Gå til innhold

Alt det rare katten din gjør

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min mons er ca 1 1/2 år, og vi har hatt han i 5 mnd nå. Dette er egentlig en villkatt, vokst opp ute på gata.

Hvilke rariteter driver katten din med?

Når min skal på do å bæsje, så er han så redd for å grise på seg, slik at han ballanserer alle føttene på alle kantene på kattedoet, slik at han ikke er borti noe. Velig morsomt å se på!

Om natten så MÅ han ligge oppå bryskassen min, unansett hvordan stillinger jeg ligger i, så ganske mange artige stillinger på katten. Får han ikke viljen sin, så biter han!

Hihi hvis sambo og jeg er på soverommet, og han ligger oppå meg, så skal pus legge seg oppå ryggen til sambo, og nekter pent å flytte seg! :lol:

Så er han en suttekatt, det er så søtt når han kaster seg over ull klærne jeg har på meg og sutter meg ihjel!

Endret av mee mee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh så herlig :fnise:

Min lille frøken sutter også! Det er så søtt! Men overarmene mine ser jo ikke ut, fordi hun skraper meg opp. Eller skal hun ALLTID på do når jeg skal rengjøre kassen. Så elsker hun blomster, spesielt roser. Da legger hun hele hodet oppi blomsterbuketten og snuser i vei.

Når jeg rer sengen kommer alltid begge kattene og skal fange dynene og sengeteppet..hehe..også vil de alltid ha dynen kastet over seg slik at de kan gjemme seg under og stupe fram og "skremme" meg.

Hannkatten min er litt mer rolig av seg enn lille propell. Men han er også morsom av seg. Han elsker å sove i vasken på badet. Og hver gang jeg skal på do, skraper han på døra og mjauer sårt. Når jeg lager middag skal han alltid ligge oppå kjøkkenskapet, slik at han kan se hva jeg gjør :tongue:

Det var iallefall litt av alt det rare mine katter finner på :catmilk:

Skrevet

Familiekatten var er av den typen som gjerne vil ligge i sengen og sove, men som blir veldig fornermet om han blir vekket. Så i julen når jeg låg syk hjemme hos foreldrene mine med katten i sengen, ble han til slutt så lei at han la seg på brystet mitt, med hodet plassert i halsgropen og potene godt plassert på munnen min. Hver gang jeg hostet fikk jeg et sinna mjau og klør godt festet i leppen. Katten nistirret meg inn i øynene mens jeg hostet, og når jeg var feridg sov han videre...

Og så er han er nesesutter og fotspiser <3 !

Gjest negasjon
Skrevet (endret)

En eks av meg ble sjalu fordi katten angrep han og bare ville "prate med meg".

:fnise:

alle er jo litt uengige, men der fikk jeg hjelp for katten merket at vi ikke var helt enig, la seg på fanget mitt, angrep han og klorte.

Det var hans katt.

Han ble sjalu, først på menn jeg pratet med og så angrep katta han når han skulle prate såkalt fornuft med meg...

Endret av negasjon
Skrevet

Lillepusen min elsker å bli kost på nesa. Hun dyttar snuten mot hånda mi så jeg kan gnikke henne på nesa, og da bare på nesa. Har aldri sett er katt som liker å bli kost på nesa før :fnise: Hun elsker også at jeg graver ansiktet ned i henne når hun ligger i kurven sin. Hun er av den typen som kosebiterog klorer litt når hun koser, men ansiktet rører hun ikke uansett, snille pusen.

Storepus elsker menneskelig kontakt, og da helst så langt oppi ansiktet som mulig. Hvis jeg ligger eller sitter på sofaen med dataen på fanget SKAL han sitte foran dataet, om det er plass eller ei. Han er en svær, tung hankatt. Hvis jeg legger han på bein mine så kryper han sakte, men sikkert oppover når han tror jeg ikke merker det :fnise:

Kosegrisene mine :rødme:

Skrevet
Åh så herlig :fnise:

Min lille frøken sutter også! Det er så søtt! Men overarmene mine ser jo ikke ut, fordi hun skraper meg opp. Eller skal hun ALLTID på do når jeg skal rengjøre kassen. Så elsker hun blomster, spesielt roser. Da legger hun hele hodet oppi blomsterbuketten og snuser i vei.

Når jeg rer sengen kommer alltid begge kattene og skal fange dynene og sengeteppet..hehe..også vil de alltid ha dynen kastet over seg slik at de kan gjemme seg under og stupe fram og "skremme" meg.

Hannkatten min er litt mer rolig av seg enn lille propell. Men han er også morsom av seg. Han elsker å sove i vasken på badet. Og hver gang jeg skal på do, skraper han på døra og mjauer sårt. Når jeg lager middag skal han alltid ligge oppå kjøkkenskapet, slik at han kan se hva jeg gjør :tongue:

Det var iallefall litt av alt det rare mine katter finner på :catmilk:

Min katt elsker også å se på når jeg lager mat, helst i den ene armkroken, mens jeg lager mat med den andre!

Og oppvaskmaskinen, kjempespennende å se på mens jeg tar ut av den!

Skrevet

Katter er noen nydelige vesner.... :)

Pusenuppa mi lager rare lyder når ho er glad. Feks hvis vi kommer hjem og ho har vært inne kommer ho løpende og lager pruut lyder. Kjempe artig... :)

Og når jeg sitter med pcn i sofan, og ho vil kose så kommer ho og steller seg oppå brystet mitt mens ho maler og koseklorer.

Ho syns også det er veldig gøy å gå under dyna når vi sover og bite oss i beina... :ler:

Er lille gojenta mi det! :catmilk:

Skrevet

Beklager at jeg regner på paraden, men jeg klarer ikke helt å synes at det er søtt at katter sutter, siden det viser at de har kommet for tidlig fra moren. Det er litt trist. Det er ikke så rart at en hittekatt fra gata gjør det, altså.

Mannen min kjøpte en genser nylig som jeg synes er dritstygg. Da katten vår for første gang så at han hadde den på seg travet hun rett bort og beit ham i armen :fnise:

Hun gjør aldri sånt ellers, men den genseren blir stadig angrepet, enten det er mann inni eller ikke. Godt å se at hun er enig med matmor i sin motekritikk.

Noe som er søtt men slitsomt er at hun liker å stikke innom soverommet og vekke oss om morgenen. Hun blir fra seg om vi klarer å stå opp før henne. Da blir vi vekket VELDIG tidlig noen dager etterpå.

Skrevet
Min katt elsker også å se på når jeg lager mat, helst i den ene armkroken, mens jeg lager mat med den andre!

Og oppvaskmaskinen, kjempespennende å se på mens jeg tar ut av den!

Ærk! Katter er søte og fine de, men har ingenting å gjøre i nærheten av matlaging!

Noen venner av oss lot katten sove på kjøkkenbordet "fordi den likte det"...fyttiKATTA

Skrevet
Beklager at jeg regner på paraden, men jeg klarer ikke helt å synes at det er søtt at katter sutter, siden det viser at de har kommet for tidlig fra moren. Det er litt trist. Det er ikke så rart at en hittekatt fra gata gjør det, altså.

Må bare få lov til å forsvare meg selv litt her. Jeg er fullt og helt klar over at min lille pus sutter fordi hun ble tatt for tidlig fra mammaen sin. Men nå hadde det seg sånn at i vår situasjon var bonden som hadde disse drittlei kattunger og ville helst skyte dem. Han gikk med på å ha dem til de var 6 uker. Vi kom 6 uker på dagen for vi turte ikke ha henne der lenger (han var noe sprø). Pluss at den unge kattemoren var da tom for melk...hun hadde et kull på 5 og var akkurat rukket å bli 1 år selv..

Så derfor syns jeg at det er litt søtt jeg da, for jeg føler liksom at jeg reddet henne og er blitt den nye mammaen hennes :rødme:

Skrevet

Min klikker inne i dusjforhenget. Jeg skjønner virkelig ikke hva hun tror hun skal fange...

Gjest Gjest_Maj_*
Skrevet

katten "min" bor hjemme hos foreldrene mine, og blir behandlet som et fullverdig medlem av familien :) Han har sin egen stol ved middagsbordet, det får han lov til fordi han bare sitter der og ser søt ut. Han blir fryktelig fornermet når vi har gjester som har tatt plassen hans ^^, Foreldrene mine har alltid prøvd å ha regler med tidligere katter, og var derfor ganske flaue om noen fikk se at katten hadde egen stol. Men etter at jeg flytta ut tror jeg at de liker selskapet uansett :)

Vi har alltid noe plassert under vinduet ute så katten skal få klatre opp og banke på når han vil inn. Alltid fullt av potespor på vinduet :P

Første gangen jeg kom hjem på besøk etter at jeg flytta ut ville han ikke "snakke" med meg på flere dager, men senga mi er fortsatt favorittstedet å sove i.

Det er utrolig hva katter kan gjøre og forstå, de er bare så utrolig overlegne!!

Skrevet
(han var noe sprø)

Det tror jeg på!

Det er ikke nødvendig å forsvare seg, altså. Det er bare jeg som skulle ønske at alle kattunger fikk være lenge nok hos moren, men sånn kan det ikke alltid bli. Jeg hadde en hittekatt før som hadde sykt mye av de greiene for seg som indikerer at hun kom ALTFOR tidlig fra moren, men hun fikk et godt liv til slutt og det har sikkert din katt også :)

Skrevet (endret)

Når jeg har vært lenge borte fra kattungen min så løper han i beina mine og mjauer helt til jeg plukker han opp. Når jeg da plukker han opp, så holder han rundt meg som et barn ( rundt halsen ) og tviholder og nekter å slippe mens han maler som en traktor. Setter jeg han ned før han er ferdig med å kose, så løper han i beina mine og mjauer enda mer :rødme:

Også er han veldig glad i å sitte på skuldrene mine. Han satt der i 15 minutter en gang, mens jeg lagde mat og vandra rundt i huset, var ikke snakk om at han skulle ned :ler:

Endret av Huffsa
Skrevet

For noen herlige og søte katter dere har g094.gif

Jeg vil også ha :sjenert:

Skrevet
Ærk! Katter er søte og fine de, men har ingenting å gjøre i nærheten av matlaging!

Noen venner av oss lot katten sove på kjøkkenbordet "fordi den likte det"...fyttiKATTA

Slapp av, da. Du har da ikke noe med hvor katten min er, og akkurat nå ligger han på spisebordet og sover, "fordi den liker det". Nemlig!

Skrevet

Kattene her i huset sover på kjøkkenbenken, spistuebordet, kjøkkenbordet, you name it.

Men hva gjør det, normalt så vasker man tross alt før man lager mat eller serverer mat der. Finnes grenser på hvor fin man skal være.

Skrevet
Kattene her i huset sover på kjøkkenbenken, spistuebordet, kjøkkenbordet, you name it.

Men hva gjør det, normalt så vasker man tross alt før man lager mat eller serverer mat der. Finnes grenser på hvor fin man skal være.

Enig! En katt er en katt..

Skrevet

Min sin hadde sånn mat i diverse farger (ja det var butikkmat, jeg vet bedre nå:P) og de grønne bitene låg ALLTID igjen, alt annet var borte:p

Når man lekesloss med hann og han begynte å klore å bite litt, brukte jeg å si aaauuu og da sluttet han med en gang og begynte å slikke på meg i stedet :klemmer: Sååå søtt:)

En annen katt jeg hadde skulle absolutt sove liggende på nakken min mens jeg f.eks satt ved pc'en. Endte med vonde sittestillinger og vondt nakke fordi jeg måtte lene meg litt fremover så han ikke skulle ramle ned :ler:

Gjest Gjest_Nathalie_*
Skrevet

Katten vår åpner vinduet med labben. Så her i huset ble vi nødt til å skru av vindusåpneren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...