Gå til innhold

Har lyst på en langhelg til paries eller london... :)

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet

Noen som har gode erfaringer på London eller Paris?

Vi har lyst å heller ta to langhelger i år, i steden for to ukers ferie :)

Noen som hvet hva det koster å bo i Paris/London f.eks. fra torsdag til søndag?

Og sånn ca hva flybillettene pleier å ligge på?

Når er gode årstider å dra på? Lurer på en tur til våren. April eller Mai...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, LONDON! Paris har jeg aldri vært, men det ligger høyt på lista over byer å besøke.

Her er en egen London-tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=371123&hl=

Flybilletter kan du få ganske billig hos Ryanair, vi betalte 400 per pers tur/retur inkl alle tillegg for bagasje og innsjekk (Billetten kosta i utgangspunktet 100, så kosta det 100 per vei for bagasje og 100 til slutt for å få lov til å betale. Likevel billig!).

Hotell er ikke billig i London, og det er ikke særlig høy standard. Man må vel fort regne med 1000 kr natta for et dobbeltrom, og til den prisen må man velge mellom sentral beliggenhet eller høy standard. St.Giles er sentralt og rimelig, vi bodde der og var kjempefornøyd (Ligger ved enden av Oxford street). Ellers har jeg blitt anbefalt QMH om man ønsker å bo litt bedre, men ikke så sentralt: www.qualitymaitrise.com

Ta en titt i den London-tråden du, så får du sikkert mange gode tips!

Skrevet

Tja, jeg har vært i London to ganger, og var i begge byene i sommer.

Kommer litt an på hva du er ute etter. Jeg ELSKER både Paris og London, skal definitivt tilbake til Paris mange ganger, for de tre dagene jeg var der, var absolutt ikke nok.

Men joda, Paris er en nydelig by!!! Veldig dyrt da, det er mitt inntrykk, men kanskje det har med å gjøre at jeg var på shopping rundt Champs-Elysées, og det er jo et veldig ekslusivt strøk. Anbefaler likevel alle sterkt en tur dit, det er såå mye fint å se.

London er underholdende. Noe for enhver smak, jeg har sansen for musikalene i London, de er i en klasse for seg, og liker du fotball, har de jo det også, og det er severdigheter i lange baner. Et bredt utvalg i shopping også, man finner mye der som ikke eksisterer i Norge. =)

Uansett hva du velger, får du det nok gøy! :)

Jeg vet at Norwegian legger ut billetter fra Oslo og Bergen til disse byene for 199,- per vei støtt og stadig, men da litt utenom helg da... Da jeg reiste i sommer kostet det vel rundt 1100 med fly til Paris, og så tok vi toget derfra til London for ca. 800 kroner.. og fly til Norge fra London for ca 1300 kroner. Det var de billigste flybillettene jeg klarte å snuble over på den tiden i sommer, men søk litt rundt på nettet, så kan du gjøre et kupp hvis du er heldig.

Skrevet

Du kan søke på hoteller på booking.com for å undersøke priser. Veldig grei side :)

Skrevet

Jepp. Og gjerne www.tripadvisor.com

Sjekk anbefalte hoteller i prisklassen du er ute etter. Der kan folk som har besøkt hotellene skrive hva de mener om de, så vet du hva du får.

Skrevet

Begge byene er fantastiske!

Å anslå hva det vil koste dere, er ikke så lett. Det kommer jo veldig an på når dere skal reise, hvor dere reiser fra osv. Når det gjelder overnatting finner du både lavbudsjett- og superbudsjett- alternativer. :)

Gjest Smaragd
Skrevet

Lurer på april eller mai. Noen om vet når våren "starter" der borte?

Ser for meg at det kanskje kan vere en fin tid å dra på...?

Skrevet

Våren pleier å starte mye tidligere i England iallefall - en kjempekoselig tid å dra på. Jeg var i London siste helgen i mars i fjor (skal i år også), og da hadde vi nydelige temperaturer på dagtid. :)

Har bare vært i Paris på høsten, men det var jaggu fantastisk det også!

Skrevet

Nå har jeg bare vært på reisefot her sommerstid, men i sommer var i hvert fall Paris mye mer stabilt værmessig enn London (bare med noen dagers mellomrom). I Paris var det sol hver dag, og temperaturer på rundt 25 grader, mens det var mer skiftende i London, med regnbyger, overskyet og litt vind, minner litt om Bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...