen dager (med en avsendt blomst og kort til foreldrene som mistet barnet sitt OG til barnehagens personale for å si at jeg ikke klandret dem og dette måtte være tungt for dem også) slik at personalet fikk summet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...